2017. augusztus 09. | 12:29

Újkorában se volt valami olcsó, már akkor is 770 millióba került a Ferrari Sergio, de alig két évvel később durván emelkedett az igen ritka autó ára

A 2013-as Genfi Autószalonon a Pininfarina bemutatta egy konceptautóját, amit Sergionak kereszteltek el. A név nem véletlen, az alig egy évvel korábban elhunyt Sergio Pininfarinálról nevezték el tiszteletadásképp. És hogy máshogy lehetne tisztelegni Sergio Pininfarina előtt, akinek a neve megkerülhetetlen a design területén, minthogy egy valódi olasz sportkocsit nevezzenek el róla? Amiből ráadásul alig 6 darabot gyártottak, ráadásul a vevőket a Ferrari választotta ki, hiszen nem mindenki lehet méltó egy ilyen ritka és egyedi darabra, mint a Sergio.
Ferrari Sergio, Sergio Pininfarina után elnevezve, akinek egy évvel a halála után mutatták be a modellt

Annyit lehet tudni, hogy az elsőt a hatból az Egyesült Arab Emirátusokból vásárolták még 2014 decemberében, majd 2015 januárjában folytatódtak a szállítások: három került az USA-ba, egy Svájcba és egy Japánba. Viszont eljött az idő, hogy az első „használt” példányt eladja az eredeti tulajdonosa. És hogy miért az idézőjel? Majd megérted.
Exkluzivitás, exkluzivitás, exkluzivitás, minden erről szól ebben az autóban

A Sergio a Ferrari 458 Specialén alapszik, ugyanaz a 4,5 literes V8-as szívómotor dolgozik benne is 597 LE-vel, amit az olaszok még egy duplakuplungos váltóval is megtoldottak. Így képes alig 3 másodperc alatt 100 km/h-ra gyorsulni, de a 200 km/h-t is alig 9,1 másodperc alatt éri el! A beltérben a sárga-fekete színkombináció játszik egymással, természetesen ahol csak lehet, Alcantarát használtak. Ha nem lenne elég az autó, Sergio márkájú táskákat is kap mellé a tulajdonos.
Ferrari V8-as szívómotorral, ez az, amit már többet nem fogsz hallani a Sergio után

A külsőre nem lehet mit mondani, a Pininfarina igazán kitett magáért. Itt is a sárga (bocsánat, akarom mondani a Giallo Modena) és a mattfekete szénszál váltja egymást. A Ferrari Sergio külsejét alaposan átdolgozták az alap 458 Specialehoz képest, ebben benne van a motorháztető, a fényszórók és a légterelők. Hátul szintén sok minden változott, a hátsóját teljesen újratervezték, kapott egy fecskefarok spoilert. A Ferrari Sergio egy spider, vagyis esős időben nem valami praktikus használni, de ez az autó nem a praktikumról szól. Ezt mutatja az is, hogy nem túl sok energiát fektettek bele a hangcsillapításba: így kiélvezheted a Ferrari utolsó szívó V8-asának hangorkánját.
Nem utolsósorban befektetésnek se rossz egy ilyen ritka autó, de könyörgöm: hogy nem vezette ezt a csodát az, aki újonnan megvette anno?

Amikor a 6 darab Sergiot eladták az eredeti gazdáiknak, körülbelül 2,5 millió eurót kóstált az áruk, de ez a mostani példány, alig két évvel később, alig 117 km-es futással máris 4,3 millió euróba kerül. Azt hiszem ideje elkezdeni kuporgatni! Ha pont van ennyi félretett a dunsztosüvegben, felveheted a kapcsolatot a holland értékesítővel! Forrás: Motortrend
  • Címkék:
  • Top