2024. január 12. | 14:26

7. Fiat 500e

Következő

Az egyik leghatékonyabb elektromos autó olasz, csajos és természetesen pici. A Fiat 500e első generációja 2013-ban jelent meg az amerikai piacon, ezért Európába lényegében csak importálva került.

83 kW (113 lóerős) teljesítményű villanymotorjával egészen fürge, egy „tele tankkal” 130-160 kilométert képes megtenni. Az első 500e-t 2019-ig gyártották és ugyan ez is elég jó hatékonysággal rendelkezik, a 2020-ban bemutatott új, immáron csakis tisztán elektromos változatban elérhető 500-as minden szempontból jobb.

Nagyobb, kényelmesebb és igényesebb lett a beltér, erősebb, de takarékosabb villanymotor és persze méretesebb akku került bele: 24 kWh-ról 42-re nőtt a telep mérete, így 300 km feletti hatótáv is kihozható belőle – ideális körülmények esetén. Ráadásul, mivel 85 kW-os gyorstöltésre képes, így akár 30-40 perc alatt 80%-ra tölthető, szinte nulláról.

A villanymotor teljesítménye 88 kilowattra hízott, nyomatéka pedig 220 Nm-re emelkedett, így kereken kilenc másodperc alatt tudja le a százas sprintet, míg végsebessége 150 km/óra, amivel már az autópályáktól sem kell félnünk, igaz, mindössze 185 literes csomagtartója és szűkös hátsó üléssora miatt valószínűleg senki nem ezzel megy családos nyaralásra.

Persze az elöl ülőknek nincs oka panaszra. Az új Fiat 500 hat centiméterrel szélesebb és ugyanennyivel hosszabb, a tengelytáv 2 cm-rel nőtt, és persze a kerekek is nagyobbak lettek. A teljes hosszúság azonban így is 4 méter alatt maradt.

Mi 2021-ben teszteltünk egy fullos, La Prima kiadást, ami kifejezetten csajos megjelenése és nőies praktikuma miatt egyértelművé tette, kiknek szánták az olaszok. Fogyasztása nálunk 14,7 kWh-s gyári értékhez képest 2 kilowattórával kedvezőbben alakult, míg az általános visszajelzések szerint 16 kWh körüli étvággyal lehet számolni – több városi használat mellett alacsonyabb, autópályázásra használva ennél magasabb értékek jöhetnek ki.

Akkor sem volt olcsó, de a rétegautók megtehetik, hogy spéci árcédulát viseljenek. Akkor egy VW e-Up!-ot 8,5 millió forintért lehetett hazavinni, a fapados elektromos Fiat 500-as 10 690 000 forintról kezdődött, a csúcsot jelentő La Prima felszereltség 12 399 000 forintról indult, amire már csak néhány extrát (például a különleges fényezés) lehetett kérni, a tesztautó így végül 13 063 000 forintba került.

Fiat 500e - átlagfogyasztás 14,7 kWh/100 km

Fiat 500e
A Fiat 500e nálunk 2021-ben 12,7 kWh-val beérte átlagosan az egyhetes teszten
Következő
Nyitókép: Hyundai