2018. május 04. | 11:35

A Pappas Auto exkluzív rendezvényén vettünk részt, ahol nem csak az új Lounge szalont, hanem az új Mercedes-Benz G-osztály is megcsodálhattuk

Hirtelen jött lehetőség hullott az ölünkbe Adrival, mikor kiderült, hogy megyünk az újdonsült Mercedes G-osztály hazai premierje előtti zártkörű rendezvényre, mely a Pappas Auto Kárpát utcai szalonjában kapott helyet. A prémium márkákat előtérbe helyező vállalat legutóbbi sajtótájékoztatóján már megismertük a cég jövőbeni terveit, frissen bevezetett modelljeit, így valamennyire képben voltunk az új VIP Lounge-zsal és a G-osztállyal kapcsolatban. A megnyitó a Swiss Watches óra- és a Schoeffel ékszerbemutatójával kezdődött, majd ismertették a legendás G-osztály keletkezésének rövid történetét, végül pedig kitértek az friss modell újdonságaira is. Az 1979-es premier óta 2018-ben érkezett meg a G Wagen új generációja, melynek fejlesztésénél talán a belső tér korszerűsítésére helyezték a legnagyobb hangsúlyt. Természetesen az alapforma maradt a régi, az új LED-es fényforrások alapján továbbra is könnyen beazonosítható, meghagyták a kocka, bádogdoboz formát, így az ajtajai ugyan olyan lemezes csattanással kerülnek a helyükre, ahogyan eddig, imádom. A tereptulajdonságai megmaradtak, a szabad hasmagassága nőtt 270-241 mm-re, a gázlómélység 70 centire emelkedett, a terepszögek javultak. Kényelemben is előrébb tudtak lépni, hiszen új fejlesztésű, elöl kettős háromszöglengőkaros felfüggesztést kapott, hátul azonban maradt a merev tengelyes megoldás. Ja, és a létravázról sem feledkeztek meg! Mint említettem, az utastér minősége és mérete sokat mozdult előre, megtalálható továbbra is az anyós ülés előtti a kapaszkodó, az ablakemelők az ajtók tetején, a három diffizár három kapcsolója a középkonzol felső részén kapott helyet. A luxusmodellekből ismert, kettő, egybe olvadó 12,3 colos képernyő és a 16 hangszórós Burmester hifi csodálatra méltó, ahogyan az asszisztens rendszerek sokasága, amit az E- vagy S-osztálytól vett át a G Merci. Piaci bevezetésekor a G500-as és a G63 AMG lesz elérhető, előbbi a négyliteres V8-assal és két turbófeltöltővel rendelkezik, a 422 lóerőt a 9G-Tronic váltó továbbítja mind a négy kerékre. A hengerlekapcsolásra is képes motor vegyes fogyasztása 11,1 liter környékére tehető a gyártó szerint. Várhatóan a nyári hónapokban kezdik meg itthon az értékesítést, a G500 alaphangon 30 millió forintról indul, azonban a határ a csillagos ég!