2024. január 23. | 15:13

A kormány azonnal megkezdte a tárgyalásokat a helyi önkormányzattal.

Az Európai Unió egyik fontos törekvése, hogy a tagállamokban csökkentsék a városi, illetve az autópályás közlekedésre vonatkozó sebességhatárokat. A döntéshozók ezzel kívánják lejjebb szorítani a halálos kimenetelű balesetek számát.

Számos olasz városban, köztük Bolognában is bevezették a 30 kilométer/órás sebességkorlátozást a település útjain. Matteo Salvini közlekedési miniszter jelezte, készen állnak a helyi önkormányzattal történő tárgyalásokra, mivel szerinte ennek az intézkedésnek semmi értelme.

A politikus kifejtette, a közlekedésbiztonság továbbra is rendkívül fontos a kabinet számára, ám a szükségtelen sebességkorlátozások nem vezetnek eredményre, emellett pedig még bosszantják is az autósokat. Matteo Lepore, Bologna polgármestere megvédte a döntést, szerinte ugyanis ezzel az eszközzel nullára lehet csökkenteni a halálos kimenetelű baleseteket a városban.

Az első bírság Sergio Baldazzi helyi ékszerésznél landolt, aki 39 km/h-s sebességgel haladt. A férfi büntetése 42 euró, azaz 16 ezer forint, ám ez 11 ezer forintnak megfelelő összegre mérséklődik, amennyiben 5 napon belül befizeti. A megbírságolt Baldazzi úgy fogalmazott, legközelebb gyalog megy és tolja a kocsiját maga előtt.

A 30-as korlátozást több európai nagyvárosban is bevezették, vagy a közeljövőben tervezik alkalmazni. Egy évvel ezelőtt Székesfehérvár egyik komplett városrészében is kihelyezték a figyelmeztető táblákat, miután a környéken lakók jelezték az önkormányzat felé az erre vonatkozó igényüket.

A gyalogosoknak, kerékpárosoknak a 30 km/h-ra csökkentett legnagyobb megengedett sebesség növelheti a biztonságérzetét. Más kérdés, hogy az autóval közlekedők mit gondolnak ezekről az intézkedésekről. Egyelőre nincs olyan város, ahol a döntést kitörő örömmel fogadták volna az autósok.

Depositphotos