2022. november 09. | 15:37

Ez a márka eddigi legnagyobb villanyautója.

A 2015 óta piacon levő, második generációs Volvo XC90 pályafutása néhány éven belül véget ér (a márka vezetője, Hakan Sammuelsson szerint azonban kap majd még egy második ráncfelvarrást). Utódja, a tisztán elektromos EX90 SUV pedig most mutatkozott be. A kínai tulajdonban levő egykori svéd márka mindent beleadott, amit jelenleg tud.

Kívülről a legmarkánsabb változást az eddigi modellekhez képest az autó fara tartogatja, egyedi lámpáival a D-oszlopokon. A hatalmas hobbiterepjáró légellenállási együtthatója 0,29, amely megegyezik egy BMW i3 városi kisautó értékével.

Teljesen új platformra épül, új elektromotorral, inverterrel és teljesítmény-menedzsmenttel. A dualmotoros kialakítással 517 lóerő és 910 Nm csúcsnyomaték áll rendelkezésre, az energiát pedig egy 111 kilowattórás akkucsomagból nyeri. A gyártó adatai szerint akár 600 kilométer megtételére is képes egyetlen feltöltéssel.

Az autó akkucsomagja akár áramforrásként is használható más eszközök feltöltésére, a 111 kWh-s akkupakk pedig 30 perc alatt húzható fel 10-ről 80 százalékra a megfelelő töltővel.

A hétüléses SUV ajtóba simuló kilincseit használva lehet a beltérbe jutni, ahol igyekeztek minél több újrahasznosított anyagot felhasználni. A gombokat szinte teljesen eltüntették, középen egy hatalmas, 14,5 colos érintőkijelző található a műszerfalon, a sofőr előtt pedig digitális műszeregység dolgozik.

A szélvédő tetején kialakított egységben található a szenzorok jelentős része. A Volvo nagyon ráment a biztonságra, nyolc kamera, öt radar és 16 ultrahangos érzékelő teszi a dolgát. A LiDAR-os gyalogosfelismerő technológia akár 250 méterre is ellát.

A Google alapú rendszert megtartották, ám továbbfejlesztett verzióban érhető el. A modell várhatóan 2024-ben érkezik majd a kereskedésekbe.

Volvo

Volvo