2023. november 07. | 15:52

A japán vállalat legnépszerűbb modellje továbbra is a Corolla, mely 1966 óta szerepel a kínálatban.

1935 augusztusában gördült le a gyártósorról a történelem első Toyotája, egy G1 pickup modell. A járművet a gyakorlatban a Toyota Automatic Loom Works szövőgépeket gyártó vállalat üzemében szerelték össze, 1937-ben innen vált önálló autógyártóvá a Toyota Motor Corporation.

Érdekesség, hogy a Toyota Industries a mai napig is gyárt automata szövőgépeket, ám nem ez áll ennek az írásnak a középpontjában. Szeptember végén a japán vállalat komoly mérföldkőhöz érkezett, elérték ugyanis a 300 milliós darabszámot, ami az eddig legyártott autókat illeti.

A közel kilenc évtizedes története során a Toyota nagyságrendileg 180 millió járművet Japánban, a maradékot pedig külföldi gyáregységekben állított elő. Aligha okoz meglepetést, hogy 53,39 millió legyártott példánnyal a Corolla számít a legnépszerűbb modellnek.

2022-ben a japán gyártó 10,5 millió járművet értékesített, ezzel zsinórban harmadik évben zárt az eladási listák élén. A Toyota továbbra is a hibrid meghajtásban látja a jövőt, már Magyarországon is elérhető a márka első tisztán elektromos meghajtású modellje, a bZ4X. A villanyautót tavaly nyáron az Alapjárat stábja is tesztelhette, ennek hátteréről ide kattintva olvashatsz.

A Toyota az elektromos átállást némileg háttérbe szorítva keresi az alternatív megoldásokat a jövő közlekedéséhez. 2021 áprilisában a magyar közönség is megcsodálhatta a hidrogénnel működő Mirai modellt. Az eseményen egyúttal felavatták hazánk első hidrogén töltőállomását is. Sokak szerint a technológia megoldást nyújthat az elektromos autókat elutasítók számára.

Depositphotos