2024. január 22. | 18:40

A Tesla, a Volvo és a Suzuki nem sokkal egymás után jelentették be, hogy a Vörös-tengeren tapasztalható veszélyes helyzet miatt nem jut el hozzájuk minden fontos alkatrész, így kénytelenek leállni bizonyos időre, most az egyikük már újra is indult.

2020-ban a globális chiphiány okozott gondokat és visszaesést a világ autógyártásában. Ezen sikerült úrrá lenni végül, így az akár egy éves várakozási idők pár hónaposra redukálódtak.

2024-re azonban egy újabb nehézséggel kellett szembesülnie az autóipar néhány résztvevőjének, akik Európában termelnek, de alkatrészeik a Távol-Keletről érkeznek. Az Izrael és Hamász közötti háború kitörése miatt kialakult vörös-tengeri konfliktus okoz újabban gondokat a vízi szállítmányozásban.

A jemeni húszi lázadók ugyanis többször megtámadtak kereskedőhajókat a Vörös-tengeren, mire az érintett társaságok válaszul leálltak a szállítással, amíg nem javul a helyzet. A csapás először a Teslát és a Volvót érte utol, ám nem kellett sokat várjunk, hogy egy újabb gyártó vezessen be korlátozásokat a termelésben.

Az esztergomi Suzuki-gyár jelentette be alig egy hete, hogy a teljes múlt hétre kényszerszünetet rendel el, így nem készül el körülbelül 4500 Vitara és S-Cross. Akkor azt mondták, ha minden jól megy, 22-én hétfőn újraindulnak a sorok.

Ez így is lett, ezért visszatért minden a normális kerékvágásba. Arról nem tudni, hogy számítanak-e az érintettek további leállásra, de állítólag megoldódott a szükséges komponensek más útvonalon szállítása.

A dolgozóknak attól sem kell tartaniuk, hogy az egyhetes kimaradás megmutatkozna a fizetésükben. A modellek árait tekintve azonban nem tett ilyen ígéretet a gyártó…

Depositphotos