2017. december 20. | 04:19

A következő Subaru WRX ihletet merít az ütős Viziv Performance tanulmányból. Bár elektromos meghajtással érkezik, mégis élmény marad a vezetés.

A Subaru dizájnfőnöke, Mamoru Ishii azt nyilatkozta, hogy a Viziv Performance Tokyo Motor Show-n történt bemutatása utáni visszajelzések jók voltak, utalva a 2020-ra érkező autó kinézetére, amit magabiztosan többnyire változatlanul hagyott.
„Egy ilyen autótól sokat várunk, a vállalaton belül és a vásárlók is.” mondta Ishii. „Azt tudjuk, hogy a vásárlóink életstílusa változik és hogy erre reagálnunk kell. A kérdés az, hogy jól reagáltunk-e ezzel a koncepcióval.” „Például tudjuk, hogy az önvezető technológia itt van a küszöbön, és ez sok vevőnek remek, de nem gondoljuk, hogy minden vásárlónknak ez kellene. Vannak, akiknek a vezetési élmény még mindig nagyon fontos, és mi ezt tárjuk fel.”
Ishii elmondta, hogy a kezdeti reakció pozitív volt, és alig várta, hogy olyan dizájnokat lásson, mint a feszes test, amit a kerékívek vagy a légbeömlő ellensúlyoz – részletek, amiket a Subaru DNS részének tekint. „Ezt a hagyományt a Legacy-val, Impreza-val és WRX-szel építettük fel,” mondta. „Azt akarjuk, hogy akkor is gyorsnak nézzen ki, mikor parkol.” Habár a tanulmány a Subaru boxermotorjával és szimmetrikus öszkerékhajtással rendelkezik, Ishii szerint csak az utóbbi volt elengedhetetlen a vásárlóknak. Az autó az új Subaru Global Platform-on ül, ami a legtöbb jövőbeli járművük alá kerül, és Ishii szerint másféle hajtáslánccal is felszerelhető és akár plug-in hibrid rendszert is tartalmazhat. Elmagyarázta:
„Az összkerékhajtás kritikus fontosságú a vevőink által elvárt erő és teljesítmény szinthez, de a motor terén nagyobb a szabadságunk.”
A Subaru háza tájáról még egy fontos hír, hogy a gyártó bejelentette a várva várt Subaru STI és BRZ versenyautó változatainak árát. Az előbbi a Type RA névre hallgat majd és 49.855 dollárba, azaz nagyjából 13 millió forintba fog kerülni. A BRZ versenyautó konstrukciója a tS fantázianevet kapta, és 34.355 dollárt kérnek érte, amely kicsivel 9 millió forint fölötti összeget jelent. Forrás: Autocar