2021. november 18. | 15:23

A 2.0 TDCi átvette az uralmat, cserébe mindenféle igényt kielégítő felszereltségek érkeztek.

Milyen pickupot vennék, ha tehetném? Az eddig kipróbált Ford, Toyota, Isuzu, Ssangyong, Mitsubishi, Nissan és VW platósok közül egyik sem volt lényegesen rosszabb a másiknál, mindegyik közel személyautós kényelemmel és felszereltséggel szállítja a dolgos vállalkozókat a munkaterületre. A terhelhetőség a menetkomforttal szoros összefüggésben változik, mindenki eldöntheti, mire is kell neki a teherautó.

Ha a hazai piac összetételét nézzük, a használati tapasztalatokról kiemelkedően nagyszámú Ranger- és ugyancsak sok Toyota-tulajdonos tud beszámolni. Az ezekből eladott példányok darabszáma többszöröse, mint bármely más konkurencia értékesítése, így statisztikai alapon Rangert vagy Hiluxot választanék.

Ford Ranger

Valószínűleg nem csak én gondolkozom így, a remek üzleti ajánlatok mellett a tömeges értékesítésre kiépített infrastruktúra, a szervizhálózat hazai lefedettsége, valamint az általános megbízhatóság is rengeteg pickup vásárlót meggyőz a Ranger kapcsán. A 2,0 literes TDCi-t a legtöbb általam megkérdezett Ranger-tulaj kissé kétkedve fogad, habár teljesítményre papíron többet tud és kevesebbet fogyaszt, mint a körülrajongott, öreg 3,2-es öthengeres.

Mivel az új motor teljes kínálat feletti hatalomátvétele már megtörtént, nem gondolom, hogy az eddig kialakult márkakép kárára nagy kockázatot vállalt volna a gyártó vele. Többféle teljesítményszinttel és hajtáslánccal lesz kapható a downsizingolt pickup attól függően, hogy milyen modellt és milyen felszereltséget választ majd a vevő, kíváncsi leszek, hosszabb távon mit bírnak ezek a motorok.

Ford Ranger

A Ford Rangerek bemutatóját a Hungaroring Offoad Centrum területén tartották, és bár mindegyik típust másfajta körülmények között tesztelhettük, azért mégis egyértelműen kirajzolódtak a fő különbségek.

Az ízig-vérig munkás autó: Ford Ranger Wolftrak

A paletta négy új verziója közül az első, amit kipróbálhattam a Wolftrak volt. Dupla és szimpla nyújtott kabinnal gyártják, amiből nekem az utóbbit volt szerencsém tesztelni, bár elméletileg a magyar piacon csak dupla kabinnal lesz elérhető. Kár, mert a suicide door jellegű hátsó ajtó brutál menő volt. A Conquer szürke fényezés jól áll neki, viszont az agresszív pacek és a méretes sárvédők miatt kicsit sem merül érdektelen szürkeségbe.

Ez az autó, amit kifejezetten munkára szántak, finoman visszafojtott négyhengerese 170 lóerőt és 420 Nm nyomatékot termel, amit vagy 6 sebességes manuális, vagy 10 sebességes automatával visz át a kerekekhez. Terepen otthonosan mozog, ezt tisztességesen letesztelhettük a Hungaroring Offroad Centrum katlanjában.

A plató is egy tonnával terhelhető (dupla kabinos esetén), tulajdonképpen az alap paraméterekben nem igazán történt változás. A csomagok rögzítésére gyárilag elhelyezett rögzítési pontok és egy bukókeret szolgál. Bruttó 14 millió körüli alapárával jóval drágább, mint a fapados célszerszámnak számító Ranger, cserébe jóval többet is ad munka szempontjából.

Ford Ranger Wolftrak

Ford Ranger Wolftrak

  • Lökettérfogat 1996 cm3
  • Hengerek/szelepek: 4/16
  • Max. teljesítmény: 170 LE
  • Max. forgatónyomaték: 420 Nm
  • Hossz./szél./mag.: 5282/1867/1815 mm
  • Tengelytáv: 3220 mm
  • Terepszögek első/hátsó: 28°/27°
  • Hasmagasság: 232-237 mm
  • Saját tömeg: 2246 kg
  • Terhelhetőség (dupla kabin): 1024 kg
  • Vontatható tömeg: 3500 kg
  • Gyári vegyes fogyasztás: 8,6 l /100 km
  • CO2 kibocsátás: 226 g/km

A lakossági célszerszám, terepralira: Ford Ranger Raptor S.E.

Amikor először meghallottam az “SE” kifejezést, felcsillant a szemem, hogy a terepes körülmények között autósportolni vágyó Ranger-tulajok végre egy gyári sportegyesületbe tömörülhetnek, pedig az S.E. a Raptor Special Editiont jelöli. Bár az érdeklődési köröm szempontjából az új matricák, badge-ek és szín többnyire eléggé másodlagos, a nap legjobb része nyilván a Raptor teszt volt.

Igaz ugratni nem lehetett, nem is lett volna célszerű a Hungaroring motocross pályájának ellentétes ívén közlekedve, de azért a táv nagy részét Baja üzemmódban, keresztbe lapolva tehettük meg. Isteni ez az autó, nem vagyok Ford-rajongó, de ez egy páratlan eszköz az újautók-piacán, ami olyan embereknek is mosolyt csal az arcára, akiknek közük nincs a témához. Olcsónak nem olcsó játék bruttó 20 milláért, de a merevre erősített váz és a Fox gátlók mindent tűrő teljesítménye rendesen megdobja az árát.

