2017. április 13. | 13:53

A Golf-alapjaira épített kompakt SUV lehet a márka első nagyteljesítményű SUV-ja, ami a Qashqai dominálta piacra próbál majd betörni

A T-Roc idén nyáron lesz bemutatva, ősztől már az értékesítést is elkezdik. Ugyanarra az alapra épül akár az Audi Q2 vagy a Seat Ateca, így a nem jelentett túl nagy mérnöki kihívást a Volkswagen-konszern motor- és váltócsaládját beleépíteni.
Az új T-Roc a Volkswagen új lovagja, akinek az a dolga, hogy megtörje a Qashqai dominanciáját a kompakt SUV-ok terén

„Igen, persze hogy el tudok képzelni erősebb motorokat is belé, és fel is készültünk erre az eshetőségre.” – nyilatkozta Frank Welsch, a márka fejlesztésekért felelős vezetője „Nem hívnám majd GTI-nek, hiszen egy SUV-ra mégsem illik igazán ez a cím, de sokkal inkább egy R-modellnek.” „Az első dolgunk most elindítani az alaptípust és megnézni, hogy fogadják. Ha igény van egy még erősebb kivitelre, szívesen kielégítjük ezt az igényt. Hatalmas potenciál van az autóban, amit örömmel aknázunk ki, ha ezt a vásárlóink szeretnék.”
A legújabb Golf R négyhengeres 2.0 literes motorral van felszerelve, 314 LE teljesítménnyel és 400 Nm-es nyomatékkal rendelkezik, ami alig 4.6 másodperc alatt gyorsítja az autót 0-ról 100-ra, ha a hétsebességes DSG váltóval van felszerelve. Nem valószínű, hogy ilyen gyorsulási értéket tudna majd produkálni a T-Roc, a rosszabb légellenállási tényezője és nagyobb súlya miatt.
A Volkswagen az utóbbi időben nagyon ráment az autóinál erre a szögletes-futurisztikus belső térre, de nekem nagyon tetszik

Az egységesség jegyében használja az autó a közös MQB A-platformot, ami által lehetőség lesz az új kompakt SUV-ot plug-in hibrides GTE-modellként is gyártani. Egyelőre vita tárgyát képezi a dízel-motorok sorsa a konszernen belül a kisebb autókba, ugyanis az új emissziós normáknak való megfelelés meglehetősen drágává teszi a dízelmotorok fejlesztését és gyártását. Tisztán elektromos változatot nem valószínű, hogy készítenének a T-Rocból, azonban a Volkswagen egy teljesen elektromos modellcsaládot tervez piacra dobni 2020-ban a MEB-platformra.
A Genfi Autószalonon lehetett megcsodálni a Volkswagen új modelljét, ami egy új kategória első képviselője a márkánál

Welsch azon nyitottsága, hogy a T-Rocból inkább R-modellt készítenének GTI helyett mutatja, hogy utóbbi címet a népszerű hot-hatcheinek kívánja fenntartani. Ettől függetlenül szeretnék a GTI-palettát is szélesíteni egy belépő-szintű Up GTI-vel, amit várhatóan a jövő évben fognak elkezdeni gyártani. Ha tetszett a cikk, kérlek oszd meg a Facebookon. Köszönöm! Forrás: