2017. június 13. | 17:09

Egyre feljebb lépegetek, a középkategóriás autók kölcsönzése van soron, amik között már finomabb darabok is befigyelnek, lásd BMW, Audi vagy Mercedes

A kisautók és az alsó-középkategória után jöjjön a középkategória, ahol már mintha „valamirevaló” autókat is lehetne találni. Persze a magyar helyzetből kifolyólag sokan kicsit félreértelmezik a középkategóriát. Főleg a pénztárca szűkössége miatt, de itthon sokkal elterjedtebbek az alsó-középkategóriás autók, olyannyira, hogy az emberek legnagyobb részének már egy Skoda Octavia, vagy egy Volkswagen Golf jelenti a középkategóriát. Pedig azért lásd be, megkérdezel egy németet, mi neki a középkategória, mondja is:
  • Mercedes C-osztály
  • 3-as BMW
  • Audi A4
  • Volkswagen Passat
És ha ma valaki kigurulnál a szalonból egy új C-Mercivel, sokkal inkább övezné glória az autót, mint amennyit egy középkategóriás járgány máshol kapna. Ez egyfelől lesújtó, hogy a magyar társadalom nagy része nem engedheti meg magának a normális középkategóriás autókat – vagy ha hozzá is jut, általában öreg levedlett importpéldányokról van szó, lásd hogy pörög az E46 import piac. Másrészt viszont, ha a kölcsönzési oldalról nézzük, van egy hatalmas előnye a dolognak: Viszonylag kis ráfordítással tudsz presztízzsel bíró autót bérelni. Ami nagyon jól jön olyan helyzetekben, ahol már ilyen-olyan mértékben, de számít a megjelenés és a kiállás. Persze ettől még nem leszel olyan, mint ez a srác a Lamborghinijével, hogy meg se kell szólalnia és sorra szállnak be hozzá a csajok:

Majd lesz olyan része a sorozatnak, ha nem is Lamborghinit kölcsönözhetsz, de ahol olyan autókról lesz szó, hogy szívesen mennének a csajok egy kört veled és az autóval!

 

De vissza a középkategóriás autókhoz!

Itt már általánosnak mondható, hogy 10 évesnél idősebb példányokat ritkán találsz, hiszen mint írtam, itt már számít a megjelenés, azt meg pont rontja, hogy ha idősebb autóval járnál. Persze ezt tükrözik az árak is, de valamit valamiért. Még mindig olcsóbb megoldás, ha rövid időre kell egy középkategóriás autó, mintha meg kéne vásárolnod.

Ford Mondeo bérlés

A Ford a középkategóriában is erősen jelen van, akár az előző részben a Focus, a Mondeo is a legjobb összehasonlítási alap, ahol foglalkoznak középkategóriás autókkal, ott általában Mondeo is akad. Presztízsértéke talán ennek a legkisebb a cikkben szereplő autók közül, ezt tükrözik az áruk is, viszont így ugyanannyi pénzből felszereltebb példányok közül is válogathatsz.

A Ford Mondeo talán nem örvend akkora megbecsülésnek, mint a többi, de ki lehet belőlük is jót fogni
 

Nézzük a korábbi „kategóriagyőztest”, ahol a kisautók körében kínáltak egy Smart Roadstert kínáltak, a Bérautókirálynál mennyibe kerülne a Mondeo:

FORD Mondeo Turnier 2.0 TDCi Ghia

[table id=1 /]

Továbbra is a 10 napos bérléssel számolok, hiszen ez se nem rövid, se nem hosszú időszak, ez alapján ennél a helynél kerek 100.000 forint lenne a itt a Mondeo. Az mondjuk nincs megadva, milyen évjáratú az autó, valamint a megjelenési faktort talán egy kicsit rontja, hogy kombi, de ajánlatnak nem rossz, ha sokat is akarsz pakolni.

Jöjjön még egy kombi Mondeo a Holiday Car Rentaltól:

FORD Mondeo Turnier 2.0 TDCi Ghia

[table id=2 /]

A honlapjukon fel van tüntetve, hogy ez már Titanium felszerletség automata váltóval, valamint hogy nettó árak ezek, vagyis rájön még az ÁFA, valamint még egy 3000 forintos takarítási költség is. A 10 napos bérlés ezek szerint 128.730 forintba kerülne egy magánszemélynek, érezhető különbség az előzőhöz képest.

Utolsó Mondeo legyen már egy szedán a Yes Autorenttől:

Ford Mondeo (2011)

[table id=3 /]

Itt már érezhető egy kis zavar az erőben, a honlapjukon mintha kétliteres motorral kínálnák a Mondeot, de a leírásban 1.6-os benzines szerepel, 125 LE-vel. A felszereltséget illetően szűkszavúak, de ez vagy hanyagságból ered, vagy tényleg nem sok minden van benne. De a lényeg, hogy 10 napra 125.730 forintért a tiéd lehet. Hát akkor már inkább valamelyik kombit választanám, hiába kereplő dízelek és nem egy shooting brake-hez hasonlatos forma.

