2022. március 04. | 11:27

Úgy tűnik a BMW tovább menetelne a kompakt egyterűek szegmensében - és milyen jól teszi!

A trendek és vásárlói igények átformálták minden autómárka kínálatát, hiszen bajorosan mondva SAV-ból, azaz szabadidő-autóból már a BMW is sokkal többet ad el, mint szedánból, kupéból vagy épp kombiból. Érdekes módon az egyterű valahogy mindig kimarad a felsorolásból, ami nem is véletlen, hiszen nem ez a bajorok húzó modellje, pedig 2014 óta 430 000 darab fogyott az első generációs, családi 2-esből.

Az alapvetően elsőkerekes, keresztmotoros platformra épülő modell Magyarországon inkább állami támogatással hétülésesként, tehát Gran Tourer néven volt népszerű 2021-ben, hiszen ebből 113 darabot helyeztek forgalomba a Datahouse adatai szerint, az Active Tourerből mindössze 19 fogyott. Kihívójából, a Mercedes-Benz B-osztályból pedig 176 talált gazdára, igaz, ezek közül több a rendőrségnél teljesít szolgálatot.

bmw 2 active tourer alapjárat

Az első generáció nyolcéves ciklusa alatt kiderült, hogy nem is igazán a friss gyermekesek veszik a 2-es Active Tourert, hanem azok a 50-60 év körüli párok, akiknél már kirepültek a gyerekek és a szabadidős tevékenységhez egy kompakt, minőségi egyterűt keresnek. Ilyen kor felett pedig az ember már inkább magasabb üléspozícióra, jó kilátásra vágyik. Vajon ezzel magyarázható a teljesen új, crossoverekhez egyre inkább közelítő dizájn?

bmw 2 active tourer alapjárat

Ha az autó hátulját nézzük, egyértelműen szabadidő-autós jelleget ölt, előre haladva enyhe hullámzásba kezd a tetővonal, a 4-es Gran Coupén megismert, karosszériába olvadó kilincsek tűnnek fel, majd elérkezünk az elöl is LED-es fényszórókhoz és a 7-es BMW-t idéző, ormótlan vesékhez. Értem én, hogy ezeknek is növekedniük kell generációról generációra, de elég lett volna őket széltében túlhúzni – a kínai piac igényeire most nem hivatkozhatnak, hiszen ott és Amerikában sem fogják értékesíteni a modellt.

bmw 2 active tourer alapjárat

Természetesen az 2-es minden dimenziójában terebélyesebbé vált: 4386 mm hosszú, 1576 mm magas és 1824 mm széles, a nyomtáv elöl 25, hátul 26 mm-rel nőtt, a 2670 mm-es tengelytáv azonban nem változott.

bmw 2 active tourer alapjárat

Az utastér valóban szellős, a hátsó sorban helyet foglalva sem fog szűkölködni senki, hiszen fej- és lábtérből is akad bőven. Az anyagok tapintás után is minőségiek, kényelmesek az újdonsült, masszázsfunkcióval ellátott első ülések, a sínen csúsztatható hátsó sort 40:20:40 arányban lehet lehajtani, ilyenkor akár 1455 literes csomagtérbe is pakolhatunk, de alaphelyzetben a 470 liter sem kizárt: ezt a 18-cal végződő, hibrid technológiát nem alkalmazó változatok tudják, lágy hibrid és plug-in hibrid modelleknél valamivel kisebb a csomagtér alap térfogata.

bmw 2 active tourer alapjárat

Az új 2-es Active Tourer az első olyan kompakt BMW, amely a legfrissebb, 8-as iDrive rendszert kapja, azonban a kezelhetőség szempontjából számomra fontos, könyöklőn elhelyezett tárcsát minden modellnél nélkülözni kell, marad tehát az érintőfelület és a hangvezérlés.

Az enyhén ívelt kijelzőn futó operációs rendszer kidolgozása egészen kiváló, könnyen kiismerhető, bár a menüben felsorakoztatott megannyi színes ikon stílusa valahogy kilógott a sorból. Az autó karakteréhez nem éppen passzoló, vastag karimájú M Sport kormányon új stílusban, más elhelyezkedésben jellennek meg a gombok, de ez is könnyen kiismerhető.

Az alapfelszereltség (ezen kívül Luxury és M Sport csomag érhető el) egészen gazdag, hiszen többek között kétzónás klíma és automatikus csomagtérfedél is jár az autóhoz, okos megoldásként pedig az indukciós töltőbe állított telefont egy flepnivel tudjuk rögzíteni. A tetősín és a vonóhorog feláras, a konnektoros változatokkal 1,4, míg a többivel 1,5 tonnát is vontathatunk.

bmw 2 active tourer alapjárat

A 0,26-os légellenállási együttható egyterűeknél egészen jónak számít, eléréséhez a burkolt fenéklemez, a már említett nyitható lamellás vesék és az ajtókba simuló kilincsek is hozzájárulnak. Autópályás tempónál kirívó szélzajtól mentes az autó, ilyen állandó tempónál már a háromhengeres benzinmotor enyhe, de felismerhető duruzsolása sem szűrődik be az utastérbe.

A 220i jelzésű változat ugyanis még háromhengeres, ahogyan a 218i is, négy hengert a 218 lóerős 223i-nél és a 150 lóerős 218-as dízelnél kapunk. A 220i 170 lóerős teljesítményéhez és 280 Nm-es nyomatékához már egy 48 voltos elektromos rásegítés is társul. Az alulról is nyomatékos hajtással a városi forgatag tempóját könnyű felvenni, országúton, előzésnél azonban érdemes számolni a kizárólagos hétfokozatú, duplakuplungos váltó enyhe késlekedésével, ami egyébként forszírozás nélkül észrevétlenül, kellemesen vált a fokozatok között.

BMW 218d Active Tourer

  • 2,0 literes, soros négyhengeres dízelmotor
  • 150 LE
  • 360 Nm
  • 8.8 s (0-100 km/h)
  • Listaár: 12 370 000,- Ft

BMW 218i Active Tourer

  • 1,5 literes, soros háromhengeres benzinmotor
  • 136 LE
  • 230 Nm
  • 9.0 s (0-100 km/h)
  • Listaár: 11 160 000,- Ft

BMW 220i Active Tourer

  • 1,5 literes, soros háromhengeres benzinmotor lágy hibrid rendszerrel
  • 170 LE
  • 280 Nm
  • 8.1 s (0-100 km/h)
  • Listaár: 11 960 000,- Ft

BMW 223i Active Tourer

  • 2,0 literes, soros négyhengeres benzinmotor lágy hibrid rendszerrel
  • 218 LE
  • 360 Nm
  • 7.0 s (0-100 km/h)
  • Listaár: 13 300 300,- Ft
  • 223i xDrive listaára: 14 026 000,- Ft (márciusi gyártástól)

bmw 2 active tourer alapjárat

A többnyire országúti, autópályás út során 8 literes átlagot jelzett a 220i, ami azért nem kevés, de valljuk be, nem éppen autópályára termett ez a hajtáslánc. Ggazdaságossági szempontból ideálisabb a 218d hosszabb távokra, városi közlekedésre, ingázáshoz pedig a 2022 júliusától rendelhető, összkerékmeghajtású PHEV változatok valamelyike, amikben szintén az 1,5 literes, háromhengeres benzinmotor adja az alapot, tisztán elektromos hatótávjuk pedig 80 kilométer is lehet.

BMW 225e xDrive Active Tourer

  • 1,5 literes, soros háromhengeres benzinmotor teljesítménye: 136 LE
  • Villanymotor teljesítménye: 109 LE
  • Rendszerteljesítmény: 245 LE
  • 7,0 s (0-100 km/h)

BMW 230e xDrive Active Tourer

  • 1,5 literes, soros háromhengeres benzinmotor teljesítménye: 150 LE
  • Villanymotor teljesítménye: 176 LE
  • Rendszerteljesítmény: 326 LE
  • 5,5 s (0-100 km/h)

bmw 2 active tourer alapjárat

Igaz, hogy a rendezvény fő attrakció a 2-es Active Tourer volt, de néhány kilométer erejéig a BMW első elektromos M Performance modelljét is vezethettük. Az eddigi információk szerint ígéretes villanyautónak tűnik az i4, hiszen a Gran Coupé fejlesztésekor már belekalkulálták azt, hogy elektromos verzió is lesz belőle.

A bruttó 83,9 kWh-s akkucsomagot a padlólemezbe építették, ezzel ez az autó legmerevebb pontja, de egyben a legnehezebb is, hiszen 500 kilót nyom, így jön ki a közel 2,3 tonnás önsúly. Ezt azonban remekül kompenzálja az M50-es változat 544 lóerős teljesítménye és 795 Nm-es nyomatéka, ami a teljesítményorientált villanyautóktól megszokott módon, masszívan présel az ülésbe még 100 km/órás tempó felett is.

bmw 2 active tourer alapjárat

Steril, de rendkívül pontos a változó áttételű kormány, a majdnem 50-50%-os súlyelosztás, az extra merevítések a légrugós hátsó tengelyen, az összkerékhajtás kizökkenthetetlenné teszik az autót. Nehéz betelni a 3,9 másodperces gyorsulással, de ha ezen és a klasszikus motorhang hiányán túltettük magunkat, valamint megbékéltünk a Hans Zimmer által kikevert, űrhajó szerű hanggal, akkor érdemes néha Comfort módra váltani és élvezni a kifinomult vezetéstámogatók és az adaptív rekuperációs rendszerre közreműködését a csendes és sallangoktól mentes utazás érdekében.

bmw 2 active tourer alapjárat

A gyár 521 kilométeres hatótávot ígér az összkerekes M50 esetében, az azonos akkupakkal rendelkező, hátsókerekes eDrive40 pedig 590-et is teljesíthet. Teljes feltöltöttséggel, az előző napi agresszív használat után 370 kilométeres hatótávot kalkulált az autó, ebből a Zalacsány-Budapest 200 kilométeres szakasz végén 70-80 kilométer maradt úgy, hogy óra szerint 140 km/órával haladtunk autópályán, átlagban 26-28 kWh-s fogyasztással.

A legjobb esetben 200 kW-tal akár fél óra alatt is feltölthettem volna az autót, de szerencsére ezzel nem kellett bajlódnom, hiszen ez már importőr dolga volt. Mindenesetre hamarosan érkezik hozzánk hosszabb tesztre az i4 és a 2-es Active Tourer is, bővebben majd akkor olvashattok róluk itt a weboldalunkon.

BMW i4 eDrive40

  • 340 LE
  • 430 Nm
  • 5,7 s (0-100 km/h)
  • Akár 590 km-es hatótáv
  • 19,1-16,1 kWh / 100 km
  • Listaár: 20 690 000,- Ft

BMW i4 M50

  • 544 LE
  • 795 Nm
  • 3,9 s (0-100 km/h)
  • Akár 521 km-es hatótáv
  • 22,5-18,0 kWh / 100 km
  • Listaár: 24 970 000,- Ft

A BMW 430i Coupéról készült tesztvideónkat itt találod: