2017. január 03. | 10:59

Ha autószimulátorról van szó, nem hagyhatjuk ki a Need for Speed-sorozatot, ami az egyik legtöbbet eladott pc-s játék sorozat a világon

Az Underground 2 a maga 2004-es kiadásával már „réginek” számít, viszont még ma is élvezettel lehet vele játszani, hogy miért is, az itt kerül részletezésre.
A segítségünk, Rachel, akit Brooke Burke-ról mintáztak

Hogy miről is szól a játék, az nem kérdés, természetesen a versenyzésről, viszont ez a rész, ahogy az elődje, az Underground első része, az éjszakai városi versenyek világába kalauzol. Nem találkoztam olyannal, aki a történetéért játszotta volna a NFS bármelyik szériáját, de azért igyekeztek egy kis sztorit is belevinni a dologba, amit nem is részleteznék, hisz mindenki leüti a billentyűt, hogy folytatódhasson tovább a száguldás. De arról már érdemes szót ejteni, hogy kiváló marketing érzékkel voltak megáldva az EA-nél, mert a játékban szereplő Rachelhez (aki a segítséged, eligazít a játék világában, ja és nem mellesleg egy Nissan Skyline GT-R-t kapsz tőle kölcsön a játék legelején) Brooke Burke-ot kérték fel alapanyagnak, és meg kell mondjam, a pixelek semmit nem csúfítottak rajta… hiába na, dögös csaj és iszonyatosan jó autók, egyszerűen nem lehet ezzel mellélőni.
A terület, amin szabadon barangolhatunk: Bayview

A grafika nem eget rengető mai szemmel, de nagyon jó volt 12 évvel ezelőtt, és még most sem bántja a szemet. Az utcán fel-alá grasszáló civil autók felismerhetetlen dobozok csupán, de nem is fókuszálsz rájuk, maximum annyira, hogy kikerüld őket. Viszont az te és ellenfeleid autói szépen kidolgozottak, öröm rájuk nézni (főleg miután kicsit megtuningoltuk őket, de erről később), és a téged körülvevő kitalált Bayview városa is szemet gyönyörködtető a maga fényárjával és kertvárosi övezetével együtt. Különböző versenytípusok léteznek a játékban, mindegyik más-más képességet vesz jobban igénybe mind a játékostól, mind az autótól:
  • Sprint: A-ból B-be eljutni a városban, érj célba elsőnek.
  • Circuit: körverseny, a városban kijelöl egy pályát a gép, és különböző számú kört kell teljesíteni rajta.
  • URL (Underground Racing League): egy minibajnokság, ahol különböző versenypályákon kell körversenyeket teljesíteni, amikért pontokat kapunk és az a cél, hogy a végén (legalább) összesítésben nyerj.
  • Drag: gyorsulási verseny, ahol az autó két tulajdonsága számít: hogy mennyire gyorsul, és mennyi a végsebessége. Ez az egyetlen olyan versenytípus, ahol mindenképp neked kell váltani a sebességfokozatok között (naná, hisz ez benne a lényeg), még akkor is, ha a beállításokban arra nyomtál, hogy automatikusan váltson.
  • Drift: a lehető legnagyobb sebességgel a lehető legnagyobb szögben kell csúsztatni az autót úgy, hogy ne érjen a falhoz. A csúszás minőségétől függően kapod a pontokat, amiket a verseny végén összesítenek. Itt nem számít, ki ér be először a célba.
  • StreetX: a pálya hasonló a drift pályákéhoz, nagyon kanyargós, és ami legfontosabb, nem lehet használni a verseny alatt a nitrót, így tényleg csak az ügyességedre hagyatkozhatsz.
  • Outrun: a városban található ellenfeleket hívhatod ki, ha a közeledbe érnek. Át kell venned a vezetést tőlük, majd le kell hagynod őket úgy, hogy bármerre mehetsz a városban, nincs meghatározott pálya (ha te üldözöd az ellenfeled, a GPS folyamatosan mutatja az irányt). A cél az, hogy minimum 300 méterre lehagyd az ellenfeled.
Minden megnyert versenyért pénzt, és reputation pontot kapsz. Pénz értelemszerűen az autód fejlesztésére kell, a reputation pont pedig ahhoz, hogy minél több fotózásra hívjanak. Ugyanis ha híres leszel a megnyert versenyek után, a címlapra akarnak majd tenni, amiért ráadásul pénzt is kapsz. A fotózáson te választhatod ki, milyen szögből fotózzák az autódat, nyitott/csukott ajtókkal, motorháztetővel, csomagtartóval, stb., és a játékban készült címlapokat le is menthetjük.
Elég csupaszon kezdődik a játék, a teljesítmény lehangoló, a nitró hiánya szembetűnő

