2023. december 05. | 13:21

A Fiat Panda mindig is a minimális szükségletek tökéletes kielégítőjeként került forgalomba, ám a világ változik, így az autónak is fel kell nőnie a mai korhoz. Épp ezért lesz elektromos meghajtással elérhető, amit elvileg a szomszédunkban fognak gyártani.

A Fiat modellpalettája nem túl színes az 500-asok különböző változataival, illetve a kiöregedett Panda, valamint a Tipo „válságmodellel”, amely egyébként egész szép eladási számokat produkál. Ha az elektromos kínálatot nézzük, akkor az 500e-n kívül nincs mit választani, ez azonban hamarosan megváltozhat.

Ugyanis nemsokára bemutatkozhat az olaszok belépő szintű modellje, a Panda negyedik generációja. Erről Aleksandar Vucic szerb elnök nyilatkozott, miután a napokban találkozott Giorgia Meloni olasz miniszterelnökkel.

Korábban a Stellantis képviselője is nyilatkozott arról, hogy milyen ütemben kívánnak újdonságokat hozni a Fiat embléma alatt, akkor a Panda nem jött konkrétan szóba. Pedig a modell 1980-ban jelent meg, és a fiatalok és kisebb családok közkedvelt olcsó modellje lett.

Sikerét mi sem bizonyítja jobban, hogy az első generáció 2003-ig maradt gyártásban hazájában. Ezután a második szériát Lengyelországban készítették Renault befolyás hatására, a 2012-ben megérkezett harmadikat azonban újra az olaszoknál gyártották.

Most, több mint tíz év elteltével, végre látóhatáron a negyedik generáció, amely 2024 közepe táján mutatkozhat be, ráadásul tisztán elektromos kiadásban biztosan. Így ugyan a teljes autópiac kínálatát nézve a kedvező árcédulának lőttek, de az elektromos modellek között nem lesz drága a villanyos Panda – állítólag 25 ezer euró, azaz mintegy 9,5 millió forint alatti összegért lehet majd kapni.

A technikát illetően a Citroën e-C3-mal lesz a legtöbb közös vonása, míg a külső olaszosan fiatalosnak ígérkezik. Szerbia elnöke az „e-Panda” gyártását Kragujevac melletti üzembe vizionálja, a kooperáció pedig szerinte gazdaságilag is jól jön majd a két ország között.

Korábban már beszámoltunk róla, hogy mekkora szerződést kötött villanyautók gyártására a Fiat tulajdonjogát birtokló Stellantis-csoport Szerbiával, így a lépés nem meglepő. Igazából a kérdés az volt csak, hogy mikor és mivel kezdik meg a sort. Most úgy tűnik, ezzel a válasz is megérkezett.

Depositphotos