home Hasznos infók Az utángyártott infotainment technológia próbál lépést tartani az újdonságokkal

Az utángyártott infotainment technológia próbál lépést tartani az újdonságokkal

22 people like this.

Egyre modernebb felszereltséggel gördülnek ki a gyárakból az új autók, 2018 tavaszától a sztenderd felszereltség része lesz a tolatókamera. Ha régebbi modellel rendelkezel, akkor sem kell lemondanod az extrákról! 

Minden decemberben ünnepi reklámok sokaságát sugározzák a TV-ben. Ezek közül néhány az autók vezetési dinamikáját mutatja be, más reklámok a luxusélményt vagy a nagyszerű ár-érték arányt hangsúlyozzák. Mindegy mi a csali, az autó ott áll az udvaron egy masnival a tetején karácsony napjának reggelén. Aztán minden januárban milliók térnek vissza a régi, évek óta hajtott autóikhoz, és indulnak velük munkába.

Az átlagos autó az utakon nemzetközi viszonylatban ma legalább 11 éves, az átlagos tulajdonosok pedig 5-6 évig használják ugyanazt a járművet, eközben Magyarországon még rosszabb a helyzet. Az IHS Markit nevű kutatással foglalkozó cég követi nyomon ezeket az adatokat, és ők úgy látják, hogy az autók hosszabb élettartama a gyártási technológiák fejlesztésének köszönhető. Nem számít, mennyire egyben van azonban a régi autód, attól az még régi autó marad, melyből hiányzik jó pár szép kiegészítő, melyet azóta bemutattak.

Ha te is a több millió ember közé tartozol, aki pár évesnél idősebb autóval jár, akkor talán már te is lemondtál az Apple CarPlay vagy az Android autó alkalmazásokról, esetleg a tolatókameráról, mely 2018 májusától minden új autón sztenderd felszereltség lesz. Ha te az ilyen kütyük megjelenése előtt vásároltad gépjárművedet, talán lemaradsz arról, hogy az utángyártott termékek piaca valóban fellendült. A MotorTrend újságírójának és menyasszonyának története bizonyítja, hogy nem szabad feladni a reményt.

2008-as Honda CR-V

A szóban forgó menyasszony ugyanis vett egy 2008-as Honda CR-V-t négy évvel ezelőtt. A gyári sztereóhoz – egy sima AM/FM rádió és CD lejátszó – kellett egy feloldó kód, ami a kereskedőnek nem volt meg. Emiatt ő hónapokig úgy közlekedett, hogy a telefonját egy kis dobozkához csatlakoztatta, mely enyhén felhangosította a zenét – egyelőre megteszi ez is alapon. Végül csak meglett a kód és sikerült egy kábelen keresztül csatlakoztatni a telefont a rádióhoz. Ez mind rendben is volt, amíg működtek a gombok. Az utolsó kereskedőnél tett látogatáskor az alaplapot találták hibásnak, az egész egységet ki kellett cserélni. A telefon azóta is a dobozkában van. Az autó egyébként teljesen rendben van, a rádió nélkül simán lehet vele közlekedni.

A fent említett menyasszony vőlegénye, a MotorTrend munkatársa besétált egy autórádió szaküzletbe, gondolta egy sima rádióval fog onnan távozni. Talán Bluetooth kapcsolat is lesz, vagy egy sima kábel is megteszi. Ehelyett egy 500 dolláros Pioneer AVH-2300NEX egységre lett figyelmes. Igen, volt Bluetooth kapcsolat, valamint egy 7 hüvelykes érintőképernyő, egy tartalék kamerabemenet, valamint a CarPlay és az Android Auto alkalmazások egyaránt. Ez a felismerés zavarba ejtően észbontó volt számára – utólag visszanézve nyilvánvalónak kellett lennie – és hazament további kutatásokat végezni.

A Pioneer remek kiegészítőket jelentet meg megfizethető áron
A Pioneer remek kiegészítőket jelentet meg megfizethető áron

Végül egy Pioneer AVIC-8201NEX mellett maradt, mely a Pioneer egyik legjelentősebb terméke. Az 1100 dolláros szerkezet képernyője is 7 hüvelykes, ám a technológia sokkal többet nyújt azoknak, akik állandóan a telefonjukon lógnak. Sőt, tolatókamera is van benne. A beépített navigációs rendszere simán felveszi a versenyt a legmodernebb technológiával, ha nem jobb nála.

Forrás: Motor Trend

Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!
Facebook
Facebook
Instagram
Google+
Google+
Youtube
Youtube
Email
RSS
22 people like this.

Kapcsolódó írások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Alapjárat