2024. január 16. | 10:21

Megvan a vörös-tengeri konfliktus legújabb elszenvedője, ami már minket, magyarokat is érint.

Tegnap írtuk meg, hogy az Izrael és Hamász közötti háború kitörése óta a jemeni húszi lázadók többször is megtámadtak kereskedőhajókat a Vörös-tengeren. Ennek következtében több szállítmányozó cég úgy döntött, hogy amíg nem javul a helyzet, leállnak a szállítással.

A távolinak tűnő konfliktus ellenére a helyzet súlyosságát jól példázza, hogy a Tesla és a Volvo is kénytelen szünetet tartani a termelésben, míg partnerei más utat találnak a létfontosságú autóalkatrészek szállítására. Ám nem ők az egyedüliek, akik gyártási gondokkal küzdenek a fennakadás miatt.

Most a Suzuki jelentette be, hogy január 15-e és 21-e között leállnak a gyártósorok, miután a Japánból érkező motorok késnek az incidens miatt. Érdekes, hogy csak közvetlenül a leállással egy időben, tegnap adta hírül a cég a sokakat érintő problémát.

Nem készül a héten tehát Vitara és S-Cross az esztergomi gyárban. Ha minden jól megy, jövő hét hétfőn, azaz január 22-én már folytatódhat a termelés.

A cég képviselői megnyugtatták a dolgozókat, hogy a kimaradás nem lesz hatással közvetlenül a fizetésükre – az esetleges évközi és év végi bónuszok, műszakpótlékok már más kérdéskörbe tartoznak, de erről mi sem tudunk többet. A Magyar Suzuki közleménye szerint a kényszerszünet 4550 darab autó kiesését jelenti, valamint körülbelül kétezer munkavállalót érint.

A CNN szerint a temérdek vállalat számára létfontosságú hajózási útvonal hosszabb ideig tartó fenyegetettsége nagy mértékben árt a világgazdaságnak. Ez akár újabb inflációt is előidézhet.

Aki a fényt keresné az alagút végén, annak rossz hír, hogy az Irán által támogatott húszik addig tervezik a fenyegetést fenntartani, amíg Izrael folytatja a gázai támadásokat. A békére egyelőre azonban nincs sok esély.

Szigetváry Zsolt / MTI