2017. július 14. | 11:17

A Volvo nemrégiben újraindított Polestar-részlege legalább egy, de akár két saját tervezésű autót is kiadhat, saját formavilággal, Volvo-logó nélkül

A két autó közül az első, ami piacra fog kerülni egy nagyteljesítményű kupé lesz, 600 LE-vel, a lehető legtöbb karbonszálas technikával. A második Polestar-autóról egyelőre még ennyi információ sincs.
A képen a Mercedes-AMG GT3 látható, csak összehasonlításképp, mekkora elrugaszkodásra lehet majd számítani a Polestar részéről, ha a saját autót csinálnának (forrás: autocar)

A Volvo a múlt héten indította a Polestart, mint önálló márkát, emellett egyebek mellett azt is megerősítették, hogy a Polestar-autókon egyáltalán nem fog Volvo-logó szerepelni. Sejtések szerint a Polestar-kupét a szeptemberben megrendezésre kerülő Frankfurt Autószalonon mutatják majd be. Utalva arra, hogy a Polestar autói nagyban támaszkodnak majd a meglévő Volvo modellekre, mintsem az alapoktól véve teljesen egyedi fejlesztés, azt írják a közleményükben:
„A Polestar élvezni fogja a Volvo technológiai és mérnöki támogatását, így a Volvoval való kapcsolata miatt hatékonyabban és olcsóbban valósulhatnak meg a saját fejlesztései. Az együttműködéssel saját arculattal rendelkező autót gyárthatnak, ami világverő lehet a nagyteljesítményű villamosított autók között.”

2012-ben Los Angelesben mutatták be a Volvo S60 Polestar konceptet, amiben tetten érhető, milyen értékek mentén gondolkodnak a Polestarnál

Mindazonáltal a Volvo és vele a Geely kínai anyavállalat beruházása a két rugalmas platform-architektúrában minden nagyobb és kis gépjármű számára növeli a Polestar fejlesztési lehetőségeit, amelyeket így teljesen magukra szabhatnak. Erre jó példa, hogy az S60-as az egyik lehetséges jelölt, amiből majd a későbbiek folyamán Polestar-kupé válhat. A teljesítmény fokozása csak az egyik oldala a feladatoknak, de egy saját arculattal rendelkező Polestar-modell sokkal nagyobb elköteleződést jelent, amikor a Volvo fejlesztési programja enyhén kifullad. De nem kérdés, hogy egy önálló Polestar-márka sokkal nagyobb hatással lesz az emberekre, mint a Volvo-modellek tuningolt változatai. A Polestar későbbi, még grandiózusabb céljai azóta finomodnak, mióta 2015 közepén felvásárolta őket a tuningcéget a Volvo.
A Volvo S60 Polestar koncept belsejében érezhető: ez azért sportosabbra van hangolva

A Volvo filozófiája hatással van a Polestarra is, ugyanis a Polestar autók mindegyike legalább hibrid lesz, ezt a Polestar és Volvo dolgozói is megerősítették, hogy a nagyteljesítményű benzin-hibrid hajtásra specializálódnának. A hibrid hajtásláncokat a Volvo mainstream kínálatának nagy teljesítményű verzióiban is felhasználják, részben annak érdekében, hogy hangsúlyozzák a márkának a plug-in hibrid technológia iránti elkötelezettségét és részben azért, hogy megkülönböztesse a Mercedes-AMG-ktől, a BMW M-divíziójától és az Audi RS brandjétől. Hogy elérjék a vágyott 600 LE-t, jóval többet kell majd kihozniuk a hibrid-hajtásláncból, ami jelenleg az XC90  T8-ban dolgozik. Ugyanis a 2.0 literes motor hiába lett turbóval és kompresszorral is ellátva, „csupán” 324 LE-t tud 400 Nm mellett, amire még rájön az elektromos motor a maga 81 LE-jével és 240 Nm-rel. De akárhogy is, még majdnem 200 LE-t valahonnan elő kell teremteniük, de manapság már nem nagy kihívás ilyen szintűre kihegyezni egy motort. Kérdés mennyire lesz majd megbízható, de a svédek eddig is ügyeltek, hogy jó hírük legyen, nem most fogják ezt lebontani ilyesmivel.
A Polestar saját autóin nem csak ilyen pici jelvénnyel lesznek jelen, valamint a Volvo sem fogja a maga logóját használni

Az is egy lehetőség a teljesítmény növelésére, hogy erősebb elektromos motorral gyártják majd, akár a tisztán elektromos hatótáv egy részének feláldozásával is, ezt a Polestartól is lehetett hallani, hogy előfordulhat. A későbbiekben szeretnék, ha sikerülne legalább olyan nevet kivívniuk a Polestarral, mint a korábban említett M-divízió, AMG vagy az Audi Sport. Erről Thomas Ingenlath, a Volvo korábbi fődesignere fog gondoskodni, mint a Polestar főnöke. De a Volvo kommunikációs igazgatói székéből ül át a Polestar igazgatói tanácsába Jonathan Goodman is, úgyhogy szakértelemből és tapasztalatból nem lesz hiány, már csak a születendő kupéra vagyok kíváncsi. Forrás: Autocar
Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!