2017. január 31. | 17:35

A következő generációs Volkswagen Golf GTI elérhető lesz hibrid hajtással is

A Volkswagen jelenleg is gyárt plug-in hibrides verziót a Golfhoz, viszont ehhez képest jelentős újítás várható a 2020-ban piacra kerülő hibrid Golfban. A tavaly kirobbant VW-dízelbotrány hatására jóval nagyobb hangsúlyt fektet a konszern az elektromos és hibrid autók gyártására, és e gondolatmenet szerint folyik a tervezése a VIII. generációs (jézusom, már a VIII. generációnál tartanak) Golfnak. Bár még van 3 éve a megjelenésig, a formatervért felelős Michael Mauer (ugyanaz, aki a 2004 óta a Porschék formavilágáért felelős) már végzett a külső dizájnnal, azon változtatás a megjelenésig elvileg nem fog történni.
A 2016-os Volkswagen Golf GTI Clubsport, az etalon, aminél csak erősebb lehet majd az új hibrid Golf

A teljesítményért a már megszokott 2.0 literes benzinmotor lesz a felelős, újdonság lesz viszont a 48 voltos elektromos rendszer, amellyel segédmotorként is működtethető indítómotort hajthatunk az autóban. Továbbá a klasszikus turbófeltöltés helyett a jobb emissziós-értékek érdekében elektromos kompresszorral lesz ellátva az autó, így ahelyett, hogy magasabb fordulatszámon lódulna meg az autó, egyenletesebb lesz a forgatónyomaték-leadása. Ráadásul az új MQB-platform 50 kilóval könnyebb lesz a mostaninál, amitől a menetdinamikája is javulni fog az új Golfnak. Hogy mekkora lesz a teljesítménye az új hibrid Golfnak, egyelőre talány, de nem valószínű, hogy a jelenleg GTI Sportclubnál kevesebb paripa dolgozna majd benne, ez pedig 265 lóerőt jelent. A Volkswagen tervei szerint három kivitelben lesz majd kapható a VIII. generációs hibrid Golf, mégpedig 3-ajtós ferdehátú, 5-ajtós ferdehátú és kombi kivitelben. Bár sokan várják a kabriót, sajnos nem lesz rajta a palettán jelen állás szerint. Mindenesetre, hogy közelebbről is megcsodálhasd az új hibrid Golfot, 2019 utolsó negyedévéig várnod kell, ugyanis akkorra kerül a bemutatótermekbe. Forrás: