Több, mint négyévnyi fejlesztést követően, és négy hónappal az első nyilvános bejelentés után végre elkészült a világ legdrágább és talán legjobb továbbfejlesztett Porsche 911 modellje.

A projektet jegyző dél-kaliforniai Singer Vehicle Design cég kifejezetten a bajor gyártó Porsche 911 modelljére szakosodott, és már számos „öreg” darabot építettek már át, főleg pénzben bővelkedő milliárdosok részére, a végeredmény pedig mindig nagyon extra és egyedi lett. A 2009-ben alapított Singer sok szempontból hasonlít a japán Porsche tuning nagymesterére, a Rauh-Welt Begriff műhelyre, ám az amerikaiak különlegessége, hogy úgy fejlesztik tovább a kocsikat, hogy azok közben minél inkább megtartsák az eredeti bajor dizájnt. De mit is kell tudni a Singer legújabb munkájáról, ami a keresztségben a Dynamics and Lightweighting Study (DLS) nevet kapta? (Azért a név már sejteti, hogy erősítés és fogyókúra egyaránt szerepelt a tuning programban.) A projekt lelke a brit Williams Advanced Engineering céggel együtt kifejlesztett 4 literes, soros hathengeres szívómotor, ami 9000-es fordulatszámra és 500 lóerőre képes. Az alkalmazott alumínium fojtószelep-ház, a szénszálas szívócső és légszűrőház, az űrhajózásban is használt Inconel (nikkel-króm-molibdén ötvözet nióbium adalékkal) kipufogó rendszer jól mutatja, hogy nem egyszerű szépészeti beavatkozásokban utaznak a Singer és a Williams mérnökei. Ahhoz, hogy a remek motor érvényesüljön, az autó súlyát magnézium, titán, alumínium és szénszálas anyagok felhasználásával csökkentették, így a végső mázsáláson már csak 990 kilogrammot mutat a mérleg. Persze az extra teljesítményhez kell a megfelelő tapadás is, amiről itt négy Michelin Pilot Sport Cup 2 abroncs gondoskodik, amiket ultrakönnyű, 18 colos kovácsolt magnézium BBS-Motorsport felnikre szereltek fel. A tuning Porsche DLS Brembo fékeket, EXE-TC lengéscsillapítókat, valamint magnézium-ötvözetből készült, ultrakönnyű hatfokozatú Hewland sebességváltót is kapott, ami azért nagyon jól hangzik. A DLS-t persze hol máshol lehetett volna kipróbálni először, ha nem  a 2018-as angliai Goodwood fesztiválon, ahol egy ilyen spéci gépnek szerintem is helye van. A potenciális vásárlók – lásd, milliárdosok – itt szép számmal vannak jelen, a vevő pedig nem lehet szegény, mert egy Singer-Williams DLS Porsche bizony 1,8 millió dollárba, vagyis nagyjából félmilliárd forintba kerül. Viszonyításképpen, a gyári Porsche 911 GT3 RS alapára közben bruttó 65 millió forint körül regisztrációs adó nélkül! A cég szerint azonban az autó remek befektetés, hiszen minőségi anyagokból építették, ráadásul mindössze 75 darab készül csak belőle. A durva az, hogy szerintem ezt a mennyiséget már le is kötötték! Forrás: