2017. május 23. | 17:23

Az autó dizájnerek a '70-es 80'-as években kezdték el kiélni magukat igazán, ám az olaszok voltak azok, akik formatervezésben már akkor az élen jártak

Citroën Karin 1980

A Francia koncepció Párizsban mutatkozott be 1980-ban. Csillogó, piramis alakú dizájn, Trevor Fiore tollából. Süllyesztett üvegfelületekkel és pillangó ajtókkal rendelkezett, az autó teteje egy A3-as papír méretével volt egyenlő, a csúcsos kialakításnak köszönhetően. Különlegessége az elől található három ülés, valamint hidropneumatikus lengéscsillapítás, ami már a Citroën DS-ben is megtalálható volt.  

Ford Maya 1984

A formaterv Girorgetto Giugiaro kezei közül került ki 1984-ben, a Ford Maya egy középmotoros, 3.0 literes V6-ossal volt felszerelve. A Ford számolt az autó sorozatgyártásával mert rengeteg praktikus megoldással rendelkezett, köztük a Targa tetővel, de a piacra nem került már ki. Később sok kritikát kapott Lotus Etnához való hasonlósága miatt.

Lamborghini Athon 1980

Egy olasz magánvállalat, a Bertone alkotta meg a Lamborghini Athon-t, mert örök hűségüket szerették volna kifejezni a torinói cég felé. Akkor készült el, mikor a Lambo épp felszámolás alatt állt, a pénzügyi válsága miatt nem került sorozatgyártásra, a koncepcióautót egy múzeumba helyezték el, ezzel nagyobb érdeklődést kiváltva a sajtó részéről.

Lancia Stratos Zero (Bertone) 1970

Nuccio Bertone 1969-ben az egyik cimborájától vásárolt egy Lancia Fulviát, amelynek lecsupaszítása után egy Gandini-stílusú koncepcióautót készített belőle. Bertone a futurisztikus, középmotoros autót a Fulvia pótlására tervezte, ám a Lancia a Pininfarinát preferálta, így Bertone hoppon maradt.

Toyota CX-80

FCX-80 néven is ismertté vált a Toyota prototípusa, amit 1979-ben mutattak be a Tokiói Autó Szalonon. Egy igazi városi autónak tervezték, amely könnyű és kompakt autó révén majd kevéske fogyasztásával járul hozzá a környezet megóvásához. A motorháztető meredeken lejtett, középen az aránytalan fényszórókkal. Az elsőkerék meghajtásnak köszönhetően a kabinja tágas volt és sík padlóval rendelkezett. Az oldalsó ablakokat meglehetősen magasra szabták, bár ezt ellensúlyozták az ajtókon található, ormótlan nyílások.

Maserati Boomerang 1971

A Maserati Boomerang 1971-ben lépett a színre egy nem működő prototípusként. Egy év múlva belepakolták a Maserati Bora technikáját, úgy már lehetett vele közlekedni. Egyetlen darab létezik belőle a világon, de miután pár alkalommal kiállították – egy Genfi Motor Show alkalmával eladták egy magánszemélynek, nyilván komoly összegért, titokban.

Alfa Romeo Carabo 1968

Az autót Marcello Gandini tervezte, akárcsak a későbbi Lamborghini Countach szériamodellt is. A Carabo sportautó-tanulmány a '68-as Párizsi Autószalonon debütált és az első megdöbbenések után nagy sikert aratott. A 230 LE-s, injektoros V8-as, 1995 cm3-es Alfa Romeo motort hátul, középen építették be, amely a hátsó kereket hajtja és 5 sebességes manuális váltóval van felszerelve. Forrás: