2017. március 13. | 13:18

Ahogy ígértük, összegyűjtöttünk ismét 8 motort, amelyeket feltétlen ismerni kell, ha érdeklődünk az autózás iránt. Tökéletes hang, végletekig húzható teljesítmény, jó karakter, megbízhatóság - ezek tesznek egy motort igazán jóvá. Lássuk hát az összegyűjtött adagot!

Kattints, ha kíváncsi vagy a 8 motor, amit minden autó rajongó imád sorozat I. részére!

1. Toyota 2JZ-GTE

A motor, amit már mindenbe beleraktak, állítólag egy kanapéból is driftautót csinál. 3000 köbcentis, dupla vezérműtengelyes, kétturbós sorhat motor, amit már gyári alkatrészekkel is igen magas teljesítményűre lehet húzni. Gyártották turbó nélkül is, de az igazi népszerűséget érthetően a feltöltős verzió élte meg. Megtalálható Toyota Supraban, Aristoban és bizonyos Lexusokban is.
Toyota 2JZ-GTE

Hengerűrtartalom: 2997 ccm Nyomaték: 435  Nm Teljesítmény: 276 LE Motor elrendezés: Soros hathengeres dupla turbófeltöltős benzinmotor
Toyota Supra

2. BMW S85

Vitathatóan a valaha gyártott legszebb hangú BMW motor a mai napig. 500 lóerő feletti teljesítménnyel és 520 Nm forgatónyomatékkal. Az 5000 köbcentis motort, a BMW Forma 1 szereplése inspirálta. 8250-es fordulatig húz közben olyan hangokat kibocsátva, amihez kevés dolog fogható. 5 évig gyártották, ezzel szerelték az akkor aktuális M5 és M6 modelleket.
BMW S85 motorblokk

Hengerűrtartalom: 4999 ccm Nyomaték: 520  Nm Teljesítmény: 500 LE Motor elrendezés: V10 szívó benzinmotor
BMW E60 az S85-ös blokkal

 

3. Honda C32B

3200 köbcentis, szívó V6, ami 8000-es fordulat fölé forog. Fejlesztésében Ayrton Senna is segédkezett. Gyártásánál több formabontó újdonságot alkalmaztak, ezáltal kisebb tömeget, vékonyabb hengerfalat érhettek el az Alumínium- Szénszálas ötvözettel. A „japán Ferrarit”, azaz az NSX-et szerelték ezzel a blokkal.
Honda C32B blokk

Hengerűrtartalom: 3179 ccm Nyomaték: 304  Nm Teljesítmény: 290 LE Motor elrendezés: V6 szívó benzinmotor
Honda NSX

4. Subaru FA20/ Toyota 4U-GSE

4 hengeres, boxer elrendezésű szívómotor, 200 lóerővel. Ugyan sok kritika éri, amiért csak 2000 köbcenti a hengerűrtartalma, az egyik legjobban építhető modern motor. Rengeteg utólagos turbószett is elérhető hozzá temérdek kiegészítővel. Kellemes, tipikus boxer hangjával megérdemelt helye van listánkon. Subaru BRZ és a Toyota GT86 máig gyártott erőforrásai.
Toyota 4U-GSE blokk

Hengerűrtartalom: 1998 ccm Nyomaték: 205  Nm Teljesítmény: 200 LE Motor elrendezés: Négyhengeres boxer szívó benzinmotor
Toyota GT86

5. Nissan SR20DET

A CA18DET utódja, amely szerencsére kiküszöbölte az előd megbízhatósági problémáit, megtartva annak előnyeit. Annyira népszerű, hogy bizonyos autóépítő cégek kifejezetten a típusra vannak specializálódva. Gyárilag is eltérő teljesítménnyel adták ki a különböző típusokban, utólagosan építve pedig léteznek elképesztő, 500 lóerő fölötti teljesítményű darabok. Megtalálható számos Nissan típusban.
SR20DET blokk

Hengerűrtartalom: 1998 ccm Nyomaték: 275  Nm Teljesítmény: 217 LE Motor elrendezés: Soros négyhengeres turbófeltöltős benzinmotor
Nissan Silvia S14

6. Cosworth YB

A legendás Sierra RS Cosworth motorja, 200 lóerő körüli teljesítménnyel és kellemes hangzással. 5000 darab készült homologizációs céllal az A csoportos rallyba. Bizonyos források szerint, 1992 környékén az Ausztrál Sierra csapat 680 lóerő körüli teljesítményig húzták RS500-ukban a motort. Egyedüli igazi vetélytársa az összkerékhajtású R32 Skyline volt.
Cosworth YB

Hengerűrtartalom: 1993 ccm Nyomaték: 245  Nm Teljesítmény: 204 LE Motor elrendezés: Soros négyhengeres turbófeltöltős benzinmotor
Ford Sierra RS Cosworth

7. Ferrari F120

A GTO motorjának alapjaira épült, 2.9-es duplaturbós motor, amit kifejezetten az F40 számára fejlesztettek ki. Enzo Ferrari utolsó remekműve, aminél személyesen követte a gyártást halála előtt.  478 lóerőt és 557 Nm nyomatékot juttatott az aszfaltra, amivel 4.1  másodperc alatt volt 100-on az F40.
F120-as blokk

Hengerűrtartalom: 2936 ccm Nyomaték: 577  Nm Teljesítmény: 471 LE Motor elrendezés: V8 dupla turbófeltöltős benzinmotor
Ferrari F40

8. Alfa Romeo 3.2 Busso V6

Ugyan az Alfa motorok nem megbízhatóságukról híresek, a Busso egy remekül sikerült széria. 250 lóerőt és 300 Nm forgatónyomatékkal kellemes adatokat tudhat magáénak. Számos jó tulajdonságai mellé pedig még egészen gyönyörű is lett. Megtalálható a 156 GTA, 147 GTA, GT, 166, GTV, Spider Alfa Romeo modellekben, illetve a Lancia Thesisben.
Alfa Romeo Busso

Hengerűrtartalom: 3195 ccm Nyomaték: 322  Nm Teljesítmény: 260 LE Motor elrendezés: V6 szívó benzinmotor
Alfa Romeo GT

Forrás: Ajánlott cikkek:
  • Címkék:
  • Top