Olvasónk japán hobbiterepjárót venne, előtte azonban szakértőnkhöz fordul tanácsért.

„Kedves Szerkesztők!

Egy Mitsubishi ASX vásárlásán gondolkodom, 1,6-os, 117 lovas motorral, elsőkerék-meghajtással. A 2014 körüli példányokat nézegettem, az férne bele a keretbe. Milyen típushibákra kell felkészülni ezeknél? Mennyire rozsdásodnak?

Köszönettel,

Attila"

A kép illusztráció

Ahhoz, hogy minél pontosabb választ tudjunk adni a kérdésre, felkerestük Doma Károlyt, a Mitsubishi modellekre specializálódott Nippon Autó szerviz szakemberét, aki elmondta, milyen tapasztalatokat szerzett eddig az ASX ezen kivitelével kapcsolatban.

Károly szerint ez a benzines motorikusan nagyon megbízató, a váltója és a hajtáslánc többi eleme is jó, ezzel szemben a dízelmotoroknál a korommal és a regenerálással, illetve 2,2-es motornál a balansztengellyel sok baj van. Az utóbbi motor különféle rendellenes hangjait mindenképpen érdemes meghallgattatni hozzáértővel, nagy kiadásoktól lehet megmenekülni.

A kuplungpedál kemény ellenállása a kuplungtárcsa-szerkezet-csapágy szentháromság cseréjét jelzi előre. A futóműnél fordulnak elő leginkább problémák az ASX esetében, de ezek javítása nem jelent túl nagy összeget. Elsősorban az első és hátsó lengőkar szilentjei, azokból is inkább a négy nagy szokott repedni, és ha nem foglalkoznak vele, akkor szakadni is.

Ilyenkor a stabilitás azért már nem olyan, mint újkorában... Az első lengéscsillapítók porvédői gyakran sérülnek, viszont ezek is normális áron javíthatók. Mostanában találkoztunk 1-2 hátsó lengéscsillapító-szivárgással, de még nem lehet tudni, hogy ez később hogy fut ki. Azért nehéz ezt előre jelezni, mert utólagos alvázvédelemnél sokszor találkozunk azzal a hibával, hogy még a lengéscsillapító krómozott szárát is lefújják kisebb-nagyobb mértékben, és ezt a tömítés nem veszi jó néven.

Azt érdemes megnézni, hogy az autón elvégezték-e a visszahívások javításait. Több hiba is előjött, de ezeket nagyon lelkesen elvégeztette a gyár a márkaszervizekkel. Ilyenkor bejelentkezve egy márkaszervizhez, az alvázszám alapján kiderül, hogy van-e elmaradás és azt lehet is pótoltatni. A teljesség igénye nélkül felmerült hibák: a hátsó féknyergek, az ablaktörl mechanikája, a hátsó ajtóteleszkópok, valamint a kipufogó rögzítése.

A benzines, 1,6-os motortól azon kívül, hogy jól fogyaszt és megbízható, sokkal többet ne várjunk Károly szerint, a gyorsulás például nem fog belepasszírozni az ülésbe senkit. Ugyanakkor a fenntartási költsége mindenképpen mellette szól. A karosszéria rozsdásodása nem jellemző, illetve a 2008-2010 előtti Mitsubishi modellekhez képest jelentősen csökkent.

Mitsubishi