2017. augusztus 01. | 18:35

Az elektromos B-osztály az ősszel lehúzhatja a rolót, amikor is bemutatják a márka első teljesen elektromos alapokra épített autóját, az EQ A-t

A Mercedes-Benz ezen ősszel befejezi az elektromos B-osztály gyártását, így helyet hagy az EQ A ferdehátúnak. Így az EQ A lesz a második autó, ami a Mercedes elektromos autó-részlegétől kigurul.
Leállnak a B-osztály Electric Drive gyártásával, mert ugyan minek, amikor lesz egy hatékonyabb, teljesen elektromosnak tervezett modelljük is?

Az EQ A, amit a Frankfurti Autószalonon is bemutattak egy konceptautóként, hasonló méretű lesz várhatóan, mint a B-osztály, de egy teljesen új platformra fog épülni, amit már a kezdetektől elektromos autóra szabtak. Így könnyedén túl tudja majd szárnyalni az elektromos B-osztály 200 km-es hatótávját, vagyis nem lesz értelme erőltetni, hogy legyen az elektromos B-osztálynak utódja. Az Electric Drive búcsúja egyben jelzi is, hogy nemsokára lecserélődik a B-osztály, aminek az új generációja 2018-tól lesz kapható. Mindenesetre, a következő generációs B-osztály palettáján már nem várható teljesen elektromos modell, mindössze a plug-in hibrid fog elektromos meghajtást használni. A hajtáslánc azonos lesz a következő generációs A-osztály plug-in hibridével, így várhatóan kb. 50 km-t fog tudni majd megtenni tisztán elektromos üzemmódban.
Plug-in hibrid továbbra is kapható lesz majd B-osztályból is, 50 km-es tisztán elektromos üzemmel

A következő generációs B-osztályban már megjelennek olyan önvezető-funkciók, amiket majd megoszt az 2018-as A-osztállyal. Ezekkel az önvezető-funkciókkal már a 2. szintű autonómiát éri el a Mercedes, vagyis az autói a forgalmi helyzetnek megfelelően gyorsíthatnak vagy fékezhetnek. Ezek mellett persze a már jól bevált sávtartó asszisztot és adaptív tempomatot is használják. Egyelőre nincs pontos dátum az új B-osztály bemutatásáról, de nagy valószínűséggel a Genfi -, illetve a New Yorki Autószalonon történhet ez meg, márciusban vagy áprilisban. Forrás: Autocar