Olvasónk egy E60-as ötös BMW vásárlásán gondolkodik, a márkaguru pedig válaszol a kérdésekre.

„Kedves Alapjárat!

Egy 2008 környéki 530i BMW vásárlásán gondolkodom, de nem tudom, milyen típushibákra lehet számítani egy ilyen autónál a motor, váltó, hajtás terén? Tud még ennyi idősen mindennapi autó lenni értelmes összegért?

Köszönettel:

Gábor"

Annak érdekében, hogy minél hasznosabb és szakszerűbb választ adjunk, felkerestük Pollák Tamást, a BMW-kre szakosodott Polltom szerviz vezetőjét, aki sok érdekességet elmondott a típusról.

Tamás azzal kezdte az E60 LCI N53 motorja kapcsán, hogy egy turbó nélküli hathengeres benzines szerinte mindig jó választás lehet. Még ennyi idősen is tudnak jó szolgálatot tenni, feltéve, ha a megvásárolt példány megfelelő állapotban és az előélete is rendben. Nem jellemző erre a BMW 5-re a rozsdásodás, sem váltó, sem pedig hajtás tekintetében nincsenek olyan hatalmas problémák.

Típushibának mondható az elektromos vízpumpa gondjai, valamint olykor fals levegőt szív a motor, ez az N53 esetében költségesebben javítható, mint az elődjénél.

Mivel ez egy magasnyomású üzemanyagrendszerrel és NOx katalizátorral van ellátva, olyakor előfordul a nagynyomású pumpa, az injektorok vagy a NOx-szenzor meghibásodása, ezeket pedig sok pénzbe kerül javítani a BMW E60 esetében.

Szokott még probléma lenni ennek az 5-ös BMW-nek a gyújtótrafóival, Tamás itt kiemelte, hogy csak gyári alkatrészt érdemes használni a csere idején, mert az utángyártottak nem megfelelő minőségűek.

Depositphotos