2024. január 18. | 08:20

A népszerű autómegosztó-szolgáltató rájött, hogy nem olyan jó biznisz fiatalok kezébe adni autóit, így emel a minimum életkoron, azonban a leleményesek még gyorsan kijátszhatják a rendszert.

Az EU-ban már régebb óta téma többek között a friss jogsis vezetők „negatív megkülönböztetése”, hisz újoncként senki sem olyan ügyes és magabiztos, mint több tízezer kilométerrel és néhány évvel a háta mögött. A Mol autómegosztó üzletága viszont már be is vezet egy új szabályt, amely megemeli a szolgáltatás használatához kötődő minimális életkort.

18-ról ugyanis 20 évre emeli a Limózás alsó korhatárát a szolgáltató, van azonban egy kiskapu a dologban. Mivel az ÁSZF-ben egyértelműen leírják, hogy a korlátozás a friss regisztrációra értendő, aki már ügyfele a társaságnak, attól nem veszik vissza a tagságot. Vagyis a meglévő, aktív 18 és 19 éves felhasználók a szigorítást követően is használhatják az autókat.

Aki ezek után kapott kedvet az autómegosztó szolgáltatás igénybevételéhez a Molnál, de még nincs 20 éves, annak jó hír, hogy január 22. előtt még regisztrálhat ilyen fiatalon is. Egyébként érdekes, hogy az életkort és nem a jogosítvány megszerzésének idejét nézi a Limo, holott lehet, hogy valaki 19 évesen tapasztaltabb, mint aki idősebb, de még alig egy éve szerezte vezetői engedélyét.

A szerződési feltételekben ugyanis csak minimum egy éves jogsit kér a szolgáltató. Minden bizonnyal rendelkezésükre áll egy statisztika arról, hogy potenciálisan kik okoznak nagyobb bajt a flotta járműveivel, és így jöhetett ki a korhatár szigorítása.

Általánosságba véve persze az egész rendszer legnagyobb hibája továbbra is az, hogy aki már például 5 éve rendelkezik vezetői engedéllyel, ám ez idő alatt alig gurult pár kilométert, azt a hatóságok már elég tapasztaltnak ítélik a járművezetéshez – például vontathat, külföldön is vezethet, autót bérelhet –, míg aki csak 1 éve szerezte a jogsit, ám közben túl van 20 ezer kilométeren, az még nem elég „érett”.

Persze az egyén által levezetett kilométerek számát nem igazán lehet mihez kötni, az eltelt idő viszont egyértelműen mérhető, mégsem ad feltétlenül pontos képet az adott személy gyakorlottságáról. A változtatással egyidőben amúgy új modell is megjelenik a palettán, méghozzá a magyarok egyik kedvence, a Suzuki Vitara – amely a Toyota Yaris és Opel Astra díjkategóriájába kerül.

Kőrössy Balázs / Alapjárat