2022. július 22. | 15:56

Visszatért Magyarországra az MG, elsőként a turbómotoros ZS-t teszteltük.

Te hány csillaggal értékeled ezt a tesztautót?
szavazat - átlag: (5-ből)
MG ZS 1.0 Luxury 2022
Előnyök
csendes utastér
remek hangolású futómű
kedvező listaár
Hátrányok
műbőr kárpit
lassú infotainment
gyengécske turbómotor

1924-ben a Morris Garages alapítói álmukban sem gondolták volna, hogy alig száz év múlva egy, a kínai állam tulajdonában lévő autógyártó fog új életet lehelni az MG-be. A sportautókról és roadsterekről híressé vált angol márka 2007 óta van a SAIC (Shanghai Automotive Industry Corporation) tulajdonában, mostanra viszont többnyire szabadidő-autók szerepelnek a palettán hagyományos belső égésű motorral, elektromos és plug-in hibrid hajtásláncokkal.

Európán kívül már 10 éve futnak újgenerációs MG-k, Európába néhány éve, Magyarországra pedig most igyekeznek betörni a Duna Autó által. Vajon sikerül a belépő MG ZS-nek felvennie a versenyt a Suzuki Vitara, a Dacia Duster, a Citroen C3 Aircross, az Opel Crossland, a SsangYong Tivoli, a Renault Captur, a Hyundai Kona és a Volkswagen T-Roc modellekkel?

mg zs teszt alapjárat

Kedves, és semmi több

Amennyi elvont, amorf dizájnfogást láthattunk már Kínából, annyira befogadhatóra és ízlésesre sikerült az MG ZS formaterve. Igaz, túl sok izgalmas részletet ne keressünk rajta, de az összkép, az arányok teljesen rendben vannak az európai szemnek is. Azt döntse el mindenki maga, hogy melyik konkurens márka megoldásait látja bele, számomra úgy tűnik, hogy talán a dél-koreai konkurensektől merítették a legtöbb ötletet.

mg zs teszt alapjárat

A 2020-ban ráncfelvarrott modellen a 150 000 forintos metálkék fényezés sokat dob, a LED-es fényszórók és a 17 colos kerekek alapáron járnak. A B-SUV szegmens versenyzője 4323 mm hosszú, 1809 mm széles és 1653 mm magas (a tetősínnel szerelt változat), a tengelytáv pedig 2580 mm.

Tudtad-e?

Az MG Rover 2001 és 2005 között mutatta be az MG ZS-t négyajtós szedán és ötajtós hatchback kivitelben. A Birminghamben készülő modellt 1.4, 1.6, 1.8 és 2.5 literes benzinmotorokkal és 2.0 literes dízellel szerelték.

Nagy baki nincs

Kellemes, tompa puffanással zárul az ajtó, nincs gagyi bádoghang és ránézésre egy ízléses belteret kapunk, viszont a karbonmintás műanyag betéteket inkább elfelejteném. A nyári melegben hamar rájöttem, hogy a tisztességgel megtömött műbőr ülésekbe hamar befülled a hátam, ezen a nem éppen kimagasló hatékonyságú klíma sem segít azonnal. A vezetőülés elektromosan állítható, az anyósülésre viszont nem jutott villanymotor és magasságállítás sem, sőt a kormány is csak fel-le mozog.

mg zs teszt alapjárat

A kormány mögött található digitális kijelző nem áraszt el felfoghatatlan mennyiségű információval, de a kép minősége egészen kiváló. A középkonzol 10,1 colos érintőkijelzőjén futó infotainment viszont roppant egyszerű grafikai megoldásokat alkalmaz és indítás után kell neki 5-6 másodperc, mire észhez tér.

A kijelző alatt szerencsére vannak még gombok, ahol a hangerőt és a klímát tudjuk szabályozni. Érdekes, hogy hőfokot sehol sem ír az autó, szóval találomra, egy kék-piros skálán tudjuk szabályozni a beáramló levegő hőmérsékletét. A 360 fokos kamerarendszer képminősége sincs magas szinten, viszont számos nézetet kínál, segítve a sofőrt a parkolásban.

mg zs teszt alapjárat

A kompakt méretek ellenére elöl-hátul bőséges a helykínálat, a magam 184 centijére beállított vezetőülés mögött is kényelmesen elfértem. Hátra légbeömlő már nem jutott, de a panorámatetős élményt itt is élvezhetjük. A kategóriában jónak számító, 448 literes csomagtér az alap, több szintben állítható a mélysége, lehajtott hátsó üléstámlákkal pedig 1375 literes teret is kaphatunk.

Szívómotorral talán kevesebb a fejfájás

Az MG ZS tisztán elektromos kivitelben, kétféle akkucsomaggal érhető el 320 és 440 kilométeres hatótávot biztosítva a WLTP szerint. Ezt valószínűleg még idén kipróbálhatjuk, egyelőre a két benzines változattal kezdik az értékesítést itthon.

mg zs teszt alapjárat

Az 1,5 literes, négyhengeres szívómotor 106 lóerőt és 141 Nm-es nyomatékot teljesít, az általunk tesztelt 999 köbcentis, háromhengeres turbómotor 111 lóerőt és 160 Nm-es nyomatékot mutat papíron. A turbómotoroktól megszokott, alulról érkező maximális nyomaték hiába van meg 1800-tól 4700-as fordulatig, ennek ellenére lustának érződik a motor. Ez köszönhető annak is, hogy a hatfokozatú manuális váltó áttételezése egészen hosszú, viszont a kapcsolási érzet meglepően jó.

