2022. augusztus 18. | 10:54

A növekvő villamosenergia-árak mellett a plug-in hibridek üzemeltetése is sokat drágult.

Te hány csillaggal értékeled ezt a tesztautót?
szavazat - átlag: (5-ből)
Opel Astra L plug-in hibrid GS Line (2022)
Előnyök
kényelmes ülések
jól működő vezetéstámogatók
Hátrányok
lassú töltés
furcsa menürendszer
közepes minőségérzet

Nincs könnyű dolga az L Astrának, hiszen nagyon erős mezőnybe érkezett, ráadásul Magyarországon komoly respekttel rendelkező elődök nyomába próbál lépni. Idehaza az Astrák közül még mindig a G széria a legkelendőbb, ebből cserél gazdát a legtöbb a használtautó-piacon a DataHouse adatai szerint. 

Az új Astra hazai bemutatóján Berci már részletesen írt az autó dizájnjáról, így én most inkább az egyhetes teszt alapján összeszedett tapasztalataimat osztom meg. Nem volt zökkenőmentes az együtt töltött idő, hiszen otthoni, 220-as fali dugaljhoz használható töltőt nem adtak a tesztautóhoz, így a plug-in hibrideknél előnyt jelentő „olcsó autózás” nem volt kivitelezhető, de erről majd később.

Nyomokban Peugeot-t tartalmaz

Belül érezhető a PSA-konszern hatása, a kezelőszervek, a menü és a kijelzők is ismerősek lehetnek a francia modellekből. A hatalmas, zongoralakkal borított középkonzol teteje kicsit mozog, ha megfogja az ember, az első ülések viszont rendkívül kényelmesek és sokféleképpen állíthatóak a GS Line csúcsmodellben. Maga a menürendszer gyorsan működik, ám a kezelése és a kiismerése gyakorlást igényel, nem mindig logikus.

Ahogy a felsőkategóriás márkáknál általában csak USB-C csatlakozó van, úgy itt csak USB-A jutott, kevés modellben láttam eddig, hogy mindkét fajtából tettek volna. De legalább hátul is van port, ahogy szellőzőnyílás is. A plug-in hibrid kivitel csomagtere kicsit kisebb a sima benzinesnél, itt 352-1268 liter közt változik az ülések ledöntésével.

Tudtad-e?

Idén eddig hét hónap alatt 660 új Astra talált gazdára, ebből 98 darab volt L szériás, a többi K.

Egyre kevésbé éri meg a konnektoros hibrid?

A 12,4 kilowattórás akkucsomagnak és a 81,2 kilowattos elektromotornak köszönhetően a gyári adatok szerint 60 kilométert tud megtenni tisztán elektromosan. 50 kilométernél sosem jelzett ki többet teljes feltöltés után, a gyakorlatban pedig inkább 40 autózható ki belőle, ha az ember klímát/fűtést használ. Ahogy már említettem otthoni, 220-as fali dugaljhoz használható töltőt nem adtak a tesztautóhoz (egyébként rendelhető), így a 37 forintos kilowattóránkénti töltésre nem volt lehetőség (a rezsiárak emelkedése miatt pedig ezután még kevésbé lesz lehetősége annak, akinek nincs napeleme). Mit tud hát tenni a lelkiismeretes plug-in hibridet tesztelő? Elmegy egy nyilvános töltőoszlophoz.

A Mobiliti egyik 22 kilowattos állomásán csorgattam bele az elektronokat legfeljebb 7 kilowattal, ami nem nevezhető gyorsnak, mert kicsivel több mint 3 órába telt a teljes feltöltés. Viszont olcsónak sem, hiszen 135 forintba került egy kilowattóra. Egyébként lelkes akkutöltögetéssel 5 literes benzinfogyasztás jött ki a teszthét végére, de ha nem használod ki az elektromos hajtást (ami nagyjából 20 kWh/100 km-re jött ki fogyasztás tekintetében), akkor köszöni szépen, 9 literrel jár el, ez pedig nem kevés.

A rendszerteljesítmény egyébként legfeljebb 180 lóerő, amely a 360 Nm-es csúcsnyomatékkal minden forgalmi szituációhoz elegendő a hétköznapokban. A 8 fokozatú váltó szépen teszi a dolgát, csak padlózásnál gondolkodik kicsit. Természetesen van sport üzemmód is, de ebben az autóban nem vágysz rá, hogy így közlekedj, inkább a nyugodt haladásra ösztönöz.

Az adaptív tempomat szépen tette a dolgát, a sávtartó viszont kicsit darabos, vonaltól vonalig cikázik, ráadásul csak a menüből lehet kikapcsolni, külön gombot nem kapott. Hasznos extra viszont a hátsó keresztirányú forgalomfigyelő. Az elöl MacPherson, hátul csatolt hosszlengőkaros felfüggesztés kicsit talán kemény a magyar utakra, de nem üt fel fájdalmasan.

Ár és összegezve

Az Astra plug-in hibrid 15,3 millió forint körül indult a teszt írásának idejében, a tesztelt verzió pedig 18 millió környékén volt. Sajnos a mai árak mellett már a 15 millió sem számít egetrengetőnek egy kompakt modellért, ettől függetlenül ez még mindig fájdalmasan sok pénz az átlagember számára. Annak ajánlott ez a modell, aki tudja otthon olcsóbban tölteni az akkucsomagot, és az agglomerációból bejárva a városban tud tisztán elektromosan haladni, vagy pedig eleve csak nagyon rövid utakat tesz meg az esetek többségében, viszont időnként elmenne hosszabb utakra, amihez jól jön a benzinmotor.

Opel Astra L plug-in hibrid GS Line (2022)

  • Lökettérfogat: 1598 cm3
  • Hengerek/szelepek: 4/16
  • Max. teljesítmény: 110 LE
  • Elektromotor: 110 LE (81,2 kW)
  • Max. rendszerteljesítmény: 180 LE
  • Max. rendszer forgatónyomaték: 360 Nm
  • Akku. kapacitás: 12,4 kWh
  • Hossz./szél./mag.: 4374/1860/1442 mm
  • Tengelytáv: 2675 mm
  • Saját tömeg: 1603 kg
  • Gyári vegyes fogyasztás: 1,1 l/100 km
  • Gyári elektromos fogyasztás: 15,3 kWh/100 km
  • Tesztfogyasztás: 5 l/100 km
  • Elektromos tesztfogyasztás: 20 kWh/100 km
  • CO2 kibocsátás: 26 g/km
  • Végsebesség: 225 km/h
  • 0-100: 7,7 s

Az Astra H szériájáról készült használttesztünket itt tekintheted meg: