home Nagyvilág 2019 Genesis G70 – A németek kihívója

2019 Genesis G70 – A németek kihívója

0 people like this.

A küldetés a következő: csinálj egy kompakt luxus szedánt, ami könnyebb, kecsesebb és jobban kezelhető, mint a BMW 3-as sorozat

Ez egy hatalmas kihívás egy olyan autógyártó számára, amelynek korlátozott tapasztalata van a sportos járművek gyártásában és a luxus élmény megteremtésében. Ám a 2019 G70-es szedánnal a Genesis – amely voltaképpen a Hyundai luxusmárkája – szeretné megtörné a németek dominanciáját ebben a kategóriában. A G70-est legkorábban 2018 elején láthatják az amerikai bemutatótermekben.

2019 G70 - A németek kihívója
2019 G70 – A németek kihívója

Emlékezzünk csak vissza arra a sokkoló eseményre, amikor 30 évvel ezelőtt három Japán autógyártó betört a luxus piacra. Annak ellenére, hogy néhány szegmensben a Lexus, az Acura és az Infiniti jobbnak bizonyult, egyetlen japán szedán sem tudta felülmúlni a BMW 3-as sorozatának egyeduralmát – sem az eladások számában, sem pedig a vezetőre tervezett autók felfogásában. Hogy a Genesis érkezése nagy hatással lesz-e a fogyasztókra, vagy egyáltalán nem lesz semmi reakció, az még a jövő zenéje.

Genesis G70: Sportos elegancia

A Hyundai egy olyan szedánt akart csinálni, mely a sportos elegancia érzését keltik. Az világos, hogy a Genesis G70 teljesítmény tekintetében megközelítette a BMW 3-as szériát, belső kialakítás terén pedig a Mercedes C-osztályt, valamint az Audi A4-et.

“Sok dolgot vettünk át a négyajtós coupe-ból” – mondta Luc Donckerwolke, a Hyundai és a Genesis tervezési igazgatója. “Egy dinamikus “háromdobozos” dizájnt szerettünk volna. A legfontosabb dolog az arányos elosztás. A célunk a hosszú első tengely arány volt.”

Az autó elején sok olyan apró szög van, mely háromszögeket és trapézokat formál. A G70-es első fényszórója négy vékonyvonalú lámpát tartalmaz dizájnelemként. A tetővonal felé vezető pillérek belső szerelvénye elég kimért, ami hatással van a belmagasságra, cserébe viszont izmosabb az oldalsó lemez. A csomagtartófedél hasonlít a BMW és az Audi dizájnra, mely egy érzékien hegyes hátsó részben folytatódik. És igen, az első kerék mögötti íj minta funkcionális.

Genesis G70: Utastér

Belül a Genesis tervezési koncepciója látható a konzolon és a műszerfalon – vagy épp a koncepció hiánya. Tetszik vagy sem, faberakást sehol nem találunk a G70-esen, ehelyett csiszolt fém vagy folyékony fém megoldásokat alkalmaztak a kialakításnál.

A G70 utasterének kialakításánál eleganciára törekedtek
A G70 utasterének kialakításánál eleganciára törekedtek

Egyéb kevésbé szerencsés megoldások a belső térben: gyémánttal tűzdelt bőr az ajtók belsején, az infotainment-rendszer nem behúzható, valamint a hátsó ülésen kissé szűkös a belmagasság. Annak ellenére, hogy az első üléseknél megfelelő hely van a térdeknek, a lábtér még így is kissé szűkös. Jó hír viszont, hogy a hátsó ülésekről viszont jól ki lehet látni.

Genesis G70: Nyolcsebességes automata váltó az alap

A G70-es tengelytávja 2,5 cm-rel, a teljes hossza pedig 4,1 cm-rel hosszabb, mint a BMW 3-as sorozatnak. Tulajdonképpen a G70 ezekben a mutatókban megegyezik a Mercedes C-osztállyal.

A G70 szíve
A G70 szíve

A motorháztető alatt a Genesisben egy 248 lóerős 2 literes négyhengeres turbó motor dübörög, 352 Nm nyomatékkal. Egy 364 lőerős, 3.3 literes V6-os 508 Nm-es nyomatékkal optimálisnak mondható. A Genesis V6-os verziója 4,7 másodperc alatt van 0-ról 100-on, a végsebessége pedig 268 km/h. A Genesis nem adott meg teljesítmény adatokat a turbó négyeshez.

