2024. január 16. | 17:52

Az online lakáskárrendezés a leggyorsabb módja annak, ahogy intézni tudjuk az ingatlanunk biztosításán keresztül a káresemények kifizetését. Nagyon fontos, hogy amint tettünk a kialakult állapot további romlásának megakadályozásáért, értesítsük a biztosítót. Az erre kialakított online felület 0-24-ben rendelkezésünkre áll a kárügyek intézésére. Ebben a cikkünkben megnézzük, hogy mit érdemes tudni erről a témáról.

Egyszerű kárbejelentés

Akár már okostelefon keresztül is néhány kattintás, valamint pár személyes adat megadásával is jelenthetjük a kárt a biztosító felé. Meg kell adni a lakásbiztosítás szerződésének számát, a nevünket, címünket és telefonszámunkat, valamint a káresemény helyét, idejét és rövid leírását. Emellett az általunk becsült összeget kell még rögzíteni, továbbá azt, ha a hatóság által történt valamilyen intézkedés.

Lakáskárrendezésnél fontos a határidők betartása!

Ahhoz, hogy valóban gyors lehessen az ügyintézés, a kár bekövetkeztét (vagy a tudomásunkra jutását) követő 2 munkanapon belül be kell jelenteni. Elvárás lehet a biztosítóktól, hogy amennyire csak lehet, hagyjuk érintetlenül a helyszínt, a károsodott vagyontárgyat. Természetesen a kárenyhítéshez nélkülözhetetlen változtatásokat végezzük el.

Ha lopásról, rablásról, rongálásról vagy tűz- és robbanáskárról van szó, akkor a hatóságok által kiállított dokumentumokra is szükségünk lesz.

Kép forrása: Pixabay

Válasszuk ki a kommunikációs csatornát

Jelezzük a biztosító felé, hogy milyen elérhetőségeink vannak, és melyiken vagyunk garantáltan elérhetőek. És legyünk is, mivel valahol értesíteniük kell arról is, ha hiányzó dokumentumokat kell még esetleg pótolnunk.

Készítsünk fotókat és töltsük fel őket

A káreseményről készült fotók legyenek élesek, látszódnia kell rajtuk mindennek, ami befolyásolhatja a kárrendezést. Olyan fényképeket is készíteni kell, amin a környezet is jól látható. Oda kell figyelnünk a tükröződő felületekre, melyeknél olykor érdemes inkább kikapcsolni a vakut.

Mindig érdemes feltölteni a kár forrásáról vagy okáról készült fotókat is, melyek segítenek a gyorsabb elbírálásban. A dokumentumalapú gyors kárrendezés akár meg is akadhat ezek nélkül.

Ha sérült elektronikus vagyontárgy is érintett, akkor az eszköz azonosítóját is fényképezzük le. Ezt jellemzően a termék hátoldalán, vagy az alján találjuk meg egy matrica formájában, amin egy szériaszám lesz vonalkóddal, QR kóddal vagy ezek nélkül.

Nyomonkövethetjük a bejelentésünk státuszát

Az általunk megadott elsődleges kommunikációs csatornán folyamatosan értesítést kapunk a bejelentésünk státuszát illetően. És itt jeleznek nekünk akkor is, ha valamilyen hiánypótlásra van szükségük.

Végeredmény

A vége általában az, hogy felajánlanak egy kártérítési összeget. Ezt elfogadhatjuk, vagy akár vissza is utasíthatjuk (ekkor a helyreállítást követően kapott számlát is fel kell majd tölteni). De az is lehet, hogy helyszíni szemlét rendelnek el.

Bármit is választunk, online indítva gyors és kényelmes ügyintézésben lesz részünk.

Pixabay