Volkswagen Passat bérlés

Kicsit kezd szűkülni a kör, a következő típusoknál már észrevehető, hogy az autókölcsönzők nem tartanak fent olyan egységes kínálatot, mint az alsóbb kategóriák esetében. Így Volkswagen Passatból is két lehetőséget találtam az eddig vizsgált kölcsönzők között, legyen először a Yes Autorenté:

Volkswagen Passat Variant (2012)

[table id=4 /]

5 éves Passat 2.0 literes dízel kombi automata váltóval, 10 napra 151.130 forintba fájna. Igen, mintha kezdenének elszabadulni az árak, de ha azt nézed, hogy alig több mint 23 ezerrel kerül többe, mint az 1.6-os szedán Mondeo, elgondolkodtató.

A Passat remek választás, ha visszafogottan, de érzékeltetni akarod, hogy számít a stílus
 

A másik Passatot a Bérautókirálytól néztem:

Volkswagen Passat 2.0 PD TDI DSG (Automata)

[table id=5 /]

Évjárat nincs megadva, de ha abból kiindulva, hogy a 2.0 PD TDI motorokat 2004 - 2008 között gyártották, 9 évesnél fiatalabb nemigen lehet. Nem véletlenül állt le a gyártásáról a Volkswagen-konszern, a legproblémásabb motorok között van emlegetve a 2.0 PD TDI. De persze mit számít ez, ha kölcsönözni akarod és nem szervízbe hordani? Mindenesetre 10 napra a bérlése 100.000 forint lenne! Jó eséllyel persze kétszer öregebb, mint az előző Passat, de ha spórolós alternatíva kell középkategóriából, arra ez tökéletesen megfelel!

A három nagy német márka bérlése

VÉGRE! Biztos kíváncsi voltál, hogy mikor érek el végre a BMW-Audi-Mercedes hármashoz, de végre itt vannak!

Ha a bajor hátsókerest szeretnéd hajtani, a Holiday Car Rentalnál ennyibe kerülne:

BMW 320 D

[table id=6 /]

Ráadásul ezek nettó árak, plusz a 3.000 forint takarítási díj is rájön, így 10 nap 306.530 forintba kerülne. Értem én, hogy hátsókerék meg 184 LE, de ha megnézed a kínálatukat, van egy 318i-jük is, kevesebb mint fele ennyiért. Persze nincs megadva az évjárat, meg 40 lóerővel gyengébb, de a napi 10.900 forintos nettó bérleti díj 10 nap esetén valahogy sokkal egészségesebbnek hangzik. Persze aztán az is lehet a dologban, hogy előszeretettel amortizálják le a 320d-t, vagyis hamarabb kell pótolni. Ki tudja?
A 320d ára bérlése kicsit többe kerül, mint amit eddig vettem, de ez érthető is, 184 LE és a szerethető forma ezzel jár
 

De itt a következő versenyző, az Audi A4 a pit-stop rent a car-tól:

Faceliftes negyedik generáció, neked mennyit ér?
 

[table id=7 /]

Évjárat nincs megadva, de ez egy faceliftes negyedik generáció, amit 2012 – 2016 között gyártottak, tehát még eléggé frissnek hat. Persze az ÁFA-t itt sem tartalmazza az ár, vagyis az kölcsönzési ára 10 napra 317.500 forint lenne. Persze ha olcsóbban akarsz A4-et, a Holiday Rent a Carnál napi 7.900+ÁFA-ért bérelhetsz egy 1.9 PD TDI-t, igaz, az 2004-es évjárat, vagyis jó eséllyel 10 évvel öregebb, a legöregebb ráadásul a mostani cikkben.

És itt van végül, de nem utolsósorban egy 2009-es Mercedes C220 a Yes Autorenttől:

Mercedes C 220 (2009)

[table id=8 /]

Ha elegancia, akkor Mercedes, és hiába a 2009-es évjárat, ezzel nem tudsz mellélőni
 

10 napra 176.530 forintba kerülne a C220-as Merdzsó, persze dízel és persze, öregebb, mint a korábban tárgyalt 320-as BMW vagy az Audi A4, de szerintem nem annyival öregebb, mint amennyivel többet tud nyújtani egy Mercedes, legalábbis a kényelmet és megjelenést illetően.

Persze lehet még tovább venni a sort, ott a Skoda Superb, a Volvo S40, de ha valóban érdekel egy középkategóriás autó bérlése, ezután a kedvcsináló után úgyis alaposabban körbenézel.

A középkategória ezzel ki lett végezve, következő posztban megint eggyel fentebbi kategóriában nézek körbe!

Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!