Érdemes tehát előzéseknél visszaváltani néhány fokozatot, 4000-es fordulatszám-tartomány felett sincs kellemetlen hangja a motornak, kedveli a fordulatot. Az egyhetes használat során kideürlt számomra, hogy nem spóroltak a hangszigeteléssel, a menetszél sem zavaró, az árához és kategóriájához mérten tehát egy kifejezetten csendes utasteret kapunk.

mg zs teszt alapjárat

Óra szerinti 130 km/óránál 2700-at forog percenként a főtengely, ilyenkor 7 literes fogyasztást ír a műszer, haladós városi használat során felkúszhat akár 8-ig is a mutató, de országúton a 6 liter sem lehetetlen. Ez egészen baráti érték ahhoz képest, hogy az ilyen apró, turbóval megfújt motorok az eddigi tapasztalataim alapján könnyedén tudtak 9-10 liter körül fogyasztani. Igaz, a kicsivel 1200 kiló feletti ZS a turbómotorral nem lesz egy erőgép, de ha kinyomjuk a szemét, akkor sem eszik 8 liternél többet. A végsebessége 180 km/h, a 0-100-as sprint 11,2 másodperc alatt teljesíthető, a kizárólag az 1,0 literes motorhoz kérhető hatfokozatú automata váltóval ez 12,4 másodpercre romlik.

Kellemes hangolású futómű

Kizárólag elsőkerék-meghajtással érhető el a ZS, az elektromosból sincs duplamotoros kivitel. Elöl MacPherson, hátul csatolt hosszlengőkaros futóművel szerelték. A szerényke teljesítmény nem sarkall féktelen csapatásra, a magas üléspozícióból mindenre van rálátás, enyhén billen kanyarban a bódé, viszont az úthibákat nagyon ügyesen mozogja ki. A Stellantis termékeihez hasonló, puha rugózás jellemzi, de valahogy mégis feszesebb, kevésbé érezni azt, hogy elpattogna a keresztbordákon, ráadásul csillapitásnál sem szűrődik be kellemetlen puffanás az utastérbe.

mg zs teszt alapjárat

A hagyományos tempomat piktogramja bekapcsolás után eltűnik a kormány mögötti kijelzőről, ami számomra zavaró volt, hiszen szeretem látni, hogy éppen mennyire lőttem be. Ráadásul gyorsításánál, a gombot nyomkodva elég szeszélyesen működött a kijelző, mert nem mindig jelent meg a beállított sebességet jelző számocska. A Comfort felszereltségű autóhoz képest a Luxury holttérfigyelőt kínál pluszban, de van hátsó keresztirányú forgalomfigyelő, visszagurulás-gátló, valamint vészfékasszisztens – és nagyjából itt ki is fújt a vezetéstámogatók sora.

Ár és összegezve

A bázismodellt tekintve az MG ZS a hazai piac egyik legjobb árú B-SUV-ja, hiszen az 1,5 literes szívómotorral 6 399 000 forinttól indul, a tesztatuó 1,0 literes motorral, Luxury felszereltségi szinttel 7 699 000 forinttól vihető, az automata váltó felára 600 000 forint. Kimagasló árelőnnyel tehát nem bír a jobban felszerelt változat, az elektromos kivitel 12-15 millió forint között indul majd.

Fatális hibának tehát nyoma sincs az MG ZS-ben, egy könnyen vezethető, kellő kényelmi és biztonsági extrával ellátott szabadidő-autóról van szó. A háromhengeres motor járása és fogyasztása is egészen kulturált, a futómű hangolását eltalálták, ahogy a külső-belső dizájnt is, a fedélzeti rendszer lassúságán pedig vélhetően egy frissítés majd segít. Nem kell tehát azonal előítéletesnek lenni a kínai kézben lévő MG-vel, el kell menni, ki kell próbálni és utána véleményt mondani. Tény, hogy hosszabb távú szerviztapasztalatok egyelőre még nincsenek, de bebiztosítva az első néhány évet az importőr 7 év vagy 150 000 kilométer garanciát kínál a ZS-re.

Az MG ZS konkurenseinek kezdő listaára (2022 július):

  • Citroen C3 Aircross 1.2 (110 LE) – 8 010 000 Ft
  • Hyundai Kona 1.0 (120 LE) – 7 249 000 Ft
  • Suzuki Vitara 1.4 48V (130 LE) – 7 440 000 Ft
  • Dacia Duster 1.0 (90 LE) – 5 249 000 Ft
  • Opel Crossland 1.2 (83 LE) – 8 250 000 Ft
  • Renault Captur 1.0 (90 LE) – 7 299 000 Ft
  • Ssangyong Tivoli 1.5 (163 LE) – 7 099 000 Ft
  • Volkswagen T-Cross 1.0 (95 LE) – 8 513 360 Ft

MG ZS 1.0 Luxury (2022)

  • Lökettérfogat: 999 cm3
  • Hengerek/szelepek: 3/12
  • Max. teljesítmény: 111 LE
  • Max. forgatónyomaték: 160 Nm
  • Hossz./szél./mag.: 4323/1809/1644 mm
  • Tengelytáv: 2580 mm
  • Saját tömeg: 1259 kg
  • Gyári vegyes fogyasztás: 6,6-7,2 l/ 100 km
  • Tesztfogyasztás: 7,9 l/100 km
  • CO2 kibocsátás: 149-163 g/km
  • Végsebesség: 180 km/h
  • 0-100: 11,2 s