2022. szeptember 16. | 09:51

Bár a világ más részein már 10 éve létezik az új MG, Európába és Magyarországra csak most a közelmúltban érkezett meg. Nem is tartott sokáig, a Duna Autó jóvoltából meg is nyílt első szalonjuk fővárosunkban, elmentünk megnézni milyen volt a megnyitó.

Kicsit nehezen vettem magamra az ünnepi hangulatot, amikor szakadó esőben kellett megtennem a parkoló - szalonajtó távolságot, persze nem is sikerült sérülésmentesen. Hatalmas pocsolyába lépve, meg aztán még háromszor beletoccsanva olyan eleganciamentesen bukkantam fel, hogy még az ajtóba kiállított pantomimes is elismerően biccentett, majd üdvözölt.

 

Három piros huzattal letakart autó, világító MG logó és a szokásos fogadás. Talán a cipőm is megszáradt kicsit, mire belekezdtünk a nyitórendezvénybe és kezdtük az elejéről. Tényleg az elejéről, mert 1912-ig mentünk vissza, amikor William Moris elkezdett autókkal foglalkozni, majd egy üzlettárs csatlakozásával 1924-re megalapították a Morris Garages-t, vagy ahogy ismertebb volt MG.

Sikeres gyártó volt az MG, modern és gyors autóik voltak, amiket a kor elismert. Aztán az 50-es évek után jöttek a legendák, az MG A, majd az MG B, ami az első tervezett gyűrődőzónával felszerelt autó volt. Persze dogoztak mindennel és mindenkivel, de szép lassan leköszönt az angol autógyártás fénykora és hasonlóan mint a Rovert, az MG-t sem kímélte. Viszont hivatalosan a márka sosem szűnt meg és bár vesztett ős-brit gyökereiből, egy tőkeerős háttérrel megtolva ismét lehet belőle valami.

 

Persze sokan szkeptikusak, hiszen az MG mögött a kínai SAIC (Shanghai Automotive Industry Corporation) áll és a klasszikus roadsterek helyett is városi crossoverek vagy SUV-ok sorakoznak a palettán. De 2022 az elfogadás éve, ha hajlandóak vagyunk elnézni embereknek, hogy növényevő barkácsolási segédeszköznek definiálják magukat, miért ne fogadhatnánk el egy brit-kínai termékről, hogy jó? Persze puding próbája az evés de a kezdő bizalmat érdemes lehet megadni az MG-nek és, hogy erre motiváljanak, minden modelljüket 7 év,150 ezer kilométer garanciával adják. Ez honnan is ismerős? Ja igen, a Hyundai - Kia felfutása is hasonlóan történt.

Nincs szalonmegnyitó a termékek nélkül, amit majd árulni fognak, így a három letakart autót dobpergés-hangulat után fedték fel a nagyközönség előtt. Az első egy MG ZS volt, ami már pont járt is nálunk nemrég és messze nem volt rossz. Sőt, az árához mérten erős versenyző lehet, mert méretre egy Suzuki S-cross és az alapára 6,7 millió forint. Csúcsra extrázva sem lépi át a 9-et és ami a legmeglepőbb, hogy még kínál szívómotort. Egy 1,5 literes négyhengeres 106 lóerővel, ami elégnek is hangzik azért cserébe hogy nem hasal majd el a technika egyhamar.

 

A második autó egy MG EHS volt, ami a sima belsőégésű motorral szerelt HS plug-in hibrid változata. Az autóval kapcsolatban az első mondat, ami eszembe jutott, hogy "Mazda lett, maradhat?". Ez egy merészebb vállalás a márka részéről, hiszen akármilyen elegáns és harmonikus a beltere, ez mégiscsak egy 15,4 millió indulóárú autó. Persze ennyiért ott van a hibrid technika és más sem adja olcsóbban a hasonló méretű modelljeit. Nem is egy játékautóról van szó, 258 lóerő már elismerendő szám, ami persze addig tart amíg az akksi. Ebben is az 1,5 literes motor dolgozik most már turbóval megfújva, plusz egy 120 lóerős villanymotor, ami 52 kilométeren keresztül (WLTP mérés szerint) képes önállóan vinni az autót.

A harmadik modell kicsit kakukktojás volt, mert itthon egyelőre nem elérhető, de pont volt egy kéznél, micsoda szerencse. Élőben is megleshettük az MG ZS-t még egyszer, csak most MG ZS EV kivitelben. Ez az elektromos változata a kis városi crossovernek, ami 50 és 71 kWh-s akkumulátorokkal 320 és 440 kilométeres hatótávot ígér, ez nem rossz a mezőnyben.

 

Persze vannak itt tervek bőséggel, a gyártó nem egy kómából felébresztett csont és bőr beteg akar lenni, hanem a baleset után felállt és kétszer olyan izmosra gyúrt test, így ezek mellett egy rakás új modellt terveznek gyártani. Erről Markó Zoltán, az MG magyarországi márkaigazgatója beszélt. Eleve behozzák a HS-t, ami jelenleg nincs a kínálatban, csak az EHS változata, de még érdekesebb, hogy behozzák az MG 4 és MG 5 modelleket is.

Mindkét autó elektromos és egy új, frissen fejlesztett platformra kerülnek majd. Az MG 4 egy elektromos kompakt-SUV szerűség, ami 350 és 450 kilométeres hatótávokat tudhat majd, illetve a csúcsváltozat két villanymotorral egy 4 másodperces 0-100-at ígér. Az MG 5 egy elektromos kombi, ami előadások alapján az egyik első modell lenne a műfajban, itt is hasonló hatótávval kalkulálnak.

 

A legérdekesebb koncepcióból viszont csak pikáns részleteket és sziluetteket láttunk, de ígéretes autónak tűnik. A márka a hagyományokhoz híven készítene egy roadstert, tehát egy olyan autót, amivel anno híresek lettek. Természetesen elektromos hajtással a modern értékekre hivatkozva, de a múltat nem feledve 2024-ben, tehát a márka fennállásának 100. évfordulóján mutatják majd be. A beharangozó videóból olyan finom részletek bújtak elő, mint a szép forma, a nyitható tető, a versenykormány és a Union Jack hátsó lámpatest.

Tehát ezek lennének a nagyratörő tervei jelenleg az MG-nek. Szeretnék meghódítani az egész európai piacot és ennek mi is részesei vagyunk. Hozzánk a Duna Autó hozza majd el a brit-kínai márka újdonságait, csak aztán tartósságban és technikában is tartsa majd a lépést a konkurensekkel, ha már árban alájuk lőtt egy kicsivel. Tőlem megkapják a kezdeti bizalmat, kéretik szépen nem eljátszani.

Fotók: Sturcz Bertalan / Alapjárat