2017. szeptember 19. | 21:15

A Frankfurti Autókiállítás első napján testközelből vettük szemügyre a Stuttgarti prémiumgigász pavilonját, amely elsősorban az elektromos jövőről szólt

Németország nem csak Európa, de  a világ autógyártásának a központjává vált az elkövetkezendő pár napra. Minden márka a lehetőségeihez mérten képviselteti magát, de természetesen a nagyobb gyártóknak ez presztízs kérdés is, így várható volt, hogy erős lesz a felhozatal. A Volkswagen csoport és a Smartok megtekintése után azonnal a Mercedes-Benz logójával díszített épület felé vettük az irányt. 
Ez a látvány tárult elénk a második emeletről a Mercedes pavilonjában

Ha kívülről annyira még nem is tűnt fel, de belépve egyből hatalmas tér vett minket körül, ahol 3 szinten kaptak helyet a Mercedes által kiállított járművek és egyéb technológiai vívmányok. Középen egy hatalmas színpad terült el, melyet folyamatosan tisztítottak, kórházi gondossággal. Azonnal a járművek közé vetettük magunk, az alsó szinten elsőként a márka jelenleg is kapható hétköznapibb modelljei foglaltak helyet. Már amennyire például az új faceliftes S-osztály cabrio hétköznapinak mondható. Különösen nagy hangsúlyt kaptak ezen felül itt az elektromos járművek is, megtekinthető, összefogdosható volt az E350 és a GLE500E is. Egy újdonságot még beállítottak egy előkelőbb pozícióba, az EQL személyében. 
Egészen szürreális látvány az EQL hátsója

A nagy nézelődés közepette, egyszer csak elsötétedett körülöttünk a terem, hangulatos zene kezdett szólni, majd a színpad köré elhelyezett vásznak életre keltek. Sőt, fényjáték és mozgó elemek tovább bolondították a hangulatot. Ekkor tűnt csak fel, hogy a porondon hang nélkül, az AMG Project One gurult be elektromos üzemmódban, teljesen észrevétlenül. Természetesen amint leesett a tantusz azonnal hatalmas tömeg csődült az autó köré. Az érdeklődőkkel sűrűn tűzdelt terem hirtelen még fullasztóbbá vált. A Forma-1 szívvel szerelt hiperautó végül fél percnél sem töltött több időt a színpadon, mint aki jól végezte dolgát, kecsesen levonult a színpadról. Meg kell hagyni, elképesztő látvány élőben, egy fotó sem adja vissza izgalmasságát. 
A Project One megjelenése a semmiből hatalmas élmény volt

A legfelső szintre mozgólépcsővel lehetett feljutni, itt elsőként a G-osztály alapjaira épülő 650 Maybach és az S560 Maybach fogadott. A 650 egy hatalmas monstrum, az ésszerűség nem itt keresendő.
Méretaránynak érdemes az embereket venni, még ha csalóka is a kép

Ezek mögött egy újabb színpadra lehetett remek rálátást nyerni, ahol az EQA bemutatása zajlott éppen. Hátrébb az AMG érőgépeivé volt a főszerep. Szinte az összes gyárituningos Merci elfért egymás mellett, szabadon beléjük lehetett ülni, végignyomkodni a gombokat, megfogdosni a kormányokat. A motorhangokat viszont csak interaktív módon Burmester hangszórókon, gombnyomásra tudtuk előcsalni. A kocsik mellett roppant látványos módon szemléltették a motorjaikat, mozgó alkatrészekkel és üvegbúrás turbófeltöltőkkel. A versenypályák, GT és F1 hősei is az AMG részén foglaltak helyet, érdekes pozícióban, a falra felpakolva. Így válik műalkotássá egy versenyautó Az új X osztály is ezen az emeleten pihent, roppant kíváncsak voltunk rá, milyen is élőben, ugyanis a Navarát már volt szerencsénk tesztelni. Kívülről drasztikus plasztikai műtéten esett át a pickup, belül viszont a legfényűzőbb kivitelben is ugyanazok a kopogós műanyagok köszönnek vissza, mint a japán testvérében. Egy szinttel lejjebb egy kis lépcső vezetett, itt a különleges Wankelmotoros C11 tanulmányautó volt elsőként megfigyelhető, amiért igazán kár, hogy nem valósult meg. 
Valószínűleg sok problémától óvta meg magát a Mercedes, de érdekes lett volna

Ezután ismét a jövőé lett a főszerep. A legmodernebb, 3D nyomtatásos automatizált alkatrészgyártást és a robotizált összeszerelés folyamatát nézhettük meg. Ha még nem lett volna elég a tanulmányautókból, az AMG GT Concept és a Maybach Vision 6 Cabriolet bújt meg az érdeklődők gyűrűjében. 
Az AMG GT Concept...

Kifele menet, a Project One-t lehetett ismét szemügyre venni, az elektromos technológiák részletesebb bemutatása mellett, illetve VR szimulátorokon Merciket vezethettek az érdeklődők. Ez egyébként hatalmas divat lett, szinte mindenhol arckitakarós szemüvegekkel ültek bezombulva az emberek a nézelődés helyett. ... es a Maybach Vision 6 Concept Ami biztos, nyomasztóan közeleg a tisztán elektromos jövő. Már nem a teljesítményé, a dübörgő benzinmotoroké vagy a luxusé főszerep. A legnagyobb hangsúly a villanymotorokon és a zöld technológiákon van, ráadásul ez összességében az egész eseményre igaz. Mindenesetre, a Mercedes-Benz magasra tette a lécet és elérte célját. Nagyot villantott a konkurenciának és a nézőközönségnek is egyaránt.