Ford Ranger Raptor S.E.

Ford Ranger Raptor Special Edition

  • Lökettérfogat 1996 cm3
  • Hengerek/szelepek: 4/16
  • Max. teljesítmény: 213 LE
  • Max. forgatónyomaték: 500 Nm
  • Hossz./szél./mag.: 5398/2028/1873 mm
  • Tengelytáv: 3220 mm
  • Terepszögek első/hátsó: 32°/24°
  • Hasmagasság: 283 mm
  • Saját tömeg: 2510 kg
  • Terhelhetőség (dupla kabin): 545 kg
  • Vontatható tömeg: 2500 kg
  • Gyári vegyes fogyasztás: 10,7 l /100 km
  • CO2 kibocsátás: 277 g/km

Tündöklő rubint a garázsból a pusztára: Ford Ranger Stromtrak

Abszolút az exkluzivitás jegyében született és alap paramétereiben a Wildtrakre szomjazó vásárlók igényeit hivatott kielégíteni. A szín, ami korábban a Ford Mustang kínálatában volt elérhető nagyon látványos ezen a böhöm nagy autón, de nem csupán a dizájnja lett kívánatos. A Fox gátlók és az extra merevítés helyett a maximális terhelhetőség volt a fő szempont, de mindezt megtámogatva a jól ismert sebes pickup hajtásláncával.

213 lóerős motorja 500 Nm leadására képes, amit a 10 gangos automata visz tovább a kerekekhez. A Raptorhoz hasonlóan itt is van hátsó differenciálzár, amit lehet zárni tisztán RWD módban, ami elég komoly fun faktor. Mindemellett 1 tonnával terhelhető, elhúzza a 3,5 tonnát is, miközben az elektromos plató roló, a full bőr beltér és minden kényelmi extra kényezteti a tulajdonost valamivel a bruttó 17 milliós vételár lecsengetése után.

Ford Ranger Stromtrak

Ford Ranger Stromtrak

  • Lökettérfogat 1996 cm3
  • Hengerek/szelepek: 4/16
  • Max. teljesítmény: 213 LE
  • Max. forgatónyomaték: 500 Nm
  • Hossz./szél./mag.: 5282/1867/1815 mm
  • Tengelytáv: 3220 mm
  • Terepszögek első/hátsó: 28°/27°
  • Hasmagasság: 232-237 mm
  • Saját tömeg: 2046 kg
  • Terhelhetőség (dupla kabin): 1024 kg
  • Vontatható tömeg: 3500 kg
  • Gyári vegyes fogyasztás: 8,6 l /100 km
  • CO2 kibocsátás: 226g /km

Az aszfaltszaggató: Ford Ranger MS-RT

Na jó, senki ne gondolja, hogy a teljesítményére céloztam, de az MS-RT csapata által kipofozott Ranger 20 colos O.Z. felnijei a legkevésbé sem illenek terepkörülmények közé. Nyilván ez az autó is alkalmas az aszfaltos út elhagyására, de mégis könnyebb terepen történő áruszállításra lett tervezve. Már amennyiben az áruszállítás lesz a cél, de gyanítom, ez a típus inkább a személyautóként használt céges lesz, amivel a gyereket viszik majd a suliba.

Haladni azért lehet vele, mert ez is a Raptorból megismert 213 lovas motort kapta, a hozzá tartozó 10 gangos automatával. A tisztességes méretű felnire szerelt utcai gumikkal remekül vezethető normál közúti körülmények között, messze a legkényelmesebb az összes közül, még a laprugókkal szerelt, nagy teherbírású platóval is.

A beltér a Raptorhoz hasonlóan fel van extrázva, igényes bőrfelületek fogadnak benne mindenhol. Mivel a MS-RT üzeme viszonylag kis heti példányszám átalakítására van berendezkedve, limitált mennyiségben lesz elérhető. Az egyedi Rangernek megkérik az árát, a Raptorhoz hasonlóan ez is 20 millió körül indul.

Ford Ranger MS-RT

Ford Ranger MS-RT

  • Lökettérfogat 1996 cm3
  • Hengerek/szelepek: 4/16
  • Max. teljesítmény: 213 LE
  • Max. forgatónyomaték: 500 Nm
  • Hossz./szél./mag.: 5282/1867/1815 mm
  • Tengelytáv: 3220 mm
  • Terepszögek első/hátsó: 28°/27°
  • Hasmagasság: 232-237 mm
  • Saját tömeg: 2046 kg
  • Terhelhetőség (dupla kabin): 1024 kg
  • Vontatható tömeg: 3500 kg
  • Gyári vegyes fogyasztás: 8,6 l/100 km
  • CO2 kibocsátás: 226 g/km

Az biztos, hogy a spéci pickupokat kereső közönség számára változatos lehetőséggekkel bővült a paletta, valószínűleg minden érdeklődő talál kedvére való változatot. Az árakat elnézve mélyen zsebbe kell majd nyúlni azoknak, akik az alap teherautótól eltérő, prémium pickupot akarnak, de a Raptor sikeréből kiindulva megvan rá a kereslet.

A Ford Ranger Raptor tesztvideónkat itt találod: