2017. július 05. | 17:29

Természetes környezetben tesztelhettünk öt terepjárót a frissített off-road pályán, Zsámbékon. Nézd meg videón is a SUV-ok küzdelmét extrém terepen!

 

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=Bca4v7QtaP8[/embed]


A Drivingcamptől kaptunk meghívást az elmúlt héten, egy olyan rendezvényre, ahol SUV-kat tesztelhettünk mesterségesen kialakított off-road pályákon. Ez a vezetéstechnikai centrum lényegében azért épült, hogy az amatőrök és a profik is egyaránt tesztelhessék tudásukat, feszegethessék autóik terepképességeit. A biztonságosan kialakított pályákon festői környezetben gyakorlatozhattunk, képzett instruktorok mellett.

 

Off-road teszt - Driving Camp

Akár a határokat feszegető, 30°-os dőlésszöget is kimaxolhattuk volna egy jobb képességű terepjáróval, de ezt inkább a Senior sofőrökre bíztuk! A 2012. szeptember 1-ei nyitás óta, a betonpályák mellett lehetőség nyílik terepen tesztelni az autókat, ahol ráérezhetsz arra, hogy hogyan használd az autó nyomatékát, kezeld a járművet mély vízben, és hogy hogyan fejleszd a gépkocsi egyensúlyának megtartására begyakorolt technikákat.

Off-road teszt - Driving Camp
A szervezők igyekeztek a crossoverek széles palettáját a rendelkezésünkre bocsájtani, hogy öt akadályt teljesítve bizonyosodhassunk meg arról, hogy ezek a kocsik valóban képesek terepen is teljesíteni. Megérkezve a helyszínre, a parkolóban pillanthattuk meg a tesztalanyokat, egy Suzuki Vitara, Audi Q3 és Q5, egy Isuzu D-Max, és a feljebb sorolt Range Rover Sport és Mercedes G-osztály személyében. Talán az Audik lógtak ki kicsit a sorból, hiszen az Audi prémium terepjárói valóban csak a városba teremtettek, a poros út tőlük áll talán a legtávolabb.

Off-road teszt - Driving Camp
Első körben a lépegető elnevezésű pályára érkeztünk, amely úgy volt kialakítva, hogy mindig a keresztben lévő kerekek estek a mélyedésekbe. A zárt difis rendszerek, mint az Isuzu, Range Rover és a G-osztály gond nélkül oldották meg a feladatot, a többi is természetesen végigment, bár nekik keményebben kellett küzdeniük a bent maradásért.

Off-road teszt - Driving Camp
A második akadályon egy emelkedő és a lejtő elé keveredtünk, ahol azért érdemes volt tisztázni, hogy autónk első és hátsó terepszöge milyen tartományban mozog. Ez emelkedőn egyenletesen, nyomatékból, bő gázzal tepertünk felfelé, lefelé pedig csak a fékkel kellett játszani, természetesen sebességben, lehetőleg egyes fokozatban gurulva. A három ügyesebb darab gyakorlatilag fék nélkül oldotta meg a meredek lejtőt, de az Audik és a Suzuki is becsületesen helyt állt.

Off-road teszt - Driving Camp Off-road teszt - Driving Camp
A harmadik ponton a nyomaték áthelyezését szemlélhettük meg közelebbről, megfigyelhettük, hogy hogyan helyezik át a SUV-k a nyomatékot egyik tengelyről a másikra. A billenés után az autók leátlóztak, a pálya kialakításának köszönhetően akár 30-50 centiméterrel is megemelkedhettek a kerekek. A Range Rover légrugói nagyon látványosan dolgoztak, érdemes volt őket kívülről is megcsodálni.

Off-road teszt - Driving Camp
A negyedik akadály a félmérleg-hinta nevet kapta, az autók baloldali kerekeit vezettük rá a rámpára, amely egy idő után átbillent. Simán vették a tesztalanyok az akadályt, bár belülről kissé félelmetesnek érződött a hintára való felhajtás.

Off-road teszt - Driving Camp Off-road teszt - Driving Camp
Az utolsó akadályokat már csak a Range Rover Sport és a G-osztály teljesíthette, először egy 30°-os oldaldőlésű dombon hajtottak végig, majd sorrendben a következő százalékkal bíró emelkedők és lejtők következtek: 40-60 80-80 60-40. Végül ismét a Mercedes lopta el a showt, a vezető instruktor által vezérelve mászott le a vízzel elárasztott sziklás falról, meglehetősen magabiztosan.

Off-road teszt - Driving Camp Off-road teszt - Driving Camp

 

 

Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!