Mindkét motor nyolcsebességes automata váltóval párosul, ám az Egyesült Államokban elérhető lesz a manuális váltós turbó négyes korlátozott diferenciálművel. Lehet számítani arra, hogy ez a változat fog beszivárogni Európába is.

A G70 nyolcsebességes automata váltóval érkezik
A G70 nyolcsebességes automata váltóval érkezik

A turbó-négyes 18-as Bridgestone négyévszakos gumikkal lesz elérhető, a V6-os pedig 19-es Michelin sport gumikkal négydugattyús Brembo első fékekkel és kétdugattyús hátsó fékekkel. A koreai piacon elérhető lesz a dízel verzió, és az USA-ban megjelenik a V6-os dinamikus kiadása 2019-ben. Hibrid verzió nem lesz.

A szórakozást a tapadás elé helyezve, a Genesis vezetői azt mondják, hogy a G70-es egy hátsó kerék alapú összkerék-meghajtást kínál majd, állítható nyomatékkal. “Nincs unalmas alulkormányzottság”, mondta Albert Biermann, a Hyundai teszt és magas teljesítmény fejlesztési vezetője a szabadalmazott AWD rendszerről. “Az emberek azt fogják hinni, hogy hátsókerék-meghajtással mennek.”

Genesis G70: Sport vagy normál mód?

Mivel sok dolog szubjektív, Biermann azt mondta, hogy a G70 sport és normál módja között váltva lehet állítani a kormányon, gázpedálon, váltópontokon, térképeken, az aktív hangon, összkerék-meghajtáson, valamint a lengéscsillapító helyzetén, korrigálva ezzel a rázkódást.

A normál és sport mód között váltva lehet állítani a kormányon
A normál és sport mód között váltva lehet állítani a kormányon

Biermann jól ismeri ezeket a dinamikákat – a Hyundai egy 30 éves BMW-nél eltöltött karrier után szerződtette. Azt majd meglátjuk, hogy Biermann tudása segít-e a Genesisnek lemásolnia a BMW-t. Egy rövidpályás teszten a koreai prototípus 2 literes turbó négyese kiegyensúlyozottabb és természetesen könnyebb volt, mint a V6-os. A 2 literes változat precízen viselkedett a gázelvételes túlkormányzottság terén, különösen akkor, amikor alacsony dőlésszögű kanyaron ment keresztül. Mindkét motor azonban inkább felbőg, mint morog – egy hangjelzés a sofőrnek, mely inkább nyomást hoz és nem teljesítményt.

“A vezetési kényelem, a hang és vibráció, valamint a belső luxus terén versenyképesek lehetünk a németekkel”, mondta Biermann. “Ezen kívül van egy lázadó stílusunk és egy ígéretes csomagunk.”

Ez a tér azonban nem egyedül a Genesisé. A Kia Stinger ugyanazokkal az erőátviteli elemekkel, felfüggesztéssel és gumikkal lesz felszerelve – a felfüggesztési beállítások merevebbek lesznek a Stingernél. A Stinger tengelytávja is hosszabb.

A G70 vajon felveszi a versenyt a német márkákkal?
A G70 vajon felveszi a versenyt a német márkákkal?

Lesz-e olyan teljesítményű G70-es változat, amely az AMG és M márkákkal versenyezni tud? Talán, mondja Biermann, ám inkább a 340i C43 típusokkal lesznek összhangban, mint az M3 és C63 modellekkel. A végső döntés még nem született meg.

Le tudja-e taszítani a németeket egy feltörekvő koreai márka a trónjukról? A G70 az első komoly teszt.  “A G70 mutatja meg, hogy a Genesis egy valódi brand”, mondta a Genesis brand vezetője Manfred Fitzgerald. “Láthatjuk ebben a márkában sokkal, de sokkal több van.”

Forrás: Motortrend

Facebook
Facebook
Instagram
Google+
Google+
Youtube
Youtube
Email
RSS
0 people like this.

Kapcsolódó írások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Alapjárat