Kezdetben nem túl erős autókat kapsz, és a tuningolhatóságuk is eléggé véges, hogy sikeresen befejezd a játékot, mindenképpen autót kell majd váltanod. De már a kezdőautók között is feltűnik a Mazda MX-5 Miata, amit már sok helyen megénekeltek az egyik legjobb élményautónak 50:50-es tömegarányával, hátsó hajtásával, és sorolhatnám. De ott van a kezdőautók között a Honda Civic, Ford Focus, Peugeot 206 is. Ők különösen érdekes látványt nyújtanak, amikor agyon vannak tuningolva kívül-belül. A játékban lehetnek szponzoraid is, akik bár érdemben nem befolyásolják a játékmenetet, de ha teljesítjük azokat a versenyeket, amiket kiírtak, egy csomó pénzt nyerhetsz, nem mellesleg egyedi autókra tehetünk szert, például Snoop Dogg helyett mi terpeszkedhetsz a Cadillac Escalade-ban, vagy repeszthetsz a Pontiac GTO-val, vagy ha a japánokhoz húz a szíved, akkor ott az Infiniti G35. Ahogy haladsz előre a játékban, úgy választhatsz egyre erősebb gépeket, az MX-5-ödet végül lecserélheted MX-8-ra, a Toyota Corollád Celicává cseperedik (Úristen, még mindig milyen gyönyörű ez a Celica…). Hiába amerikai a játék, az Audit nem tudták kihagyni a buliból, itt képviselteti magát az A3-mal és a TT-vel, amiket a játék közepén szerezhetsz meg. Ha megnézzük, nagyon erős a japán autók túlsúlya a játékban, a szponzoroktól szerezhető autókon kívül 16 típusnál találhatjuk azt, hogy a Mazda, Toyota, Honda, Nissan vagy a Mitsubishi gyártotta. Azt kell mondjam, ez egy boldog korszak volt… Nem véletlenül kerültek a játékba ezek az autók, ha a gazdájuk odafigyelt a rozsdára, ezek még most is elpusztíthatatlan japánok, és nagy élvezettel lehet őket vezetni.
Dolgozik a nitró a Nissanban


Mint látható, egészen vad dolgokat össze lehet hozni egy kis tuninggal

Hogy az autót alkatrész szinten egyre inkább feltuningold, nem kérdés, hisz a versenyzéshez elengedhetetlen, hogy a legjobb teljesítményt nyújtsa autód. Kezdetben mindig a motorvezérlő elektronikához érdemes hozzányúlni, már azzal, hogy kiütöd a sebességkorlátozást, nagyon sokat nyerhetsz. Persze aztán jön a többi, jobb gumik, fékek, motor, súlycsökkentés érdekében kidobod az üléseket. Na és nem szabad kihagyni a nitrót se, avagy nitrogén-oxidot, amit verseny közben használva drámaian növekszik az autód teljesítménye, és elég sokszor a nitró helyes alkalmazásán áll vagy bukik egy verseny végkimenetele. Van lehetőséged manuálisan is optimalizálni a motort, mikor-hogyan adja le a teljesítményét, ezáltal a különböző beállításokkal jobban szerepelhetsz a kanyargósabb pályákon, vagy ha inkább a kezelhetőséget szeretnéd háttérbe szorítani, és a végsebességre és gyorsulásra menni, azt a hosszabb és egyenesebb pályákon fordíthatod az előnyünkre. Igazából nem olyan nehéz a játék, jómagam külön tartok autókat a különböző pályákra (persze mindig van egy kedvenc). Az optikai tuning egy olyan oldala a játéknak, ami nem szükséges, de nagyban hozzájárul a hangulathoz. Talán a teljes Need for Speed palettából ebben a részben a legjobbak a lehetőségeid az optikai tuningra. Hogy más színre fújhatod az autódat? Ugyan kérlek, ennél sokkal többre vagy képes, mint egy egyszerű színre fújásnál. Csak a külső visszapillantó tükrök esetén lehetőségek garmadájából választhatsz, de szinte bármit megváltoztathatsz az autón, így azt teljesen a magad képére formálhatod. Egyáltalán nem kell visszafognod magad, ha akarod, neonlámpákkal tűzdelheted meg kocsidat kívül-belül, miközben agyonspoilerezheted. Itt igazán kivetkőzhetsz magadból, csak a képzeleted (és a játékban szerzett pénzed) szab határt mindennek.
Akár egy rendes teljesítménymérésen, megkapjuk a görbéket, mekkora fordulatszámon milyen erős az autónk

A játék egy újabb markáns pontja a zene, amit zseniálisan eltaláltak. Ha felcsendül a Black Betty Spiderbait-től, a Nobody a Skindred-től, vagy a Riders On The Storm, az I Need Speed, nem tudok másra gondolni, mint erre a játékra. Nincs uralkodó stílus, kellemesen oszlanak meg a különböző zenei irányzatok, és ez így van jól, így válik komolyan élvezhetővé azoknak is, akik amúgy egyes stílusokat nem preferálnak. Hogy ne lehetne szeretni azokat a számokat, amik a monitor/TV előtt töltött boldog kockulások közben hangzottak el? Hogy a játékot megjelenésekor mindenhol átlagon felül pontozták a kritikák, szinte borítékolható volt, ami megdöbbentőbb, hogy még most több mint egy évtized távlatából se tűnt el a neve a süllyesztőben. 2004 és 2005 egyértelműen a Need for Speed évei voltak, előbb az Underground 2, majd a Most Wanted jött ki, és máig azon megy a vita, melyik a legjobban sikerült Need for Speed. Én nem versenyeztetném ezt a kettőt egymással, inkább elfogadom azt a tényt, hogy mást és mást akartak nyújtani, és hogy a Most Wanted már a Need for Speed ösvény egy (ha nem is sokkal, de) későbbi szakaszában lett alkotva. Még is, ha egy fél órás kikapcsolódásra vágyom, elő-előveszem, és lenyomok rajta egy-két pályát, új és új beállításokkal, vagy csak kinézetre gyúrok, és ennek megfelelően suhancosra dobom össze az autót. És a nagybetűs ZENE, amit ha meghallok, akkor nem is kell időgép, mert magamtól visszarepülök 2004-be: [embed]https://www.youtube.com/watch?v=sNEqItE9Yrk[/embed] Gondolom, most nem egy ember újra leporolja a játék DVD-tokját, és újra felrakja a gépére... mit beszélek, hisz le se töröltétek, UGYE? Forrás: https://en.wikipedia.org/wiki/Need_for_Speed:_Underground_2 http://nfs.wikia.com/wiki/Need_for_Speed:_Underground_2/Cars