2023. december 08. | 21:06


Magyarországon minden olyan piaci szereplő jogosult távszerencsejáték szervezésére, amely a jogszabályban előírt feltételeknek megfelel. Kérjük, nézzen utána, hogy ahová regisztrálni készül, az a kaszinó jogszerűen nyújt-e távszerencsejáték szolgáltatást az Ön számára.

In Hungary, all market participants are entitled to organize remote games of chance that meet the conditions prescribed by law. Please check whether the casino where you are about to register legally provides remote gambling services for you.


A Dacia, a Renault tulajdonában lévő autógyártó, 2024-ben hozza el az új modelljét https://greatwin.com/hu/, amely sokkal jellegzetesebbnek tűnik, kifejező világítással és robosztus tartással, mint elődjei.

A Duster két különböző hibrid hajtásláncot kínál, valamint egy szokatlan lehetőséget, amely benzinnel és folyékony propángázzal (LPG) is üzemeltethető. A román Renault leányvállalat kompakt terepjárója hatalmas sikert aratott Európában a 2010-es bemutatása óta. 2,2 millió darabot értékesítettek belőle, miközben megőrizte megfizethető terepjáró hírnevét. A 2024-es Duster ezt a státuszt kívánja megtartani, miközben hozzáad egy jó adag stílust az egészhez

Vadiúj design

A kifutó Duster nem volt csúnya, de biztosan névtelennek tűnt. Az új dizájn letisztult és határozott, merész „Y” alakú grafikával a fényszórókban és a hátsó lámpákban. Elöl és hátul található sárvédőlemezek fontos hajtáslánc-alkatrészeket védenek, az off-road karaktert pedig a „beszédes” kerékjárati ívek fokozzák. (greatwin!)

A fekete díszlécet a Dacia „övnek” nevezi, amely megvédi a járművet az ütésektől, ami a lökhárítóktól az oldalak mentén az első ajtók elülső éléig húzódik. Ez a díszléc a Starkle nevű, Dacia által kifejlesztett új anyagból készül, amely akár 20 százalékban újrahasznosított polipropilént tartalmaz. Nincs lefestve, csökkentve ezzel a jármű ökológiai lábnyomát, és a Dacia szerint a hiányzó festék miatt a karcolások kevésbé észrevehetők. A Duster műanyagjának körülbelül 20 százaléka újrahasznosított, a Dacia pedig a díszítő króm és valódi bőr hiányának ökológiai előnyeit hangoztatja (amelyek ugyanakkor költséghatékony megoldást is jelentenek). Itt jegyezzük meg, hogy még a használati útmutatótóban is kevesebb papírt használtak, mint korábban.

Belül a kabin ötvözi a Dacia földhözragadt, alacsony költségű érzetét modern elemekkel. A kormányon szerepel a megújult „DC” logó.

Egyenes vonalakat és éleket alkalmaztak, amelyeket a mosható szövetkárpit és a gumiszőnyegek erősítenek az Extreme felszereltség esetében, amelyek 20 százalékban újrahasznosított anyagokból készültek. A központi érintőképernyő a vezető felé döntött, és egy 7,0 hüvelykes digitális műszerfal egészíti ki. A gyártó ígérete szerint haladnak a korral és igénybe veszik az innovatív megoldásokat: „túl gyorsan megy!”, „vészhelyzetben automatikus fékezés” parancsokkal ellátva a járművezetőket, akik ezeket alapból elvárják egy ilyen kategóriájú modelltől.

A motorháztető alatt

A Dacia többféle hajtásláncot kínál. A Hybrid 140 egy 94 lóerős 1,6 literes négyhengeres motort párosít egy magasfeszültségű indító-generátorral és egy másikkal, amely 49 lóerőt ad a kerekeknek. Az energiát egy 1,2 kWh-s akkumulátor szolgáltatja és a regeneratív fékekkel a Dacia szerint a Duster akár 80 százalékban elektromos üzemmódban is vezethető. Ez a hajtáslánc egy négyfokozatú automatikus sebességváltóhoz kapcsolódik.

 

A TCe 130 pedig egy turbófeltöltéses 1,2 literes háromhengeres motort kombinál egy 48 voltos elektromotorral és egy 0,8 kWh-s akkumulátorral a tüzelőanyag-hatékonyság növelése és a gyorsítás segítése érdekében.

Mindkét változatban, az elülső- és a négykerék-hajtású 130-ban is csak hatsebességes kézi váltó érhető el. Végül a Duster kínálja az ECO-G 100-at, egy turbófeltöltéses 1,0 literes háromhengerest, amely két 13,2 gallonos tartállyal rendelkezik, az egyikben benzin, a másikban pedig LPG. Ez aztán a greatwin!

A sokoldalú kiegészítők

A Dacia kültéri kiegészítőket kínál, köztük egy tetőcsomagtartót, amely könnyen felszerelhető és igen strapabíró. Van még az úgynevezett „Sleep Pack”, egy kivehető doboz, amely egy 6,2 x 4,2 méteres kihajtható ágyat, egy tálcaasztalt és egy tárolófülkét tartalmaz. A Dacia szerint mindössze két percbe telik, hogy a Sleep Pack-et dobozból ággyá alakítsuk.

A modellek árait nem hozták nyilvánosságra, de a Dacia azt ígéri, „kategóriájában a legmegfizethetőbb árakat kínálja”. Sajnálatos módon ezeket a költséghatékony árakat soha nem fogják átváltani amerikai dollárra, mivel a Duster-t továbbra is főleg Európában és Latin-Amerikában értékesítik (Az USA-ban ez nem lesz greatwin!), ahol korábban Renault néven futott.