home Hasznos infók Interjú Fonay Gergellyel, a Hyundai Magyarország marketing- és kommunikációs vezetőjével

Interjú Fonay Gergellyel, a Hyundai Magyarország marketing- és kommunikációs vezetőjével

0 people like this.

A Hyundai igencsak erős növekedésnek indult Magyarországon az utóbbi időben, ennek köszönhetően egyre többen ismerik a márkát, mely ott lesz a 2018-as a labdarúgó világbajnokságon is.

Első kérdésem, hogy mesélj kicsit magadról, hogyan kerültél a Hyundai alkalmazásába és hol dolgoztál előtte?

Fonay Gergely: Közgazdászként végeztem, a felsőfokú tanulmányaim alatt is dolgoztam marketing és sales területen. Első munkahelyem a Wizz Air volt, 2004-2005-ben indult a cég, akkor indultak a low-cost légitársaságok, így izgalmas feladat volt ott dolgozni. Majd később átmentem egy másik iparágba, ez volt az ingatlanfejlesztés, onnan pedig a biztosítói területre. Az autós vonal kapcsán jött a Hyundai, 2017 júniusában csatlakoztam a céghez és bővült a csapat.

Két-három éve nem volt nagy aktivitás, most már látható, közterületen, moziban, plakáton, online, TV-ben és versenypályákon is lehet találkozni a márkával. Az elmúlt két évben nőtt a financiális keret, amit marketingre és kommunikációra lehet fordítani, ez nagyban segíti a terjeszkedést.

Hogyan áll most itthon a Hyundai ismertség terén?

Fonay Gergely: A vállalat rendelt itthon az Ipsos által egy felmérést, és azt mértük fel, hogy a Hyundai, mint márka mennyire ismert Magyarországon és mik azok az attribútumok, amikkel párosítják a márkát, az autókat. Nagy örömünkre nem olyan attribútumok jöttek ki végeredményként, ami nem illik a márkához.

Hyundai i30 Fastback
Az Alapjárat által is kipróbált Hyundai i30 Fastback

Világszinten nagyon erős, az egyik legnagyobb autógyárral rendelkezik, Európában, Amerikában és Brazíliában is létezik, egy valódi mamut cég a Hyundai. Az elmúlt öt évben hatalmasat fejlődött Nyugat-Európában, Németországban van a központ, a márkát egyre többen ismerik meg.

Mennyire küzdőtök azzal itthon, hogy a Hyundai egy új szereplője a piacnak?

Fonay Gergely: Ez egy lehetőség, amit a kommunikációban is próbálunk erősíteni, mindenki nagyon nyitott, mert új és érdekes a márka. Valljuk be, 5-8 évvel ezelőtt, a formatervezésben volt min változtatni és fejleszteni. Modernitás, lendületesség, vagányság, Európában csakis európai tervezőket vettek fel, teljesen mások az igények Európában, Dél-Koreában, Amerikában, Ázsiában, Európa nagyon szenzitív, nagyon igényes és ezt felismerték a központban.

Sikeres tervezőket hoztak és ez meglátszik az autókon. Legalább 20-25%-ot növekszünk éves szinten, zárjuk lassan az első negyedévet, a tavalyihoz képest is jelentős a növekedés. Országszerte 24-25 márkakereskedésünk van, főleg megyeszékhelyeken, de vannak nem megyeszékhelyen működő, de igazán sikeres üzleteink. Minden szalonunk megújult és nagyon jó a kapcsolat a márkakereskedőkkel.

Kik a Hyundai elsődleges versenytársai a piacon?

Fonay Gergely: Nagyon sok kategória van, nehéz megmondani, hogy kikkel versenyzünk most. A Hyundainak van jelenleg az egyik legnagyobb portfóliója, továbbá több plusz modell, óriási palettabővülés várható, most már a felsőkategóriában is van autónk. Nagy a verseny, sok a versenytárs, nehéz kitűnni. Mi még tudunk újat mutatni, marketing terén ezt kell kihasználni, hogy még frissek vagyunk az itthoni piacon.

Hyundai i30 Fastback
Hyundai i30 Fastback hátulról

Ár-érték arányban nagyon jó a maradványértéke, 5 éves garanciát adunk, kilométerkorlátozás nélkül, alapvetően a garancia teljes körű, asszisztenciával együtt. Magyarországra telepítették a Hyundainak és a KIA-nak az alkatrészközpontját, egész Európába innen szállítják az alkatrészeket. Mivel itt van, nagyon flottul, nagyon gyorsan megérkeznek az alkatrészek, ez nem volt korábban sem probléma, de most, hogy ide került ez a központ így nagyon jól mennek a folyamatok.

Mit kell tudni a Hyundai elektromos és hibrid programjáról, mi a cég elképzelése ezen a téren?

