2018. szeptember 14. | 19:08

Újabb átalakítás várható az M0-ás déli részén. A forgalmat akarják gyorsítani, amihez változtatni kell, a munkálatok során 1-1 sávban fog haladni a közlekedés.

Csepel és Szigetszentmiklós térségében kialakult torlódások hátterében az M1 felé vezető pályaoldal zárása mellett végzett munkák miatt bevezetett 2x2 sávos terelés áll. Az M0-ás út déli szakaszán történő hídfelújítási munkálatok miatt forgalomkorlátozásokra számíthattak az autósok, ezeken a szakaszokon az aszfalt burkolatot betonra alakítják át.

A nem csak csúcsforgalomban belassult közlekedés megnehezíti a felhajtást Halásztelek-Szigetszentmiklós és Csepel irányából is. A forgalomszámlálási adatok szerint 66 ezer gépjármű közlekedett naponta ezen az útszakaszon, amikor megkezdték a bővítést, 2018 májusára ez a szám 120 ezerre nőtt.

Magyarázkodni persze bármikor lehet, attól a probléma még probléma marad. Na, de milyen változás fog következi így a felülvizsgálatok után? Az átdolgozott forgalomterelési terv szerint a Hárosi Duna-hídon (Deák Ferenc híd) a jelenlegi 2x2 sáv helyett 2+3 sávon halad majd a forgalom. Csepelről az M1-es felé három szűkített sávot alakítanak ki, és erősen bíznak benne, hogy a nyugat-európai mintára kidolgozott „megoldás” hatásos lesz. Persze csak akkor lesz gondtalan az utazás ezeken a szakaszokon, ha az autósok betartják a sebességkorlátozásokat. Csak, hogy jobban menjen, fokozott rendőri jelenlétre lehet számítani.

Persze Magyarországról van szó, elméletben minden tök jó, de a gyakorlati megvalósítás már egyáltalán nem megy zökkenőmentesen. Az átalakítás ideje alatt 1-1 sávon lehet majd haladni, mivel a terelőfalakat is át kell helyezni. A munkavégzést természetesen szakemberek fogják végezni több ütemben, alkalmanként éjszaka. Napközben másfél hétig a jelenlegi négy sáv lesz járható. Persze, amikor nem dolgoznak.

A Soroksári Duna-hídon a Csepel-szigetről felhajtóknak hosszabb gyorsítósávok állnak majd a rendelkezésükre, ez talán ténylegesen csökkenteni fogja a fennakadásokat.

A korábban említett hídon a kerékpársáv a munkaterület része, ezért a gyalogos közlekedést a forgalmat bonyolító hídon az elválasztó sáv felőli üzemi járda felhasználásával biztosítják. Ennek szélessége azonban nem elegendő a kerékpáros forgalom átvezetésére, így ezt a szakaszt a biciklisták csak járművüket áttolva vehetik igénybe.

Forrás: