home Hasznos infók Új értékesítési megoldást tesztel a Mercedes

Új értékesítési megoldást tesztel a Mercedes

0 people like this.

Jó volna, ha síelni terepjáróval, nyaralni kupéval, fontos üzleti tárgyalásra pedig klasszikus szedánnal mehetnél! A többségnek persze ez álom, mert kevesen engedhetik meg maguknak, hogy minden alkalomra más-más autójuk legyen.

Erre találta ki a Daimler a Mercedes Me Flexperience programot, ami tulajdonképpen egy átalánydíjas bérlet, csakhogy itt 12 modellből választhat az ügyfél, a kollekcióból pedig mindig azt viszi haza, amelyikre éppen szüksége van. A németek nagy reményt fűznek ehhez az újfajta értékesítési megoldáshoz, mert a fiatalok körében a tulajdonlás már nem létkérdés, ellenben az idősebb generációkkal, és a birtoklással járó macerát is nehezebben viselik. Ezért is olyan népszerű a körükben mindenféle megosztás, legyen az közösségi bringázás vagy éppen car sharing.

A Daimler pedig éppen az autóvásárlás helyett kínál alternatívát azoknak, akik tehetősek, szeretik az újszerű autókat, ám arra már nem szívesen áldoznának, hogy minden alkalomra más autót vegyenek.

Mercedes Me Flexperience
Minden digitálisan, a Mercedes Me Flexperience mobilalkalmazáson keresztül intézhető

A gyakorlatban úgy néz ki a dolog, hogy az ügyfél bérleti szerződést köt a Mercedes-Benz Bankkal, amit havi részteletekben fizet. A díj tartalmazza a biztosítást, a karbantartást, a szervizelést és a gumiabroncsok cseréjét, valamint évi 36 ezer kilométer autózást. Mindehhez a Daimler egy külön mobilalkalmazást készíttetett, ezen keresztül lehet autót választani, intézni az esetleges cseréket, vagy éppen leszervezni a meglévő autó leadását és az új felvételét. Az egész dolog digitálisan fut, nincs telefonálás vagy személyes ügyintézés!

A havidíj mértéke attól függ, hogy milyen járműkategóriából szeretne valaki autókat, így aki a C-osztályra fizet be, az tavasszal kupét, nyáron kabriót, ősszel pedig limuzint hajthat, de ha a síeléshez több helyre van szüksége, akkor a mobilalkalmazáson keresztül könnyen upgrade-elhet a G-osztályra.  

A Mercedes Me Flexperience kísérleti projekt, ami egyelőre a két legnagyobb német márkakereskedőnél, a Beresánál (Mönster) és a Luegnél (Bochum és Essen) érhető csak el, és mindez annyira friss, hogy még pontos árakat sem közölt a Daimler.

Volvo

Nem a Mercedes az egyetlen, amelyik eladás helyett egyre inkább bérletben gondolkodik, ugyanis a Volvo és a Porsche egy ideje működtet hasonló megoldásokat. A Volvo XC 40-es például már 12 hónapos „Care Volvo” előfizetéssel is megszerezhető, ami azt jelenti, hogy a havi átalánydíjért cserébe az ügyfélnek csak vezetnie és tankolnia kell. Mindez 699 eurótól indul, de ha kell pár feláras extra, akkor gyorsan 849 euróra ugrik fel a havidíj.

Az új Volvo V60 még drágább, ennek havi költsége 1000 euró felett van. Itt nincs olyan rugalmasság, mint a Mercedes-nél, a bérlet egy autóra szól, amit kétévente automatikusan le lehet cserélni A Porschénél nagy múltja van a magánszemélyeknek kínált bérleti konstrukcióknak, ami leginkább az USA-ban közkedvelt. A német sportkocsik ára persze magasabb, a havi bérlet 2000-3000 dollárba kerül.

Forrás:

Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!
Facebook
Facebook
Instagram
Google+
Google+
Youtube
Youtube
Email
RSS
0 people like this.

Kapcsolódó írások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Alapjárat