2017. augusztus 28. | 20:11

Vannak ritka autók. Vannak kultautók. És van a DeLorean DMC-12.

Szerintem nincs olyan ember a földön, aki ne tudná, mi is a DeLorean DMC-12, még azok is, akiknek általában nincs közük az autókhoz, rögtön vágják a DeLoreanre: fluxuskondenzátor és MAGASSÁGOS EGEK! Igen, a Vissza a jövőbe időutazó masináját is egy DeLoreanbe csomagolták, ahol a 88 mérföld/órás sebességnél villámok cikáztak, majd lángcsóvát hagyva maga után az úton a téridő-kontinuum másik szegletébe váltott az autó.
Egy DeLorean Texasból, némi fogalomzavarban: Vissza a jövőbe helyett Szellemirtók matricázást kapott

Szóval ennyi, amennyit még az is tud, aki csak a tévé képernyőjén ismerkedett meg ezzel a kultautóval. A bennfentesebbek már azt is tudják, hogy szálcsiszolt rozsdamentes acél borítása tényleg kiállja az idő próbáját, hogy egy érdekes, svéd-francia V6-os motort használt, aminek 2.849 köbcentijét a Peugeot-Renault-Volvo trió alkotta meg. De akár a névadó DeLoreanről is hallhatott ezt azt, aki egy kicsit körbenézett, ugyanis nem hiába nem lehet ma hallani a DeLoreanről, mint gyártóról: csődbe ment, ráadásul azt is úgy, hogy John DeLorean egy kis kokain-sefteléssel akarta megsegíteni a cégét, próbálva elkerülni az elkerülhetetlent. Amiről aztán kiderült, hogy az FBI „kérése” is benne volt a dologban, amit nem nagyon lehetett visszautasítani, így a tárgyalás végén ejtették a kokain-vádakat. Ez az autó tényleg az, amiről szinte bármennyit lehetne írni, hiszen annyi minden van benne. Kezdve azzal, hogy Giorgietto Giugiaro tervezte, hogy a Lotus adta az alvázát, vagy hogy a brit kormány súlyos pénzekkel támogatta a gyártást. Utóbbira azért is volt szükség, mert Észak-Írországban, ahol gyártották elég forró volt a helyzet. Az írek legendásan nem jöttek ki az angolokkal már régen se és még ha nem is volt olyan súlyos a helyzet, mint a XIX. században, amikor is a burgonyavész miatt megcsappant a lakosság az akkori több mint 8 millióról. Annyira kicsit, hogy ma is csak 5,5 millióan lakják a smaragdzöld szigetet. Na de nem volt azért ennyire drámai a helyzet, Észak-Írországban csak munkanélküliséggel és az IRA-val kellett számolni.
A blogger veteránkorú autója, ami a szükséges javításokon és fejlesztéseken felül nem szorult restaurálásra

Persze, manapság is hallani mindenhonnan, hogy terrorakciókat hajtanak végre, de ha összevetjük a régi helyzettel, semmiben sem jobb volt jobb már 70-es, 80-as években sem, amikor is az IRA, az írek terrorszervezete tevékenykedett és a brit kormány valahogy be akarta tömni az írek száját. Hát ebből lett a kormányzati pénzpumpa, hogy munkahelyeket létesítsenek, de az is valahogy kézen-közön eltűnt, megcsappant. Ezek után nem csoda, ha John DeLorean még a kokóbizniszt is bevállalta. Egy szó mint száz, van mit mesélni erről az autóról, amit talán nem is tudna más hitelesebben elmesélni, mint akinek van egy ilyen csodája a garázsban. Az Élet egy Deloreannel blog pont erről szól, amiben mindennel kapcsolatban olvashatsz, ha érdekel a típus. Akár még eladó DeLoreant is találsz, igazi gyűjtői darabot!