2022. július 17. | 17:52

A Mazda 1990-ben került címlapra egy nem szokványos mobilitási megoldással.

A 1990-es évek elején, a Hidegháború lezártával a világ tele volt optimizmussal, kezdett beszivárogni az internet az otthonokba, a Mazda bemutatta az MX-5-öt és az első japán gyártóként megnyerték a 24 órás La Mans-t egy Wankel-motoros versenyautóval. A kemény munka mellett azért egy kis mókára is maradt idő a hirosimai főhadiszálláson, ahol a fejlesztőrészlegek egymással versengtek, hogy ki tudja a legkreatívabb mobilitási megoldást megalkotni.

mazda bőrönd autó
Kép: Mazda UK

A győztes termék a Mazda manuális váltókkal foglalkozó részlegéről került ki, ahol hét mérnök egy háromkerekű „bőröndautó” koncepciót alkotott, ami a reptereken való hatékonyabb közlekedést hivatott szolgálni. A trike alkatrészeit és a 34 köbcentis, 1,7 lóerős, kétütemű motort egy 57x75 centis Samsonite bőröndbe integrálták.

Az összeszerelése néhány percbe telt: az első kereket függőleges helyzetbe kellett fordítani egy kis nyíláson keresztül, valamint a hátsó kerekeket és az ülést a helyére téve máris repeszteni lehetett vele, akár 30 km/órával.

mazda bőrönd autó
Kép: Mazda UK

A 32 kilós, hordozható trike nem került sorozatgyártásba, viszont Európának és Amerikának is gyártottak egyet. Állítólag már csak az amerikai modell létezik, ugyanis az európai ismeretlen körülmények között eltűnt.

Az MX-5 NA-ról készült bemutatónkat itt találod:

 

Mazda

Nyitókép: Mazda UK