2023. november 19. | 12:34

Nagyobbik hobbiterepjárója esetében sem variálta túl a motorkínálatot a Honda, de legalább nem egy szétfeszített 1,5-ös motorra alapozta a hibrid rendszerét.

Az új CR-V-be ülve ismerős beltér fogadott, hiszen a kisebb modellekben, mint a ZR-V vagy a Civic szinte teljesen megegyező a műszerfal. Nem bonyolította tehát túl ezt a kérdést a Honda, de nincs is rá szükség, hiszen egy jól összerakott, átlátható és könnyen használható rendszert alkottak.

Az egyik meglepetés azonban már az első métereken megérkezett: lehet állítani a visszatöltés mértékét a kormány mögé helyezett fülekkel, ami „sima hibrid" modellekben nem túl gyakori, sőt, néhány plug-in hibridnél sem tudták ezt megoldani, elég csak a Mercedes GLC-re gondolni. Az már egy másik kérdés, hogy a CR-V-ben még a legerősebb visszatöltési üzemmódban sem valósítható meg az egypedálos vezetés, de ez minden bizonnyal a rendszer védelmének érdekében van így, hiszen ebben csak egy 1,06 kilowattórás akkumulátor dolgozik.

Külsőre egyébként inkább elölről és oldalról tér el a mostani, hatodik generáció, de csak hunyorogva lehet megkülönböztetni hátulnézetben az új szériát a régitől. A legnagyobb változáson egyébként az első fényszórók és a hűtőmaszk ment keresztül. Hossza 8, szélessége 1, tengelytávja pedig 4 centivel nőtt, viszont másféllel alacsonyabb lett elődjéhez képest. 

Kényelmes beltér

Jól összerakott autó a CR-V, a felhasznált anyagok minősége is a jobbak közé tartozik a kategóriában. Elöl és hátul is kényelmesek az ülések, a helykínálat is megfelelő. A csomagtér viszont jelentősen összement, 587-1642 liter (az előd adatai 940-1945) közt variálható, és a hátsó ülések ledöntése után nem lesz sík a padló, van benne egy lépcső. Apropó hátsó ülések: a háttámlák dőlésszöge állítható, ez egy hasznos funkció.

A központi érintőkijelző menürendszere könnyen használható, a gyorsasága is megfelelő. Képes vezeték nélküli Android Auto és Apple CarPlay kapcsolatra, ráadásul a középkonzolban nem csak vezeték nélküli töltőpad, te kétféle USB aljzat is található (a hátul ülők is kapnak kettőt a légbefúvók alatt). Ami negatívumként hozható fel, hogy elég komor a beltér, minden fekete a tetőkárpit kivételével, a műszerfalban nincs színes betét.

Nem variálták túl a motorkínálatot

Ehhez a modellhez is a Honda 2,0 literes motorja kérhető, ám itt összkerékhajtást is lehet választani. A hibrid rendszer működése hasonló a kisebb e:HEV modellekéhez, amelyet már sokszor bemutattunk. A CR-V esetében azonban egy plug-in hibrid verzió is van a kínálatban.

A rendszerteljesítmény 184 lóerő, amely megfelelően mozgatja az egyébként 1,8 tonnás testet (a tesztautóban az összkerékhajtás többletet jelent, kb. 70 kg). A fogyasztása a teszthét végére 7,7 liter lett, ami városi és autópályás használattal jött ki. Akár tisztán villannyal is meg lehet tenni néhány kilométert, de akkor tényleg lehelgetni kell a gázpedált, hogy ne röffentse be a benzinmotort.

Csendes utazóautó

A nagy homlokfelület ellenére nem volt számottevő a szélzaj, a futómű és a motor hangját pedig jól elszigetelték. Persze komolyabb gázadásra behallatszik, ahogy erőteljesen felpörög a benzinmotor, de ez minden full hibridnél ilyen. Hasznos vezetéstámogató funkció az első és hátsó keresztirányú forgalmat figyelő rendszer, hiszen az autó nem kicsi.

Az elöl MacPherson, hátul multilink futómű a ballonosabb gumikkal viszonylag jól megbírkózik még a magyar utakkal is, nem volt túl keményre hangolva. Kanyarvadász persze nem lesz egy ilyen méretes SUV, ezt senki ne várja tőle.

Ár és összegezve

A CR-V-be nehéz belekötni, aki eddig szerette a japán modelleket, az most méginkább fogja. Aki pedig nem SUV-párti, az nem ettől fog szerelembe esni. Semleges, kimért stílussal rendelkezik a CR-V, de nem is követtek el a tervezésekor olyan baklövést, ami miatt már a legelején az agyára menne a felhasználónak. Szerencsére a Honda egyelőre nem a downsizing felé megy, így ebben még van egy 2,0 literes motor, ami manapság már ritkaságnak számít.

Az alapára 19,6 millió forint, a közepes felszereltségű tesztautó pedig kicsivel több mint 22 millióba került. Ezzel nem a kategória olcsóbb modelljei közé tartozik, de ez a Hondánál sosem volt így. Aki azonban erre szavaz, szerintem nem fog csalódni.

Honda CR-V e:HEV 2.0 AWD Advance (2023)

  • Lökettérfogat: 1991 cm3
  • Hengerek/szelepek: 4/16
  • Max. teljesítmény: 148 LE (6100/perc)
  • Elektromotor: 137 kW
  • Max. rendszerteljesítmény: 184 LE
  • Max. rendszer forgatónyomaték: 300 Nm
  • Akku. kapacitás: 1,06 kWh
  • Hossz./szél./mag.: 4706/1866/1674 mm
  • Tengelytáv: 2701 mm
  • Saját tömeg: 1817 kg
  • Gyári vegyes fogyasztás: 5,9 l/100 km
  • Tesztfogyasztás: 7,7 l/100 km
  • CO2 kibocsátás: 110 g/km
  • Végsebesség: 194 km/h
  • 0-100: 9,0 s
Zeitler Mátyás / Alapjárat.hu