2017. augusztus 16. | 14:27

Jelen írásomban szeretnék néhány mondatban bemutatni egy olyan versenysorozatot, mely nem élvez nagy figyelmet a magyar közönség részéről, pedig nagyon is megérdemelné.

Ez nem más, mint a ralikrossz.

A versenyeket zárt pályán rendezik, részben szilárd, részben laza burkolaton, így az autóknak mindkét terepen helyt kell állniuk. Komoly mérnöki és versenyzői tudást, felkészültséget igényel, a pályán ugyanis elképesztően sok a test-test elleni küzdelem, a rajt is úgy történik, hogy öt autó közvetlenül egymás mellé áll.

A sportág bölcsője Európa, azon belül is Nagy-Britannia, az első futamot 1967-ben rendezték.

Lóerőben nagyon nincsen hiány, az autók többnyire 500 lóerőt tudnak leadni, de előfordult már 600 lóerő feletti teljesítmény is.

Bizony nagyon kemény a küzdelem

A magyar érdekeltség nem akármilyen, Lukács Kornél „Csucsu” az FIA által megrendezett világbajnokságon harcol a pontokért, ebben az évben 12 országban rendezik meg a sorozatot. Nyirádon jelenleg pedig nemzetközi szintű ralikrossz versenyt rendeznek, minden információ megtalálható a versenypálya hivatalos Nyirád Motorsport Centrum weboldalán. 

Lukács Kornéllal hamarosan egy portré anyagot közlünk, ahol a ralikrosszon kívül sok egyéb dologról szó lesz, ami a versenyzéssel és az autósport világával kapcsolatos. Érdemes lesz tehát követni minket. 

Addig is ajánlom megtekintésre ezt a videót:

Facebook/Csucsu RX