2018. július 17. | 14:12

Ami nem Subaru, Porsche vagy Volkswagen…

Ha véletlenül kiesik valakinek a száján a kifejezés, hogy boxermotor, esetleg „flat” motor, mindenki azon nyomban asszociál valamely gyártóra a címben szereplő három közül. Én speciel azonnal egy WRX STi-t látok és hallok a fejemben, ahogy jobb szó híján, mély, öblös és szexi hangon rötyögnek a hengerek a rali legenda bármely verziója alatt. A klasszikus huwrummwrummwrummwrumm, amitől kiráz a hideg, igen.

No, a megfelelő hangorgasm után el is kanyarodnék a Subaruktól és a már említett „nagyon” boxermotoros gyártóktól. Hiszen az alap technika, bár jellemzően náluk fordul elő, nem a saját tulajdonuk, és nem is csak ők használták az évek alatt. Jöjjön tehát 5 olyan modell, amiben szintén boxermotor dolgozik és nem egy Subaru, Porsche, vagy VW.

Alfa Romeo Alfasud

 

Bár a kis Alfának sosem volt még esélye sem, hogy a megbízhatósági grafikonokon jó számokat érjen el, köszönhetően a „nem túl jó elektronikának” és a hihetetlen mértékekben rohadni tudó karosszériának. Mégis ez volt az egyik legjobban kezelhető kistestű autó, amit valaha gyártott az Alfa.

Hiszen az alacsonyan elhelyezett 4 hengeres motor remek súlyelosztást és kellő erőt is biztosított a kis hatch-nek. Az apró járgányt négyféle motoropcióval kínálták, mind a négy verzió 4 hengeres boxer szív, 1.2, 1.3, 1.4 és 1.5 literes hengerűrtartalommal. A legnagyobb motor teljesítménye maximálisan 105, a legkisebbé pedig 68 lóerős volt.

Lancia Flavia

 

Annak ellenére, hogy a Lancia Flavia úgy néz ki, mint egy KGB-s flotta autó, elég remek kis felszereltsége volt. A késői 60-as években csúcstechnikásnak számított. Mind a négy keréken tárcsafék dolgozott, hiper-szuper első felfüggesztés és persze egy 1,5 literes 4 hengeres boxer berregett a géptető alatt. Ha pedig egy kis extra pénzt is ráköltött az ember még injektorokat is kapott a boxer mellé, ami 1963-ben not bad, not bad my friends.

P10 és P20 Toyota Publica

 

Bár Magyarországon nemigen volt jelen egyik modell sem, a Starlet biztosan ismerősen cseng. Nos az ő előfutárai voltak a P10 és a P20. Akkoriban a legkisebb testű Toyotának számítottak, 1961 és 1978 között gyártották őket. Na ezek a kis kocsik egészen biztosan nem az erejükről voltak híresek, a 697 köbcentis kéthengeres boxer 21 kW teljesítményt nyújtott. Ez ma már nevetségesen kevés, de akkoriban nem volt szokatlan a kis teljesítmény. Illetve a karosszéria is pehely könnyű volt és aprócska. A-ból B-be elmentél vele na, bár gyalogolni lehet gyorsabb volt.

Citroen 2CV

 

A Citroen 2CV életre hívásának egyetlen egyszerű oka és célja volt. Legyen 1948-ban egy autó, amibe Géza bedobja a családot meg Morzsit és lezötyög a nyaralóba vagy a telekre pihikézni. Na, ez a szellem ki is tartott 1990-ig, úgyhogy valamit biztos éltek a franciák ebben az autóban. Lehetséges, hogy a szuperhosszú úton rugózni képes felfüggesztést, az extra könnyű bódét és természetesen a két hengeres, 602 köbcentis, léghűtéses boxermotort. 29 lóerő gyerekek. Brutál! :D

Chevrolet Corvair

 

Az egyik legveszélyesebb autó, amit vezetni lehet, így emlegették a Corvairt saját idejében. 60 kW, farmotor, 2,3 literes hathengeres boxermotor. Nem játék.  A fenék nehézsége miatt és mert sokszor a tulajdonosok nem figyeltek az első és hátsó guminyomás és méret különbségre, amit erősen javasolt a gyártó, mára sajnos nem sok ép darab van belőle így az ára is elég borsos. 1961-től elérhető volt 2,4 literes 6 hengeres boxerrel is, azokból sem maradt több ép darab. A Corvairt szorosan követte a Camaro.

Nos ez lett volna 5 olyan autó, amiben boxermotor dolgozik mégsem tartoznak a klasszikus boxermotoros gyártók közé. Te is tudsz még ilyeneket? Ne fogd vissza magad, dobd be egy kommentben!

forrás:

Carsguide