2022. augusztus 22. | 15:32

A cél 3 másodperc alatt elérni a 100 km/h-s sebességet.

Kíváncsi vagy, melyik autó éri el a leggyorsabban a 100 km/h-s sebességet? Most megtudhatod!

A listában kizárólag gyári, szalonból megvásárolható autókat találsz, a módosított, tuningolt, kifejezetten versenypályára szánt autókat nem vettük figyelembe. Az Észak-Amerikai mérési szabvány, tehát a rollout időt nem számoló szabvány szerint mért Tesla és Lucid modellek sem kerültek fel a listára. A legtöbb gyár hivatalosan 62 mérföld/órában adja meg ezeket az adatokat (ami a 100 km/h-nak (~99.779328) felel meg), de van olyan gyártó is, ahol 60 mph a hivatalos, ebben a listában is találunk ilyet.

10. Ferrari 296 GTB, Ferrari F8 Tributo, Lamborghini Huracán Evo, McLaren 720S – 2,9 másodperc

A McLaren 720S és a Ferrari F8 Tributo dupla turbóval megtámogatott V8-assal, a Lamborghini 5,2 literes V10-essel érte el azt az értéket. A 296 GTB viszont egy konnektorról tölthető hibrid 3,0 literes V6-os motorral és 819 lóerővel.

Ferrari 296 GTB

9. Ariel Atom 4, Koenigsegg Regera, McLaren 765LT, Porsche Taycan Turbo S, Radical SR8, Lamborghini Aventador SVJ, Lamborghini Aventador 780-4 Ultimate – 2,8 másodperc

A kifejezetten könnyű, térvázas Ariel Atom 4 és a Radical SR8 az egyik véglet, a másikon a teljesen elektromos Porsche Taycan Turbo S, a hibrid Koenigsegg Regera, a McLaren 765 LT és az Aventador a lecsupaszított SVJ és a civilizáltabb 780-4 Ultimate kivitelben.

Koenigsegg Regera

8. Caterham 620R – 2,79 másodperc (0-60 mph)

Anatómiájából adódik, hogy a Catherham mindig nagyon gyorsnak érződik, főleg a 2,0 literes, kompresszoros Ford motorral, 315 lóerővel.

7. Porsche 911 Turbo S (992), Radical RXC GT (0-60 mph) – 2,7 másodperc

A legfrissebb 911 Turbo S 650 lóerőt teljesít, a 2,7 másodperces 0-100-as sprinthez viszont kell a Sport Chrono Pack. A Radical egy közúti versenyautóként 900 kilós leszorítóerőt produkál, ugyanazt a 400 lóerős, 3,5 literes V6-os turbómotort kapja, mint a Ford GT, a 2,7-es sprinthez viszont a 650 lóerős változatra lesz szükség.

6. Bugatti Chiron, Ferrari SF90 – 2,5 másodperc

Az 1500 lóerős Bugatti 8,0 literes W16-os motorral, a 990 lóerős Ferrari V8-as turbómotorral, három elektromotorral hozza ezt a számot.

5. Bugatti Chiron Super Sport – 2,4 másodperc

A W16 itt már 1610 lóerőt teljesít, a fontosabb viszont az, hogy a 300 km/h-hoz 12,1 másodpercre van szüksége.

4. Ultima RS, Ultima Evolution Coupé – 2,3 másodperc (0-60 mph)

A brit márka pályára szánt képződményei közül a korosabb Ultima Evolution kompresszoros V8-as Chevy motorja, 6,8 literes és 1020 lóerős, az RS verzióban ugyanez az LT5 V8-as 1200 lóerőt teljesít.

3. Pininfarina Battista – 2,0 másodperc (0-60 mph)

A Battista elektromos hiperautó műszakilag megegyezik a Rimac C_Two-val, de „csak” 1900 lóerőt mutat papíron. Aki ilyet akar, annak 2 millió fontot, vagyis nagyjából 960 millió forintot kell megspórolnia.

2. Rimac C_Two – 1,85 másodperc (0-60 mph)

A négy villanymotorral rendelkező, szénszálas karosszériás Rimac 1940 lóerőt teljesít, a 120 kWh- akkupakkból pedig 640 kilométeres hatótáv is futja.

1. Aspark Owl – 1,7 másodperc (0-60 mph)

Elektromos utcai autóval 2 másodperc alá menni? A Japán Aspark 2010 lóerős autóját négy villanymotor hajtja, 1900 kiló és elvileg 400 km/h-s végsebességre is képes. 50 darab készült belőle, darabját 2,5 millió fontért, vagyis 1,2 milliárd forintért dobálják.

Autocar

Autocar

Képek: Depositphotos