2017. november 21. | 15:47

A UPARK Europe termékei a kialakult szokásokat megváltoztatva teszik biztonságosabbá a parkolást, így óvva meg az igényes autósok járműveit a zsúfoltság látható nyomaitól

Az emberiség nagy része nagyvárosokba tömörült az évtizedek során, de nem csak ők, hanem azok is kénytelenek időnként behajtani autójukkal a betondzsungelbe, akik ezek közelében élnek. A parkolás árnyoldalát már biztosan sokan tapasztalták: a szűk parkoló helyek számos veszélyt tartogatnak, ami az autó esztétikai állapotát illeti. Hosszú Lászlóval, a UPARK Europe kommunikációért felelős munkatársával beszélgettem a tavaly októberben megszületett koncepcióról.

Honnan jött a UPARK Europe ötlete?

Hosszú László: A barátai körben már számos innovatív terméket hívtunk életre az évek során, a UPARK ötlete egy éve kezdett kirajzolódni. Saját tapasztalataink alapján egy olyan eszközt akartunk létrehozni, ami az igényes autósokat célozza, akik nem tudnak garázsban parkolni, belvárosban dolgoznak vagy élnek és óvni szeretnék járgányaikat a ki- és beállásnál előforduló horpadásoktól, karcolásoktól.

Sok volt a negatív tapasztalat ezek szerint nálatok is?

Hosszú László: Igen, nagyon sok. Friss jogsisok mindig lesznek, akik saját akaratuk ellenére okoznak olykor károkat, és lesznek olyan autósok is, akik nem törődnek sem saját, sem a mások tulajdonával. Biztos vagyok benne, hogy már sokakat fogadott terjedelmes horpadás a rendszámtáblán köszönhetően a vonóhorognak, vagy nem kívánatos horpadás, festéknyom a hátsó lökhárítón.

Milyen esélyekkel vágtatok neki a projektnek? Vannak versenytársaitok?

Hosszú László: A piac állását és a versenytársakat felmérve arra jutottunk, hogy ilyen komplex, esztétikus eszköz még nem létezik. Amerikában vannak már kiforrottabb termékek, New Yorkban 2010 óta forgalmaznak hasonlót, de az például az autó oldalát egyáltalán nem védi. Német és finn cégeket találtunk még, akik leginkább csak műanyag rendszámtábla keretet forgalmaznak, oldalvédelemmel pedig a Citroën próbálkozott még a C4 Cactus esetében. Van még az olcsó fóliás megoldás, ami a felületi sérülésektől, apróbb hibáktól megóvja az autónkat, de a komolyabb behatások ellen már nem véd.

Mesélj a UPARK Europe termékeiről!

Hosszú László: Első körben egy olyan terméket kellet megálmodnunk, amely kompakt, ne legyen macerás használni, megfelelő védelmet nyújtson, és fontos volt, hogy minden autóra passzoljon. Sok prototípus tesztelés után végül megszületett az URBANIQ, amit szűk helyre történő ki- és beállásnál lehet használni, vagy akkor, ha párhuzamosan leparkolva hagyod az autódat. Jól jöhet akkor is, ha még nem vagy magabiztos a parkolásban, vagy ha éppen valakit parkolni tanítasz. A bajt elkerülve is fel lehet helyezni, amikor úgy érzed, hogy sérülést okozhatsz vagy éppen neked okozhatnak bosszús perceket mások a parkolásuk során. A két heveder szövet és bőr kombinációjából áll, legbelül pedig horganyzott acél fémszálak találhatóak, így nagyon melós dolog elvágni, nehezen lehet ellopni. A heveder alján tépőzár található, amit hozzá lehet rögzíteni a csomagtér aljához. A szivacs mindössze 0,1 nedvességet képes felvenni, a két szivacsréteg között található egy 1 milliméter vastag horganyzott acél lap, amely elsősorban a merevítésért és a vonóhorog okozta komolyabb károk elkerüléséért felel. Az autó fényezését egy habgumi védi, igyekeztünk egy esztétikus, lekerekített formát megalkotni, amit első ránézésre mindenki könnyen elfogad. Az acél súly miatt a szél sem tudja felkapni, a két oldalsó rész pedig tépőzárral rögzíthető, a csomagtartóba könnyen be lehet hajtani, mivel a középső része eléggé kicsi. Az URBANIQ-ban az a jó, hogy nem állandó jelleggel van rajta a kocsin, te döntesz, hogy mikor teszed ki, mikor teljesítsen szolgálatot. A másik termékünk az URBANO, ami egy gumikeretes rendszámtábla tartó, amiben szintén van fém merevítés, ugyanis elölről az autónkat leginkább a vonóhorog veszélyezteti. Az URBANO anyaga tömör gumi, amely szintén rozsdamentes acéllemez betéttel van merevítve, a parkolás során keletkező ütközések hatékony felfogása érdekében. Könnyen hajlítható, így idomul a jármű lökhárítójának formájához, és univerzális méretben érhető el. Időjárásálló, strapabíró anyagból készült, hogy minden időben és helyzetben segítsen megelőzni a parkolási sérüléseket, a jelenléte pedig fel sem tűnik az autón.

Milyen országokba szeretnétek elsősorban még betörni? Mik az első tapasztalataitok?

Hosszú László: Elsősorban Párizsban, Rómában, Milánóban, Barcelonában számottevő a belvárosi, szűkös parkolás jelensége, ezért ezek a városok a prioritásaink, de természetesen szeretnénk, ha a Budapesti autósok is mihamarabb megismernék a filozófiánkat, élnének ezzel a lehetőséggel. A hazai piacon még nincs meg az emberek agyában, hogy ilyenre van lehetőség, először tudatosítani szeretnénk bennük ezt az opciót, mert azt hiszem, hogy a jövőben, az odafigyelő autósok körében lesz rá igény. Természetesen tisztában vagyunk vele, hogy nem minden dolog szép, ami praktikus, sokaknak elsőre fura lehet, főleg a hátsó protector látványa, de hosszú távon, az autónk biztonsága érdekében azt gondolom, hogy mindenképpen megéri.

Hol lehet megvásárolni a UPARK termékeit?

Hosszú László: Weboldalunkon minden információ megtalálható termékeinkről, itt lehet jelentkezni tesztelőnek is: bárki kipróbálhatja az eszközöket, mely után könnyen el tudja dönteni mindenki magának, hogy hasznos-e, használni fogja-e őket a jövőben.