A Hyundai igencsak erős növekedésnek indult Magyarországon az utóbbi időben, ennek köszönhetően egyre többen ismerik a márkát, mely ott lesz a 2018-as a labdarúgó világbajnokságon is.
Első kérdésem, hogy mesélj kicsit magadról, hogyan kerültél a Hyundai alkalmazásába és hol dolgoztál előtte?
Fonay Gergely: Közgazdászként végeztem, a felsőfokú tanulmányaim alatt is dolgoztam marketing és sales területen. Első munkahelyem a Wizz Air volt, 2004-2005-ben indult a cég, akkor indultak a low-cost légitársaságok, így izgalmas feladat volt ott dolgozni. Majd később átmentem egy másik iparágba, ez volt az ingatlanfejlesztés, onnan pedig a biztosítói területre. Az autós vonal kapcsán jött a Hyundai, 2017 júniusában csatlakoztam a céghez és bővült a csapat. Két-három éve nem volt nagy aktivitás, most már látható, közterületen, moziban, plakáton, online, TV-ben és versenypályákon is lehet találkozni a márkával. Az elmúlt két évben nőtt a financiális keret, amit marketingre és kommunikációra lehet fordítani, ez nagyban segíti a terjeszkedést.Hogyan áll most itthon a Hyundai ismertség terén?
Fonay Gergely: A vállalat rendelt itthon az Ipsos által egy felmérést, és azt mértük fel, hogy a Hyundai, mint márka mennyire ismert Magyarországon és mik azok az attribútumok, amikkel párosítják a márkát, az autókat. Nagy örömünkre nem olyan attribútumok jöttek ki végeredményként, ami nem illik a márkához.Világszinten nagyon erős, az egyik legnagyobb autógyárral rendelkezik, Európában, Amerikában és Brazíliában is létezik, egy valódi mamut cég a Hyundai. Az elmúlt öt évben hatalmasat fejlődött Nyugat-Európában, Németországban van a központ, a márkát egyre többen ismerik meg.
Mennyire küzdőtök azzal itthon, hogy a Hyundai egy új szereplője a piacnak?
Fonay Gergely: Ez egy lehetőség, amit a kommunikációban is próbálunk erősíteni, mindenki nagyon nyitott, mert új és érdekes a márka. Valljuk be, 5-8 évvel ezelőtt, a formatervezésben volt min változtatni és fejleszteni. Modernitás, lendületesség, vagányság, Európában csakis európai tervezőket vettek fel, teljesen mások az igények Európában, Dél-Koreában, Amerikában, Ázsiában, Európa nagyon szenzitív, nagyon igényes és ezt felismerték a központban. Sikeres tervezőket hoztak és ez meglátszik az autókon. Legalább 20-25%-ot növekszünk éves szinten, zárjuk lassan az első negyedévet, a tavalyihoz képest is jelentős a növekedés. Országszerte 24-25 márkakereskedésünk van, főleg megyeszékhelyeken, de vannak nem megyeszékhelyen működő, de igazán sikeres üzleteink. Minden szalonunk megújult és nagyon jó a kapcsolat a márkakereskedőkkel.Kik a Hyundai elsődleges versenytársai a piacon?
Fonay Gergely: Nagyon sok kategória van, nehéz megmondani, hogy kikkel versenyzünk most. A Hyundainak van jelenleg az egyik legnagyobb portfóliója, továbbá több plusz modell, óriási palettabővülés várható, most már a felsőkategóriában is van autónk. Nagy a verseny, sok a versenytárs, nehéz kitűnni. Mi még tudunk újat mutatni, marketing terén ezt kell kihasználni, hogy még frissek vagyunk az itthoni piacon.Ár-érték arányban nagyon jó a maradványértéke, 5 éves garanciát adunk, kilométerkorlátozás nélkül, alapvetően a garancia teljes körű, asszisztenciával együtt. Magyarországra telepítették a Hyundainak és a KIA-nak az alkatrészközpontját, egész Európába innen szállítják az alkatrészeket. Mivel itt van, nagyon flottul, nagyon gyorsan megérkeznek az alkatrészek, ez nem volt korábban sem probléma, de most, hogy ide került ez a központ így nagyon jól mennek a folyamatok.
Mit kell tudni a Hyundai elektromos és hibrid programjáról, mi a cég elképzelése ezen a téren?
Fonay Gergely: Alapvetően van az IONIQ család, ez az irány hibrid, 100% elektromos és plug-in hibrid. Egyre többen érdeklődnek és nyitottak rá, még ha nem is veszik meg. Nem öt éven belül lesz, amíg teret nyer, ez egy folyamat, de azt látjuk, hogy minden márka készül erre, egyes modelljeit áttervezi. A benzinest nem fogjuk elhagyni, a gázolaj más történet. Az egy helyzet, nem lesz releváns 5 éven belül, a benzin továbbra is működni fog.Az IONIQ családon kívül a Kona kapott elektromos motort, ez nemrég lett bemutatva. Genfben pedig a Hyundai prezentálta a hidrogén hajtású Nexo-t is. Nagy az érdeklődés egész Európában a hidrogéncellás technológia iránt, de a plug-in hibrid fog jobban elterjedni, mint az üzemanyagcella, minden márka, mint a Hyundai is számol ezzel.