2022. július 21. | 11:11

2003 óta nem volt frissítés, de az új arculat segítheti az eladásokat.

Az Aston Martin bemutatta új, leegyszerűsített logóját. A váltással a cég abban reménykedik, hogy a letisztult dizájn szélesebb körű vásárlókört vonz be, így megnövelheti az érdeklődést az első elektromos modellje iránt.

Aston Martin logó

Az új logó a következő Aston Martin generáción fog debütálni, a közeljövőben bemutatkozó, 2023-as Vantage, a DB11 és a DBS is a letisztult márkajelzést fogja viselni, azonban a már jelenleg is kapható modellek nem kapják meg az új emblémát.

Aston Martin logó

2003 óta viselik a cég autói ugyanazt a márkajelzést és a mostani csak a 8. átalakítás, amelyet az Aston Martin 109 éve alatt végrehajtott a logó kapcsán. Az Aston Martin szóvivője azzal indokolta a változtatást, hogy a vállalat ki akarja fejezni, mit is jelent a márka új, Intensity Driven nevű kampánya, amelynek része a logóváltás is.

Aston Martin logók evolúciója

A dizájncsere alig pár héttel azután történt, hogy a Szaúdi Nyilvános Befektetési Alap 16,7 százalékos részesedést vásárolt a cégben egy 78 millió angol fontos (aktuális árfolyamon 36,5 milliárd forint) megállapodás keretében. A részesedés mellett az Alap két széket is kapott az Aston Martin vezetőségi tanácsában.

Renato Bisignani, az autógyártó marketingfelelőse szerint az új kampány a következő lépés afelé, hogy az Aston Martin visszatérjen a Forma-1 világának csúcsára és megerősítse pozícióját a luxusautók között.

Az új logót Peter Saville grafikus készítette és a változások az előző jelzéshez képest nem annyira szembetűnők. A szárnyak kaptak erősebb ráncfelvarrást és a logó összességében letisztultabb és finomabb vonalakat kapott. Saville szerint a logó újragondolása fontos szerepet kap az Aston Martin márkanév megerősítésében.

AutoCar

Képek: Aston Martin