Fonay Gergely: Alapvetően van az IONIQ család, ez az irány hibrid, 100% elektromos és plug-in hibrid. Egyre többen érdeklődnek és nyitottak rá, még ha nem is veszik meg. Nem öt éven belül lesz, amíg teret nyer, ez egy folyamat, de azt látjuk, hogy minden márka készül erre, egyes modelljeit áttervezi. A benzinest nem fogjuk elhagyni, a gázolaj más történet. Az egy helyzet, nem lesz releváns 5 éven belül, a benzin továbbra is működni fog.

Interjú Fonay Gergellyel
Fonay Gergely (balra), a Hyundai kommunikációs vezetője

Az IONIQ családon kívül a Kona kapott elektromos motort, ez nemrég lett bemutatva. Genfben pedig a Hyundai prezentálta a hidrogén hajtású Nexo-t is. Nagy az érdeklődés egész Európában a hidrogéncellás technológia iránt, de a plug-in hibrid fog jobban elterjedni, mint az üzemanyagcella, minden márka, mint a Hyundai is számol ezzel.

Michelisz Norbert lett a márka arca, mióta készültetek erre a lépésre?

Fonay Gergely: Nem volt kérdés, hogy így fogunk dönteni. A központi bejelentés után, miután kiderült, hogy a Hyundai versenyzője lesz, azonnal megtettük a lépéseket. Hatvan újságíró volt és négy televíziós csatorna a bejelentésen, pedig épp a Genfi Autószalon volt. Michelisz Norbi értékei passzolnak a Hyundai értékeivel. Komolyan tervezünk vele és hosszú távra, reméljük minél hosszabb távú lesz az együttműködés, nagyon jól megy a szimbiózis, ez a közös munka őt is erősíti.

Hol lehet most találkozni a márkával az autósport világában?

Fonay Gergely: A WTCR Europe sorozatban, Norbi csapata a M1RA indulni fog. Rali világbajnokságon szintén ott vagyunk az I30N-nel. A kétezres évek elején lépett be fizikailag a ralisportba a Hyundai, az elmúlt évben folyamatosan ott voltak az élmezőnyben, óriási pénzeket költenek a fejlesztésre és kommunikációra is. A motorsportban is óriási fejlődést mutatott a Hyundai és nagyon bizakodók vagyunk Norbi kapcsán, tudjuk, hogy jó eredményeket fog elérni.

Hyundai WRC
A Hyundai csodafegyvere a WRC sorozatban

Milyen kínálat van jelenleg a nagyon népszerű SUV-ok terén a Hyundainál?

Fonay Gergely: Három autót kínálunk, tökéletes városi terepjáró a Hyundai Kona, ami egyedi színekkel és hamarosan elektromos hajtással fog megjelenni. Ennél egyel nagyobb a Hyundai Tucson, ami az egyik legkelendőbb autó jelenleg a kínálatból a nagyszerű ár-érték arány miatt. Az új Santa Fe pedig a felsőkategóriába tartozik, az értékesítése 2018 őszén kezdődik majd.

Hol van jelen a márka a nagyvilágban és milyen tervek vannak a jövőt illetően?

Fonay Gergely: A Hyundai a foci világbajnokság főszponzora, lesz Hyundai fanzone a MOM Park mellett, a MOM Sport területén, hatalmas kivetítő és programok várnak majd mindenkit. Autókkal is készülünk, limitált i10, i20, i30, Tucson GO modellek lesznek a kampány fő attrakciói a világbajnokság idején. Világszinten erős a kampány a Hyundai mellett és ez a hazai kommunikációt is erősíti.

Folyamatosan növekedni akarunk itthon, építeni a márkát. Az európai központ célja, hogy 2021-re, hogy Európában vezető ázsiai autómárka lenni, s ez a cél megkérdőjelezhetetlen. Tavaly sokat adakoztunk. Bókai alapítvánnyal kiváló együttműködésünk van, a tavalyi év végén egy veseműködést vizsgáló gépet vásároltunk a klinika számára, egyszóval ahol lehet, ott segíteni szeretnénk!

Az interjút készítette: Porkoláb Bence

Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!
Facebook
Facebook
Instagram
Google+
Google+
Youtube
Youtube
Email
RSS
0 people like this.

Kapcsolódó írások

Egy komment itt: “Interjú Fonay Gergellyel, a Hyundai Magyarország marketing- és kommunikációs vezetőjével

  1. Érdemes lenne nekifutni újra, nagyon nyögvenyelős a szöveg, nehéz olvasni, tele elgépeléssel, vesszőhibákkal, értelmetlen mondatokkal. Nem elég csak lejegyezni, amit a diktafon felvett, nem árt átírni olyannak, aki fogalmazni is tanult.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Alapjárat